Gå till innehåll

FL - Hur spelar ni låga och mellan pocketpar?


Miami

Recommended Posts

Behöver lite tankar hur ni spelar era låga och mellan par preflopp/post flop. FL 0.5-1$, Internetpoker.

 

 

Förutsättningar: Tidigposition, normala spelare på 0.5-1 $ nivån på Party.

 

22-TT, folda direkt känns ju inte OK. Tight poker förespråkar väl det igentligen? Rasie/folda/syn?

 

Om det kommer en raise efter mig, vilket är troligt. Det enda man kan slå då är ju ett sämre pocketpar/överkort, inte troligt och det är ju sällsynt att man floppar ett set så det finns det väl sällan odds för syn på rasie samt man vill väl helst inte spela låga par mot många spelare. Vad göra?

 

Om det fanns odds för syn och floppen ger ett överkort och inget steg eller färgdrag. Hur bäst får man en värdering på sin hand? En raise? Eller är det fold som gäller här med tanke på att man sitter illatill?

 

Nybörjarfrågor, men så är jag ju det också!

 

Tacksam för svar och Gott Nytt År!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tidig pos: spela 77 och uppåt

mellan : 77 uppåt alltid, 22-66 med 3 callers typ..

sen pos : i princip samma fast du raisar 77 och uppåt om du är först in

 

edit :

 

odds: att bli delad pocket par : 16 to 1 ,

floppa ett sett eller mer med pocket: 7.5 to 1

 

re-edit :

 

jag pratar om fullring nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På WPT kommer det ju upp små inforutor ibland och la märke till att de skrev "Du vill aldrig spela ett lågt par mot många motståndare då det är stor chans att bli utdragen av ett högre par" och det gällde då 55. Men jag är mer inne på att spela låga par mot så många som möjligt om man skulle träffa setet, träffar man det inte är man ju så gott som körd även om man inte har många mot sig. Tänker då mest om många synat och ingen höjt, tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fullring kan du med gott samvete slänga alla låga pp:s i tidig position upp till 55, i mittposition limpa med ett par callers innan...dvs följa det som redan är skrivet. i SH så spelar jag inga PP utan en raise preflop i princip. sitter du sent och har ett par limpers kan du limpa. First in slår jag upp med alla PP:s i SH. Blir svårt för motståndarna att veta vad du har och när du träffar. Dock får du vara beredd på att du inte kan köra ett uppföljningsbet på floppen alla gånger om du spelar så "löst"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bordet är väldigt löst, dvs det regelbundet är typ 5+ pers till floppen, så kan du limpa alla par i tidig position. (Limpa även 99 här, höj dock TT+.)

 

I det fall bordet är mer normalt och det oftast bara är typ 3 pers till floppen så limpa 77-88 och höj 99+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...