Gå till innehåll

Janiie lyfter skrot och spelar poker 1 ggr/mån.


Janiiiie

Recommended Posts

Janniiii jag tittade på ditt axelpass och du kör ju inte baksida axliar? sen sa du att du fick ont av fliesen. så nu kommer jag här och leker pappa igen :) lite baksida axlar skulle kanske inte skada? jag hade faktistk samma symptom och pratade med nån biff på gymmet som sa att jag skille dra ned på bänkpressen och dubbla mina set med baksida axlar.

 

själv har jag inte tränat på ett tag eftersom jag har besök här från mexico en månad men ska komma igång i februari igen. den 24 januari börjar jag dock i shootfighting!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Janniiii jag tittade på ditt axelpass och du kör ju inte baksida axliar? sen sa du att du fick ont av fliesen. så nu kommer jag här och leker pappa igen :) lite baksida axlar skulle kanske inte skada? jag hade faktistk samma symptom och pratade med nån biff på gymmet som sa att jag skille dra ned på bänkpressen och dubbla mina set med baksida axlar.

 

själv har jag inte tränat på ett tag eftersom jag har besök här från mexico en månad men ska komma igång i februari igen. den 24 januari börjar jag dock i shootfighting!

 

Givetvis tränar jag baksida axlar, bara det att jag kör dom tillsammans med ryggen.

 

Det är väl klart du kan träna ändå, bara dra ner lite på pokerspelandet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axlar och triceps idag:

 

Stående militärpress:

60kg * 7(PB), 5

55kg * 6

50kg * 6

 

Sittande hantelpress, utan ryggstöd(som vanligt):

21.5kg * 6, 8, 6

 

Dips: (Jan=82.3kg idag)

Jan + 15kg * 10, 8

Jan * 12

 

Hantellyft åt sidan:

11.5kg * 15, 15

11.5kg * 12 ds 9kg * x ds 6kg * x

 

Liggande tricepspress mot pannan:

3 set, 27.5kg-32.5kg, 8-12 reps

 

3-4 set enhands pushdowns i CC

 

Riktigt bra axelpass igen och otroligt skönt att sätta PB i militärpressen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens ryggpass kommer här. Fick ta det igår morse på skolidrotten, eftersom jag skulle hinna med och oka lite utförsåkning på kvällen.

Inte så bra och träna på morgonen, men gick helt ok ändå.

 

Chins:

12, 8, 8

 

3 set "hemmagjord" latsdrag maskin

 

4-5 set framåtlutande hantellyft(pannan lutande mot bänk)

 

Sen tror jag inte det blev nå mer. Borde egentligen kört minst det dubbla antalet set, men detta är ju såklart bättre än ingenting.

Får se hur det går med morgondagens benpass, då det blir slalom imorgonkväll igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boostade med 200mg koffein :)

 

Bröst & bicepsens tur:

 

Började och bänka lite:

95kg * 3(PB)

90kg * 4

80kg * 8

 

Lutande hantelpress:

31.5kg * 8, 6, 6

 

Snedbänk i smith:

60kg * 12

70kg * 6

65kg * 8

 

3 set lätt i CC

 

Stångcurl:

38kg * 10, 10, 8, 8, 8

 

3 set biceps i CC

 

2 set magmaskin

 

15min löpning på bandet, hyffsad fart idag faktiskt!

 

 

Fint pass =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag komma här och leka rådgivare trots att jag inte vet speciellt mycket. :)

 

Har själv kört tung mark varje vecka i nästan två år (med undantag för sjukdom och liknande). Visst går jag sakta men säkert framåt men det gär väl alltid att förbättra. Häromdagen snackade jag med en lokal gymförmåga (vann styrkelyfts-sm i tyngsta klassen (125+?) 2004 om jag inte minns fel) som starkt avrådde mig från att köra tunga marklyft varje vecka. Bänk och knäböj gick bra men när det gällde mark så klarade kroppen inte av det i det långa loppet när man börjar köra tyngre och tyngre, according to him såklart.

 

Han tyckte istället jag skulle köra nåt i stil med tunga mark vecka 1, halvmark vecka 2 och vecka 3 lättare mark med bredare grepp ståendes på låda (cirkus 1dm hög). Tänkte på det och i teorin bör det ju vara skitbra. Halvmark tränar upp senare delen av lyftet medans man ståendes på låda med lättare belastning kommer djupt ner och tränar upp explosivitet i början av lyftet. Samtidigt får kroppen mer tid att återhämta sig från veckan med tunga marklyft.

 

Bara några reflektioner och kanske tips om man har som mål att bli starkare i mark. :)

 

Körde för övrigt halvmark i går för första gången och det tog riktigt riktigt skönt på ryggen. Fin träningsvärk idag vill jag lova. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fyra gånger i backen och åkte skidor förra veckan, så träningen fick lida lite. Hoppas hinna med ben den här veckan iaf.

