Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ahr lirat poker i ca 2,5 år så har en bra försåelse för spelat. Det har mest blivit spel på skoj, då allt från 6bord cahs till SnG och Multitable. Men på det senaste månadena har ja börjat bygga en rulle från stort sätt 0 och lirar nästan enbart 10-bord. Det är där ja känner mig säkrast eftersom att jag är en rätt tajt-agro spelare. Har dock testat på lite 6-bord med blandat resultat.

Nu till frågan

har kikat runt mkt på forumet o så och kommit fram till att de flesta som verkar spela stadig poker och plussar lirar 6-bord. Är det lättare pengar att lira 6-bord, eller är det bara smaksak för dem som vill ha mer action?

Några här som enbart lirar 10-bord och plussar stadigt? :)

* Flytt till THe - QoS *

Postad

Jag är absolut ingen erfaren spelare, men jag har bara vunnit när jag spelar 6-bords. Jag vågar inte riktigt betta när det är 9 andra vid bordet (även om några ju alltid lägger sig) utan är alltid rädd för re-raise så jag foldar :oops:

Postad

Jag skulle säga att det är en smaksak. Tidigare körde jag alltid fyra st 10-bord och testade bara 6-mannaborden ibland. Då med väldigt skiftande resultat och de ggr det gick bra så spelade jag mer på 6-mannaborden tills det kom en tråkig dag och jag förlorade mycket. Då gick jag tillbaka till enbart 10-manna.

För några månader sedan hade jag en liten downstreak och lite av suget försvann och jag under oktober spelade jag nästan ingenting. Sen kom Martinspokers reload i november och jag bestämde mig för att testa B2B för första gången på riktigt.

Där finns nästan bara 6-mannabord och efter en vecka med bara spel på sådana bord så ångrar jag att jag inte gick över till shorthanded tidigare. Jag fick en nytändning och gick ner på två bord och började försöka läsa spelarna istället för att bara vänta på pp, sc och AK/AQ och hoppas på att setta eller slippa bli utdragen. Mitt spel förändrades jättemycket och nu är allt kul igen.

Dock finns det stunder när jag har andra saker att göra, men inte kan låta bli att ha ett pokerbord eller två igång, då kör jag 10-bord eftersom det känns lättare på nåt vis.

Pröva dig fram helt enkelt. Den första anledningen till varför jag började försöka spela 6-mannabord var att på gamla Partynätet spelades det nästan uteslutande på 6-mannabord när man kom upp till NL400 och eftersom det var nästa nivå så ville jag vänja mig innan det var dags att ta steget.

Postad

joo tycker själv att 6-bord kan vara kul för det blir mer action och man får bättre read osv. Men frågan lyder om det är många som plussar på 10-bord. Tror dock själv att det är 6-bord som gäller om man vill bli en vinnande spelare

fler synpunkter?

Postad

Jag tror man ska välja det man känner sig mest bekväm med. Tror dock rent generellt att det är mer "action" på 6-handed med allt vad det innebär av bluffar o dyl. Tror att man utvecklar sitt spel mer på short handed också eftersom man i regel ställs inför svårare beslut. Personligen började jag med short handed när jag skulle cleara Martins bonus. Så här i efterhand är det det bästa jag har gjort. Jag klev även upp till NL 0.5/1 i samband med detta. Under december har jag plussat ca €800 från mitt cash game på Martins poker. Det är SÅ mycket bättre än förr då jag satt och grindade NL 0.10/0.25 för nån bonus och blev knäckt när jag backade $50 när bonusen var på $100.

Just det, jag gick även från fyra st fullring NL 0.10/0.25 till två st short handed NL 0.5/1. Det innebär att jag bara har 10 motståndare att läsa istället för 36 st. En ENORM skillnad. Nu vinner jag faktiskt mest när jag lyckas hitta en riktig ärketomte.

FL har jag numera väldigt svårt för. Visst, minussidan är begränsad men jag tror nog att swingsen kan vara större trots det på just FL. Dessutom är det inte lika roligt att sätta ett set i FL som det är i NL.

Postad

I början av sin poker karriär tycker jag man ska spela FR just för att lära sig spelet och få känslan. När man blivit lite säkrare kan man gå över till 6-max och spela eftersom där avgör hur bra man är mera eftersom man inte kan sitta å vänta på dom bra korten.