Gå till innehåll

NL - Shorthanded vs. Fullring?


Max Cady

Recommended Posts

Självklart en smaksak.

 

Själv spelar jag FL, där sägs ofta att SH ger bättre utdelning till den som vet vad han gör. Dock, spelet är ett helt annat, det beror på vad du har för spelstil.

 

I SH blir spelet mer aggressivt, kan du hantera det är SH kanske att föredra. Mer action för den otåliga. Prova o se..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Jag lirar $0.10/$0.25)

 

Jag tycker att SH ger mer vinst. På FR kan du hitta halvmycket folk som åtminstone har halvkoll på starthänder etc, har kanske läst en bok eller två.

 

På SH hittar du alla ärketomtar som har hört att man måste spela fler händer och vara aggressivare när man lirar SH = de synar med ALLT och tror att varje stor bet är en bluff = smaskens! De skickliga SH-spelarna sitter på högre nivåer oftast.

 

SH är det dessutom mycket lättare att isolera mot en motståndare när du har bra händer, vem har inte suttit UTG på ett FR-bord och höjt med AK och fått fem syner...

 

Men det handlar även om smak, trivs man inte med hög varians och lite aggressivare spel så ska man nog hålla sig till FR tills man känner sig mer säker på sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...