Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

Jag kollar när du lirar nu. Se upp för rosekto, kimchhe och txluckbox. Enligt PP är dom vassa. ActualGod skulle jag också passa mig för.

...upptäckte att du spelar 7 st $215 sng....

 

Jag är vass med :)

Av de 7 jag såg vann du EN och restan utanför pengarna ;) tre 4'or tror jag. Ajaj ... Thomas_007 var en giftig lirare. Enligt PP har han spelat över 3300 sng's. Mycket all-in taktik.

Du var iaf duktig på att klonka. Jisses asså... med dina klonkingskills kan man gå långt! :roll:

 

Små marginaler är det. Små små.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nebbis: är det du som är nebucadezzar på 2+2/ladbrokes? verkar va rätt fiskiga spelare som dissar ditt resonemang...

Tja, kan mkt väl vara så att han hade rätt. jag reagerade dock instinktivt på hans ovilja att sätta sig in i andras argument genom att själv inte sätta mig in i hans... Kanske kan säga att han tiltade mig. :roll:

 

Vad jag förstår så var det väl ingen som egentligen dissade hans argument. Utan man menade att det fanns utrymme för att se Mats spel i den specifika handen som korrekt om beaktar vissa aspekter, såsom t ex Fi var nötgrindare mm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 3961168029 *****

NL Texas Hold'em $215 Buy-in Trny:22039759 Level:5 Blinds(200/400) - Wednesday, April 12, 21:42:58 ET 2006

Table Speed Some More Jazz (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 8

Seat 10: ActualGod ( $2445 )

Seat 6: KISFMG ( $2470 )

Seat 8: tphan2005 ( $14 )

Seat 5: SMALLZrulz11 ( $4491 )

Seat 4: jclark9001 ( $5790 )

Seat 7: bigdiamondsg ( $1790 )

Seat 3: Nancysgame ( $1410 )

Seat 2: hammer516 ( $1590 )

Trny:22039759 Level:5

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ Qc Kc ]

tphan2005 folds.

ActualGod is all-In [2445]

hammer516 folds.

Nancysgame is all-In [1410]

jclark9001 folds.

SMALLZrulz11 folds.

KISFMG folds.

bigdiamondsg folds.

** Dealing Flop ** [ 3d, 6c, Qh ]

** Dealing Turn ** [ Ah ]

** Dealing River ** [ 6s ]

ActualGod shows [ 7h, Tc ] a pair of sixes.

Nancysgame shows [ 9c, Ac ] two pairs, aces and sixes.

ActualGod wins 1035 chips from side pot #1 with a pair of sixes.

Nancysgame wins 3420 chips from the main pot with two pairs, aces and sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 3961213198 *****

NL Texas Hold'em $215 Buy-in Trny:22039759 Level:6 Blinds(300/600) - Wednesday, April 12, 21:48:02 ET 2006

Table Speed Some More Jazz (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 6

Seat 6: KISFMG ( $5431 )

Seat 5: SMALLZrulz11 ( $3421 )

Seat 4: jclark9001 ( $5790 )

Seat 7: bigdiamondsg ( $1980 )

Seat 3: Nancysgame ( $1630 )

Seat 2: hammer516 ( $1748 )

Trny:22039759 Level:6

Blinds(300/600)

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ Qs As ]

jclark9001 raises [1500].

SMALLZrulz11 folds.

KISFMG calls [1500].

bigdiamondsg folds.

hammer516 folds.

Nancysgame folds.

** Dealing Flop ** [ 3d, 7s, 8c ]

jclark9001 checks.

KISFMG bets [1228].

jclark9001 folds.

KISFMG shows [ Qs, As ] high card ace.

KISFMG wins 5128 chips from the main pot with high card ace.

 

Riktigt riktigt fin pott. Han hade AK. Bara stackstorlekar som spelar roll här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ligger före mats i veckans leaderboard :) Fan mats, satsa på månadsleaderboarden du ligger ju bra till där.

 

Jo, ska väl försöka komma top5. Vinna den är i princip omöjligt. Han som vann förra månaden lirade 3500 sngs under månaden. Helt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNGs går tungt just nu. Backade idag. Är upptagen imorrn så det blir nog inte så mycket spel då.

 

Mitt nästa "projekt" är att stakea en polare att lira shortstack cashgame poker på lite högre nivåer. Ska bli riktigt intressant. Har ni åsikter om hur man bör spela med stack på 10-12BB får ni gärna posta här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polaren dubblade sin BR första dagen. Från $1000 till $2045. Spelade 5/10 och 10/20. Han kommer fortsätta köra dessa nivåer till han har $5000. Då blir det 25/50.

Jäklar vad ni kommer bli avskydda av stammisarna. Men det ska bli intressant att se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni åsikter om hur man bör spela med stack på 10-12BB får ni gärna posta här :)
Läs Ed Millers "Getting Started In Hold'Em".

 

Där beskriver han en närmast oslagbar shortstackstrategi. Den går i princip ut på att vänta på monsterkort och ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni åsikter om hur man bör spela med stack på 10-12BB får ni gärna posta här :)
Köp Ed Millers "Getting Started In Hold'Em".

 

Där beskriver han en närmast oslagbar shortstackstrategi. Den går i princip ut på att vänta på monsterkort och ställa in.

 

Fast rekommenderar inte han 20-25bb som minimum (har inte läst boken bara pratat om den med en polare)? Då är det bara att spela starka händer och ställa med (i stort sett) allt som träffar en flopp samt alla drag. Men om man är så shortstack som 10bb så får ju drag odds att syna mot en om man ställer på floppen, och man får ingen FE heller, då får man kanske förlita sig på att att gå all-in preflopp istället. Man kan också limpa med sc och par i familjepotter, så länge ingen höjer har man ju fortfarande implicita odds.

