eurythmech Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 Har inte lirat särskilt mycket NL cashgames förr men hade tänkt bli bättre på det Så jag börjar på Partys lägsta shorthanded bord, lirar oftast två åt gången. Har hittills ca 3500 händer i databasen, vilket så klart inte är särskilt mycket. Tänkte om jag postar några nyckeltal kanske någon kan säga något ändå? Vore jättesjysst! Total Hands: 3,543 VP$IP: 21.08 Att to steal blinds: 24.41 W$WSF: 40.14 BB/100: 10.14 (detta är dubbla big blinds va?) WTSD: 24.95 W$SD: 54.94 PFR: 13.89 total Rake: 100.25 Personligen tycker jag min PFR och VP$IP känns så sjukt låg jämfört med hur jag själv uppfattar mig vid bordet. Hittar dessutom följande händer bland förlusthänderna (mkt varians med så få händer givetvis): AQo A9s KK (riktigt rejält, 5.46BB/hand, har vunnit 8 av 11, två av förlusterna var överpar mot set, där jag kanske kunde släppa tidigare ena gången) KQs (-5.69BB/hand, mycket tack vare en syn av preflop-allin mot snubbe som ställde in i princip varje hand, kanske lite dumt) QJs JJ * RP, la till "NL" - QoS * Citera
busen Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 Tycker det ser ganska bra ut! BB/100: 10.14 (detta är dubbla big blinds va?) Från PT är detta big bets va? Citera
Lundell Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 Här finns en svensk manual till Poker Tracker. http://www.texas-holdem.se/pokertrackermanual/ Citera
psatiw Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 Tycker det ser helt OK ut. Jag har ganska exakt likadana siffror på 22K händer, 6-manna. Dock har jag fint gröna siffror på alla de händer du redovisade ovan, förutom A9s, men inte ens med 22K antal händer så säger ju det särskilt mkt om hur handen kommer att gå långsiktigt. T.e.x så har jag fint + på A9o men inte A9s. Att du kommer backa KK långsiktigt tror jag t.e.x är ganska osannolikt, om du inte är helt omöjlig för när du är slagen. Lycka till! Citera
eurythmech Postad 29 December , 2005 Författare Rapport Postad 29 December , 2005 Tack grabbar. Var lite rädd att jag var helt fel ute när jag såg mina siffror och kände mig som jordens rock Citera
Myssion Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 Det ser väl bra ut tycker jag, men 3500 händer är på tok för få för att säga något egentligen. Citera
eurythmech Postad 29 December , 2005 Författare Rapport Postad 29 December , 2005 Det ser väl bra ut tycker jag, men 3500 händer är på tok för få för att säga något egentligen. Nja, Det är mest VP$IP och PFR jag vill kika på tror jag, och de flesta av mina sessioner har ungefär samma siffror... Citera
Trolldeg Postad 29 December , 2005 Rapport Postad 29 December , 2005 Tycker du ser för lite floppar. Det finns så många nötter som betalar av på 25 NL så att man kan titta flopp med en hel del händer. Pfr ser bra ut. Citera
Recommended Posts