 

Sov bara 6h inatt, så jag boostade med 400mg koffein och drog ner och körde axlar och triceps +lite mage

 

Stående militärpress:

60kg * 7, 5

55kg * 7

50kg * 7

 

Sittande hantelpress, m. ryggstöd:

21.5kg * 12, 10 riktigt strikt, vilket resulterade i en BRA pump!

 

Dips:

Jan(82kg) + 15kg * 8

Jan * 15, 8 kort vila inför sista set..

 

Militärpress bakom nacken i smith:

40kg * 12, 8, 5 kort vila mellan seten..

 

Hantellyft åt sidan:

11.5kg * 12, 12, 6

 

Lite trams i CC:

2 set hantellyft åt sidan

2 set triceps

 

lite magtrams här och var under passet..

 

15 min intervaller på step maskin, ganska låg nivå.

 

Riktigt bra pass igen! Bra flyt i träningen nu. Hoppas öka bra nu sista veckan nu för snart drar deffen igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag komma här och leka rådgivare trots att jag inte vet speciellt mycket. :)

 

Har själv kört tung mark varje vecka i nästan två år (med undantag för sjukdom och liknande). Visst går jag sakta men säkert framåt men det gär väl alltid att förbättra. Häromdagen snackade jag med en lokal gymförmåga (vann styrkelyfts-sm i tyngsta klassen (125+?) 2004 om jag inte minns fel) som starkt avrådde mig från att köra tunga marklyft varje vecka. Bänk och knäböj gick bra men när det gällde mark så klarade kroppen inte av det i det långa loppet när man börjar köra tyngre och tyngre, according to him såklart.

 

Han tyckte istället jag skulle köra nåt i stil med tunga mark vecka 1, halvmark vecka 2 och vecka 3 lättare mark med bredare grepp ståendes på låda (cirkus 1dm hög). Tänkte på det och i teorin bör det ju vara skitbra. Halvmark tränar upp senare delen av lyftet medans man ståendes på låda med lättare belastning kommer djupt ner och tränar upp explosivitet i början av lyftet. Samtidigt får kroppen mer tid att återhämta sig från veckan med tunga marklyft.

 

Bara några reflektioner och kanske tips om man har som mål att bli starkare i mark. :)

 

Körde för övrigt halvmark i går för första gången och det tog riktigt riktigt skönt på ryggen. Fin träningsvärk idag vill jag lova. 8-)

 

 

Håller absolut med dig om att tung mark varje veckan inte är något bra.

Jag kör bara mark när jag känner mig fräsch i ryggen. Mitt mål är inte att bli styrkelyftare och kör därför inte efter något schema, utan kör mer på känn.

 

Har råkat ut för en ganska rejäl streckning i övre ryggen för lite mer än ett år sedan, när jag skulle köra mark och inte alls var fräsch sen förra veckan. Smärtade i ryggen kommande dagar, vill jag lova!

 

Halva mark (kronlyft?) är lite överkurs för mig iaf. Har ju trots allt inte som mål att bli styrkelyftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visdomsord.

Håller absolut med dig om att tung mark varje veckan inte är något bra.

Jag kör bara mark när jag känner mig fräsch i ryggen. Mitt mål är inte att bli styrkelyftare och kör därför inte efter något schema, utan kör mer på känn.

 

Har råkat ut för en ganska rejäl streckning i övre ryggen för lite mer än ett år sedan, när jag skulle köra mark och inte alls var fräsch sen förra veckan. Smärtade i ryggen kommande dagar, vill jag lova!

 

Halva mark (kronlyft?) är lite överkurs för mig iaf. Har ju trots allt inte som mål att bli styrkelyftare.

Äsch då. Klart man inte behöver bli styrkelyftare för att köra styrkelyftsträning, om inte annat är svaga jag ett klockrent exempel på det. 8-) Det är ju såklart upp till dig hur du kör, men tycker själv att det är roligare att variera träningen och inte grinda samma vecka efter vecka., framförallt om man kan göra det på ett bra vis.

 

Vet inte om s.k. "halva mark" har något speciellt namn faktiskt. Men det går väl ut på att stången ligger i nån sorts överrobust ställning och att man kör marklyft men börjar med stången i knähöjd. Tyckte själv att det var grymt skönt för nederdel rygg i alla fall och fick träningsvärk som hette duga när jag provade första gången i fredags. :)

 

Fett axelpass förresten. Apropå ingenting speciellt, vilka kosttillskott används?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch då. Klart man inte behöver bli styrkelyftare för att köra styrkelyftsträning, om inte annat är svaga jag ett klockrent exempel på det. 8-) Det är ju såklart upp till dig hur du kör, men tycker själv att det är roligare att variera träningen och inte grinda samma vecka efter vecka., framförallt om man kan göra det på ett bra vis.

 

Vet inte om s.k. "halva mark" har något speciellt namn faktiskt. Men det går väl ut på att stången ligger i nån sorts överrobust ställning och att man kör marklyft men börjar med stången i knähöjd. Tyckte själv att det var grymt skönt för nederdel rygg i alla fall och fick träningsvärk som hette duga när jag provade första gången i fredags. :)

 

Fett axelpass förresten. Apropå ingenting speciellt, vilka kosttillskott används?

