Gå till innehåll

NL - Shorthanded vs. Fullring?

Recommended Posts

Postad

Vad är att föredra.

Vid SH är ju starthandskraven lägre, lägre potter pga färre spelare men fler händer spelas per timme.

Vad anser ni är att föredra, vad borde ge mest vinst?

Har nån en länk till en starthandslista för SH?

Postad

Självklart en smaksak.

Själv spelar jag FL, där sägs ofta att SH ger bättre utdelning till den som vet vad han gör. Dock, spelet är ett helt annat, det beror på vad du har för spelstil.

I SH blir spelet mer aggressivt, kan du hantera det är SH kanske att föredra. Mer action för den otåliga. Prova o se..

Postad

(Jag lirar $0.10/$0.25)

Jag tycker att SH ger mer vinst. På FR kan du hitta halvmycket folk som åtminstone har halvkoll på starthänder etc, har kanske läst en bok eller två.

På SH hittar du alla ärketomtar som har hört att man måste spela fler händer och vara aggressivare när man lirar SH = de synar med ALLT och tror att varje stor bet är en bluff = smaskens! De skickliga SH-spelarna sitter på högre nivåer oftast.

SH är det dessutom mycket lättare att isolera mot en motståndare när du har bra händer, vem har inte suttit UTG på ett FR-bord och höjt med AK och fått fem syner...

Men det handlar även om smak, trivs man inte med hög varians och lite aggressivare spel så ska man nog hålla sig till FR tills man känner sig mer säker på sitt spel.

Postad
Vid SH är ju starthandskraven lägre, lägre potter pga färre spelare men fler händer spelas per timme.

Det är snarare så att det aggressiva spelet vid SH genererar större potter än vid ett FR-bord...

Aggressivare + tomtigare

Postad

Jo, i SH blir det oändligt mycket viktigare att ha reads på folk, men använder man t.ex. PO med Live Tracker så kommer man långt. Jag lirar 4 bord SH, har lirat 10 bord FR tidigare och ska prova att öka successivt och se var jag landar.