Gå till innehåll

NL - Snabbanalys av statisik på NL $25 SH


eurythmech

Recommended Posts

Har inte lirat särskilt mycket NL cashgames förr men hade tänkt bli bättre på det :)

 

Så jag börjar på Partys lägsta shorthanded bord, lirar oftast två åt gången.

 

Har hittills ca 3500 händer i databasen, vilket så klart inte är särskilt mycket. Tänkte om jag postar några nyckeltal kanske någon kan säga något ändå?

Vore jättesjysst!

 

Total Hands: 3,543

VP$IP: 21.08

Att to steal blinds: 24.41

W$WSF: 40.14

BB/100: 10.14 (detta är dubbla big blinds va?)

WTSD: 24.95

W$SD: 54.94

PFR: 13.89

total Rake: 100.25

 

Personligen tycker jag min PFR och VP$IP känns så sjukt låg jämfört med hur jag själv uppfattar mig vid bordet.

 

Hittar dessutom följande händer bland förlusthänderna (mkt varians med så få händer givetvis):

 

AQo

A9s

KK (riktigt rejält, 5.46BB/hand, har vunnit 8 av 11, två av förlusterna var överpar mot set, där jag kanske kunde släppa tidigare ena gången)

KQs (-5.69BB/hand, mycket tack vare en syn av preflop-allin mot snubbe som ställde in i princip varje hand, kanske lite dumt) :)

QJs

JJ

 

* RP, la till "NL" - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det ser helt OK ut. Jag har ganska exakt likadana siffror på 22K händer, 6-manna. Dock har jag fint gröna siffror på alla de händer du redovisade ovan, förutom A9s, men inte ens med 22K antal händer så säger ju det särskilt mkt om hur handen kommer att gå långsiktigt. T.e.x så har jag fint + på A9o men inte A9s. Att du kommer backa KK långsiktigt tror jag t.e.x är ganska osannolikt, om du inte är helt omöjlig för när du är slagen.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...