 

Variation i träningen är mycket viktigt egentligen när man kört på ett tag. Har provat att köra några högreps veckor, men det var förbannat trisst. Så jag har nu åtregått till att träna på känsla igen. Försöker att inte gå så satans tungt varje pass. Det viktigaste är ändå att man trivs med träningen och tycker det är kul, visst ett intervallpass på step maskinen är väl aldrig kul men =)

 

Apropå kosttilskott.. käkar just nu bara protein och druvsocker. Drink efter passet av vassleprotein(eiselt fastway) och dextros. Tar även en prottedrink till kvällsmålet, kaseinprotein(farings sloow). Har en burk pyruvat som jag fått, som ska testas nu till våren.

Av kreatin får jag ingen effekt tyvärr, annars hade jag kört det. Har även kört med omega 3 och ALA, men tycker det var lite väl överkurs. Koffeinet är ej heller att förglömma (om man nu kan räkna det?), som ger en otrolig boost på träningspassen.

Kommer även att lägga till en proteindrink på morgonen när dieten börjar, whey 80 som jag har över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 proteindrinkar per dag? Jeez, själv har man inte disciplin nog att ta en per träningsdag ens. :? Å andra sidan kör jag gainers istället för rent protein och två skopor gainers blir ju alltid ett jäkla projekt oavsett om man är hungrig eller inte.

 

Gällande kreatin tycker jag också det verkar lite överskattat. Minns när jag började med det första gången, då gav det en sjuk boost. Första bänkpasset efter att "kuren" startat gick jag in och körde en sexa med samma vikt som jag tidigare kört en trea max. Då gick man runt och funderade på om det verkligen var lagligt det där jäkla pulvret men sen dog effekten sakta ut på något sätt och till slut märkte jag inte av det alls i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande kreatin tycker jag också det verkar lite överskattat. Minns när jag började med det första gången, då gav det en sjuk boost. Första bänkpasset efter att "kuren" startat gick jag in och körde en sexa med samma vikt som jag tidigare kört en trea max. Då gick man runt och funderade på om det verkligen var lagligt det där jäkla pulvret men sen dog effekten sakta ut på något sätt och till slut märkte jag inte av det alls i princip.

 

Placebo effekten ska man inte underskatta =)

 

 

 

Då var det ben idag:

 

200mg koffein en halvtimme innan.

 

Knäböj:

120kg * 8

140kg * 4 (tangerat pb)

120kg * 8, 6

110kg * 8

 

Marklyft:

150kg * 5 dålig form på sista

 

Raka marklyft:

90kg * 10

 

2 set benspark

 

6 set magtjaffs.

 

stretch...

 

 

Knäböj kändes riktigt bra idag, dupa och fina. Bra pass. För lite baksida dock.

 

 

 

Har även blivit 2h slalom nu på kvällen.. Kändes tungt efter ben tidigare på dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2h slalom efter ett böj/mark-pass :shock:

 

Inte precis nån energi i åkningen, men det gick hyffsat.

 

Igår var det spinning på morgonen med skolan, sen blev det ett litet ryggpass (inkl baksida axlar). Slalom sen på kvällen. Somnade gott sen :)

 

 

Bröst idag:

 

Bänk:

90kg * 4

80kg * 8, 6

 

Lutande hantelpress:

35kg * 8(PB), 6, 6

 

1 set lutande bänk i maskin

 

3 set flyes i CC

 

Hantelcurl:

22.5kg * 8, 6

ds 15kg * 8

 

3 set Ez-curl

 

Ok pass.. Har kännt något i halsen nu för tredje dagen, men verkan inte bli sjuk =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Jaha, då är man tillbaka här och tänkte att det kan vara dags för lite uppdatering..

 

Lite ben blev det igår.. Var meningen att jag skulle köra rygg och biceps, men det orkade jag inte..

 

Knäböj blev det iaf:

150 * 5

160 * 2 pb rentav?

140 * 7

110 * 8

 

Marklyft:

150 * 5

170 * 3

 

Sen drinken och iväg.

 

 

Snart är det dags för lite bröst, axlar och triceps!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 proteindrinkar per dag? Jeez, själv har man inte disciplin nog att ta en per träningsdag ens. :? Å andra sidan kör jag gainers istället för rent protein och två skopor gainers blir ju alltid ett jäkla projekt oavsett om man är hungrig eller inte.

 

Gällande kreatin tycker jag också det verkar lite överskattat. Minns när jag började med det första gången, då gav det en sjuk boost. Första bänkpasset efter att "kuren" startat gick jag in och körde en sexa med samma vikt som jag tidigare kört en trea max. Då gick man runt och funderade på om det verkligen var lagligt det där jäkla pulvret men sen dog effekten sakta ut på något sätt och till slut märkte jag inte av det alls i princip.

 

Jeez, själv har man inte disciplin nog att gå till gymmet ens....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...