Gå till innehåll

Behov av hjälp vid val av nytt bolag


BOGiS

Recommended Posts

Tjena grabbar,

 

Jag har lirat på Ladbrokes över ett halvår och har nu tröttnat totalt på det låga antal av FL spelare som finns där. Jag har 10 manna borden i åtanke. Man får vara glad om det överhuvudtaget finns ett aktivt 10 manna bord och lira på, blir mest att jag lirar på 0.5/1 men mitt mål är att inom en inte allt för lång framtid börja lira middle limit. Om jag inte gillar det spel klimat som är på pokerbordet idag så har jag bara två alternativ, sluta spela eller gilla läget – saknar alternativet byta bord. Vad jag söker efter är ett bolag som har många aktiva FL spelare under sitt tak. Med det menar jag att jag ska kunna logga in mellan klockan 10 –12 på förmiddan och kunna hitta fulla 10 manna bord - fler än ett – på flertalet av nivåerna - jag förutsätter att det är samma aktivitet på eftermiddagen/kvällen. Andra kriterier jag har på bolaget är att de vinster jag gör ska vara skattefria, transaktioner ska kunna genomföras via banköverföring – har inga planer på att skaffa neteller. Jag skulle vara glad om det inte finns en massa maniacs och callingstations på borden. Jag har svårt för dessa, avskyr deras lotto beteende. När det finns många av dessa så gör dom nästan allt till ett bingo spel. Som mycket annat så ska det vara i rimliga mängder

 

Så vad säger ni, vilket bolag ska jag byta till ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

partypoker har gott om FL bord, blir dock värre med 10manna juh högre man kommer (?). Är dock ingen FL lirare, men tittat in lite då å då och knappast brist på bord.

 

Det är ju tvärtom, finns väl bara 10 manna när man går upp i nivå...

Beror på hur högt du går. Upp till åtminstone 5/10 finns 6-max på varje nivå (utom på 2/4 där det bara finns full).

 

Party är f.ö. mitt tips till OP. Har för mig att raken är grisig på stars, men jag kan ha fel för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

partypoker har gott om FL bord, blir dock värre med 10manna juh högre man kommer (?). Är dock ingen FL lirare, men tittat in lite då å då och knappast brist på bord.

 

Det är ju tvärtom, finns väl bara 10 manna när man går upp i nivå...

 

På $20/$40 och uppåt finns det bara 10-bord, därunder är det oftast flest 6-bord, utom på $2/$4 där det av ngn anledning endast finns 10-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag uppfattat det rätt att det är som så på Party att 6-manna borden är i majoritet på nivåerna 0.5/1 - 5/10, men det finns ett flertal 10-bord på varje nivå ? Följdfråga i så fall, hur är det med aktivita10-manna bord på de nivåerna ?

 

Vilka bolag är knutna till Crypto ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som kan verifiera hur det är med 10-manna bord på de nivåerna ? Hittar jag 2-4 stycken på vardera av de aktuella nivåerna, hur många av dom är vanligen aktiva (dagtid och kvällstid)

 

Låt säga att jag väljer Partypokers nätverk, har det någon betydelse om jag väljer Partypoker eller Empirepoker ? Båda bolagen ger mig skattefria vinster (så vitt jag förstått det), signar jag för Empire så får jag Pokeroffice (ser absolut inte det som stor anledning men dock ett trevligt plus – föredrar att räknar min outs själv då jag antar ett sådant program bla räknar outs som kan ge motståndaren färg – skulle kunna tänka mig att köra med det för att kunna föra statistik). Vad jag menar är, ger det några fördelar att köra med Party över Empire (Empire tillhör ju Partynätet så jag antar att det inte spelar någon roll)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är ju sämst. Ni rekommenderar honom 24hpoker, Prima, Stars och Crypto när han frågar vart han ska spela 0.5/1 fixed. Varför svarar ni när ni har noll koll?

Party är mycket större och mycket bättre än de andra siterna på fixed. Det finns typ 50 bord full ring på varje nivå upp till 2/4. När bad beat jackpotten är stor kan det tex finnas 200 2/4 full ring med BBJ borden räknade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...