 

Är också nyfiken på att experimentera med en sådan strategi för skottningar, är det någon som läst boken och har koll på vad Miller skriver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast rekommenderar inte han 20-25bb som minimum
Nej. Han skriver att kortstack är lättare att lära sig för nybörjare, och att 25bb är övre gränsen för vad som är kort. Men spelet blir enklare ju kortare din stack är.

 

Målet är inte att stjäla mörkar när du ställer in, utan målet är att du ska bli synad av en sämre hand. Alltså ska du vänta på så bra kort, att du tror att en sämre hand kommer att syna dig all-in.

 

Du vill bli synad av drag om du ställer in på floppen med bästa handen, för drag missar oftast!

 

Vettiga spelare synar nog inte 25bb pre-flop med halvbra kort, men 10bb kan de mycket väl syna.

 

Orsaken till att många spelar Miller med 25bb istället för 10bb är att 25bb ofta är minsta inköp. På SvS är inköpet 20-200bb t ex, så rena nybörjare tvingas där att köpa in större stackar än de klarar av. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni åsikter om hur man bör spela med stack på 10-12BB får ni gärna posta här :)

 

Gjorde en sökning på +Miller +short -"Re:" på 2+2 och fick 137 träffar, så dit kan du skicka din kompis om han har några dagar över :). Går väl iofs rätt fort att sortera ut det viktiga, är ju ingen ärkeavancerad strategi precis.

 

Du vill bli synad av drag om du ställer in på floppen med bästa handen, för drag missar oftast!

 

Om de har korrekta odds för syn så spelar det ju ingen roll om de träffar eller inte, eller om du har bästa handen eller inte. Har de odds så har de och då är det -EV för dig.

 

Vettiga spelare synar nog inte 25bb pre-flop med halvbra kort, men 10bb kan de mycket väl syna.

 

Mitt resonemang om 25bb gick ju inte ut på att ställa preflopp, utan på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettiga spelare synar nog inte 25bb pre-flop med halvbra kort, men 10bb kan de mycket väl syna.

 

Jodå, 10bb synen kan man ju ta med marginella händer ibland för att man så jävla gärna vill göra sig av med den dryge shortstacken som köper in för minimum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettiga spelare synar nog inte 25bb pre-flop med halvbra kort, men 10bb kan de mycket väl syna.

 

Jodå, 10bb synen kan man ju ta med marginella händer ibland för att man så jävla gärna vill göra sig av med den dryge shortstacken som köper in för minimum :)

 

Lite sköna exempel från när polaren spelade igår:

 

KK på bb med 130 i stacken på 5/10.

utg limpar, han höjer till 40, utg ställer honom all in, blixtsyn. UTG visar A4c.

 

JJ på SB på 10/20. Stack ~280

alla foldar, han limpar, BB checkar.

flop 962

han checkar, fi bettar typ 30, han ställer, syn av 97o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ på SB på 10/20. Stack ~280

alla foldar, han limpar, BB checkar.

flop 962

han checkar, fi bettar typ 30, han ställer, syn av 97o.

Det där spelet är ju självklart. Man viker ju inte TP när det blir tvåbetat all-in för lite mer än pott limpat HU.

 

Där beskriver han en närmast oslagbar shortstackstrategi

Det är den verkligen inte, grejen är att folk inte vill anpassa sig. Om de dessutom spelar mot andra storstackar måste de antingen ge upp värde till storstackarna eller lillstacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar på hur en fair stakening ser ut. Är 50/50 på vinster/förluster fair? Eller jag står för alla torsk och tar 75% vinster? hur gör ni?

Mats stejkar mig ganska fördelaktigt, men det beror dels på att vi är polare och att jag är en "bevisat" vinnande spelare. Han har stejkat mig ganska länge nu. Går inte in på exakta siffror, men vi kör så här:

 

x % av eventuell vinst går till mig

y % av eventuell vinst går till Mats (cash han får ta ut)

z % av eventuell vinst går tillbaka till rullen (för att rullen ska få växa utan att någon tar ut cash)

Mats står för eventuell bankrupt. Noteras ska att rullen alltid tillhör honom, så om jag bryter mig fri så går hela rullen till honom. Min del är alltid bara min andel av vinstmarginalen från senaste rullenoteringen (senaste break even).

 

En fair stejkdeal kanske ser ut så här till att börja med:

35 % av eventuell vinst går till spelaren

30 % av eventuell vinst går till stejkaren

35 % av eventuell vinst går tillbaka till rullen

Stejkaren står för eventuell gulning.

 

Men sifforna avgörs av: (anta att du ska stejka en kille)

- Hur säkert är han en vinnande spelare?

- För vilken andel är han motiverad att spela?

- Hur mycket kommer han att spela?

- Är tanken att detta är en investering och att han ska gå upp i insatsnivåer så småningom?

 

Med andra ord om du ska stejka en riktigt duktig spelare så kanske du ger honom 60% av vinsten, för du "vet" att han är vinnande och du således plockar ut en duktig passiv inkomst trots lägre procentandel. Nu spelar t.ex. jag inte 40h/vecka heltid, men när/om jag börjar göra det så plockar Mats ut en ganska feeet passiv inkomst.

 

Hmmm blev lite långt inlägg det här. En mini-skola i stejkning hehe. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...