Gå till innehåll

NL - JJ-TT, allin preflop?


Bernt

Recommended Posts

när har jag pottodds?

20-30bb någonstans. Det är inte en tillräckligt vanlig situation (om inte annat så får man ju rätt snabbt en read om någon överbetar potten enormt med många händer svagare än AA) för att jag ska lägga någon särskild tid på att analysera det i någon exaktare utsträckning. Det är helt enkelt inte en situation där det är särskilt viktigt att veta rätt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när har jag pottodds?

20-30bb någonstans. Det är inte en tillräckligt vanlig situation (om inte annat så får man ju rätt snabbt en read om någon överbetar potten enormt med många händer svagare än AA) för att jag ska lägga någon särskild tid på att analysera det i någon exaktare utsträckning. Det är helt enkelt inte en situation där det är särskilt viktigt att veta rätt svar.

 

ok!

Säg att jag höjer 4bb, får en raise mot mig på 12bb, jag höjer pott, alltså 16bb och Fi går allin. 32bb i potten, enkel syn, tveksam syn eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att jag höjer 4bb, får en raise mot mig på 12bb, jag höjer pott, alltså 16bb och Fi går allin. 32bb i potten, enkel syn, tveksam syn eller fold?

För det första så verkar dina pottodds lite slarvigt ihopräknade (om du höjer 4bb och han höjer med 12bb så är en potthöjning från din sida typ 48bb), så det framgår inte riktigt vad man får för odds på en syn. För det andra så är det en jäkla skillnad på om du höjer UTG på ett tiobord och återhöjaren sitter direkt till vänster om dig än om du sitter på knappen på ett 3-mannabord och bb slår om efter att sb foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...