Gå till innehåll

FLT - SH, JJ UTG blir desperata knektar


chlu

Recommended Posts

Första varvet på bordet. Jag hade backat ganska mycket under sessionen och inte bara pga otur :( . Så jag undrar, är det spewing eller utnyttjar jag bara min position?

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with J:club:, J:spade:.

Hero raises, MP calls, CO calls, 1 fold, SB 3-bets, 1 fold, Hero caps, MP folds, CO calls, SB calls.

 

Flop: (15 SB) T:club:, 8:diamond:, 2:club: (3 players)

SB bets, Hero raises, CO calls, SB calls.

 

Turn: (10.50 BB) K:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets, CO folds, SB calls.

 

River: (12.50 BB) A:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB folds.

 

Final Pot: 13.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt check-call på rivern. Du får inte syn av många sämre händer efter en sån turn och river, däremot finns det kanske möjlighet att han kan betta med nån av de sämre händerna. Kanske sitter han på ett färgdrag han missat? Kanske tar han din check på rivern när ässet kommer som att du är rädd, eller att du kanske själv var på färgdraget, varför han tror att han kan jaga bort dig från potten med ett bet.

 

Om du bettar på rivern i denna situationen så får du oftast en fold eller en raise. Det är ju inte så jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt check-call på rivern. Du får inte syn av många sämre händer efter en sån turn och river, däremot finns det kanske möjlighet att han kan betta med nån av de sämre händerna. Kanske sitter han på ett färgdrag han missat? Kanske tar han din check på rivern när ässet kommer som att du är rädd, eller att du kanske själv var på färgdraget, varför han tror att han kan jaga bort dig från potten med ett bet.

 

Om du bettar på rivern i denna situationen så får du oftast en fold eller en raise. Det är ju inte så jättebra.

 

Jag tror du missat att hero sitter sist 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inte litet, litet "få bättre hand att folda"-värde? (greppar efter hamlstrå) Typ en gång på 12? :P

 

Nej, egentligen inte. Med en read finns det dock ibland läge för ett värdebet här. Men utan read, eller med read mot de allra flesta, så är det bara att checka bakom och tyst tacka gud för position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...