Gå till innehåll

NLT - SnG, AJs UTG?


Recommended Posts

PartyPoker... j2poker är en riktig fisk, han synade en all in med A5o första handen och slog ut den andres pockets på ren tur.. toodumb2win vet jag inget om då det är alldeles i början av SnGn

 

Seat 10 is the button

Total number of players : 9

 

Seat 4: Jaredspuking ( $765 )

Seat 5: nut_peddler ( $785 )

Seat 6: DR_D1CK ( $775 )

Seat 3: toompa84 ( $800 )

Seat 9: toodumb2win ( $925 )

Seat 1: stogie72ca ( $770 )

Seat 10: j2poker ( $1540 )

Seat 2: tinytwin ( $870 )

Seat 8: donedeal74 ( $770 )

 

Trny:18651064 Level:1

Blinds(10/15)

** Dealing down cards **

 

Dealt to toompa84 [ As Js ]

 

toompa84 raises [60].

Jaredspuking folds.

nut_peddler folds.

DR_D1CK folds.

donedeal74 folds.

toodumb2win calls [60].

j2poker calls [60].

stogie72ca folds.

tinytwin folds.

 

** Dealing Flop ** [ Th, 8d, 7s ]

 

toompa84 bets [60].

toodumb2win calls [60].

j2poker folds.

 

** Dealing Turn ** [ Jd ]

 

toompa84 checks.

toodumb2win bets [150].

toompa84 is all-In [680]

toodumb2win calls [530].

 

Synpunkter, kommentarer tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi satt med par i nior för stege ? Triss ? J9 och floppade stegen ? SC och hade fått 2-par ?

 

Du är slagen av många tänkbara händer där.

 

Resultat kommer senare, vill gärna se fler kommentarer först...

 

Du har helt klart rätt att jag är slagen av många händer i det läget.. men jag var ganska säker på att Fi inte satt på en 9a och hade fått in stegen iaf...

 

Din rekommendation? fold på flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar aldrig AJ UTG på level 1, och om jag spelat den skulle jag nog inte slagit om på turn.

 

Om du hade spelat den då... hur hade du spelat? Vart gör jag fel?

 

Att lägga den pre flop har Dan Harrington lärt mig. Man hamnar alltför ofta i problem mot t ex ett bättre ess. När åtta personer ska tala efter en är risken stor att någon sitter på en bättre hand.

Dessutom är mitt vinstrecept i SnG att spela tight på de första nivåerna för att sedan öka tempot. Att spela AJs i tidig pos är inte tight.

 

Att beta 1/3 pot på floppen känns för svagt. Antingen checkar du eller också betar du minst 1/2 pot. Jag skulle nog ha valt check. Att syna en UTG-raise tyder på en stark hand. Även om du menar att åtminstone en av dem är en tomte är min erfarenhet att det inte är optimalt att spela halvdåliga händer hårt mot sådana. Bättre att ta betalt när man är säker.

 

När du går all in på turn kan du egentligen bara få syn av händer som slår dig. Möjligen kan någon få för sig att syna med KJ, men i så fall är han riktigt dålig. Varför syna raisen UTG med en sådan hand?

 

Jag skulle ha betat på turn för att se var jag står. Din hand känns alltför svag för en check-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna...

 

Jag kanske ska revidera mina starthandskrav lite...

 

Hursomhelst så när jag ställde så synade killen med ATd (mellanpar och färgdrag) och han fick självklart in färgen på rivern... Så jag var favorit när jag ställde och hade läst killen rätt... men det bästa är väl kanske att skippa AJs helt på tidig lvl i SnG...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJ är en rätt enkel fold utg eller i MP tidigt i en SnG om någon öppnat potten. Tycker att du spelar den rätt dåligt efter floppen.

 

Flop:

Du betar alldeles för lite, absolut minimum är 1/2 pot.

 

Turn:

Nu har du ju en hand, om än en svag sådan, varför bluffa med en CR? Bättre att beta ut här än att CR:a, men själv skulle jag ALDRIG riskera mitt turneringsliv med TPTK på en enkorts-stege-bräda. Helt vansinnig. Den enda handen du slår här är en bluff.

 

Du sitter med över 50bb och lyckas busta ut ur turneringen med AJ som TPTK, oavsett vad din motståndare gjorde rätt eller fel måste du hålla med om att det inte är särskilt lyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade spelat den då... hur hade du spelat? Vart gör jag fel?

 

Som sagt, AJs UTG på level 1 är lite tveksamt. Jag skulle i o f s kunna tänka mig en syn preflop. Om ingen höjer kan du vara hyfsat säker på att din hand är bäst om flop kommer A eller ännu hellre J hög. Höjer någon (ett vettigt belopp) så lägger du.

 

Men en raise (och dessutom en som är så liten att du kan vara hyfsat säker på att få syn) out of position är verkligen att tigga om problem. Ett av många problem är att om du blir synad och nu träffar floppen med ett A så vet du inte alls var du står.

 

Svagheten i handen och framför allt positionen fick du ju själv känna på. Vad göra på en flop som 78T? Floppen är den värsta tänkbara och måste ha träffat någon av dem som synade. Själv skulle jag släppt handen där (check-fold) men skall du beta måste det vara över halvpott (kring 100), för att åtminstone få bort eventuella 9:or.

 

När du får syn på din flopbet är det defintivt dags att sakta ned. Ännu mer som det absolut värsta skrämkortet av alla kommer på turn, en J. När sedan motståndaren betar ut väljer du att ställa in, vilket för mig är helt obegripligt. Vad sätter du egentligen motståndaren på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...