garpen Postad 13 Januari , 2006 Rapport Share Postad 13 Januari , 2006 Hur fungerar SnG stegen på Party?Edit: Jag hittade det mesta här: http://partypoker.com/news/events/cruise_steps.html Men vad händer då man får en retry? Måste man spela den direkt eller får man en sorts "kredit" som kan användas när som helst på den nivån? "kredit" som man kan använda när man vill Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 13 Januari , 2006 Rapport Share Postad 13 Januari , 2006 Ska du spel william hill poker tour? Då får väl dom främsta där plats i en freeroll med några packet till tävlingen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jason Postad 13 Januari , 2006 Rapport Share Postad 13 Januari , 2006 APC skrev: Vill du säga vad du nickar på party? gdaily skrev: Nepp... men det är lätt att lista ut, när du väl ser det Kan det kanske vara: PokerSE ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Baloos Postad 14 Januari , 2006 Rapport Share Postad 14 Januari , 2006 Angående din AI-kupp så läste jag i Reuben/Ciafone om något liknande. Har inte boken här men som jag kommer ihåg det så ägnade någon av herrarna en sida åt att ursäkta just ett sådant spel(CG) där något proffs blivit förbannad på honom för att han hade bluffat ut honom ur potten. Kommer inte ihåg exakt hur det var upplagt men i luften låg iaf att det var oetiskt att bluffa ut fi tom i vissa lägen. Vore kul om du kunde kommentera för jag fattade inte mycket. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 14 Januari , 2006 Rapport Share Postad 14 Januari , 2006 Angående din AI-kupp så läste jag i Reuben/Ciafone om något liknande. Har inte boken här men som jag kommer ihåg det så ägnade någon av herrarna en sida åt att ursäkta just ett sådant spel(CG) där något proffs blivit förbannad på honom för att han hade bluffat ut honom ur potten. Kommer inte ihåg exakt hur det var upplagt men i luften låg iaf att det var oetiskt att bluffa ut fi tom i vissa lägen. Vore kul om du kunde kommentera för jag fattade inte mycket. De sa att det var oetiskt när man inte kan vinna något på det själv, ingen skulle hävda att det var något fel på gdailys spel ur en etisk synvinkel vare sig i cashgame eller turnering (ok något pucko skulle säkert göra det). Orsaken att det är oetiskt bör rimligen ha med samarbetsfusk att göra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2006 Reuben skriver om tre exempel, där det första inte är applicerbart i det fär fallet (bluff på sistagatan med en hand som absolut inte kan vinna, i en tom sidopott) och där de andra två påminner om det här exemplet och är fullt legitima potter. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Baloos Postad 14 Januari , 2006 Rapport Share Postad 14 Januari , 2006 Tänkte typ att det kunde ses som lite fult med något ultrataskigt drag men tom på river låter ännu mer logiskt. Kan säkert bli en del knorr på bubblan i en satellit också Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Micke_E Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Har just läst igenom senaste inlägget i gdailys dagbok där jag figurerar men tycker inte att det stämmer riktigt så jag tänkte ge min version här. Naturligtvis kan även jag ha fel så det är möjligt att det rätta är något mitt emellan, men strax efter den potten så drog jag till sviten och berättade där för några kompisar om den så det är möjligt att jag mins den bättre än Ola eftersom jag diskuterade den strax efter att den hade utspelats. Nåväl, såhär uppfattade jag det: Jag sitter med T976 och iaf två spader (eller var det klöver), tror nästan att den var double suited i de två svarta färgerna, men är inte säker. Min stack är på ungefär 3250, strax över 3k iaf. Floppen kommer AT8 med ett rött ess och T8 i spader vilket ger mig suckerwrappen, lillfärgdraget (As är alltså ett väldigt nyckelkort i den här potten, tyvärr så hade jag inte det), hålfärgstegen (7s) och mittenpar med dålig kicker. Jag är ju rätt shortstacked och jag tror att det låg lite i potten redan (men inte så mycket som Ola sa, runt 800 kanske) så jag tänkte checkraisa allin vilket borde bli ungefär ett pottomslag om det bara är en bet och sen folds innan mig. Här börjar min historia skilja sig en hel del från Olas. Allt gick ju inte riktigt enligt mina planer utan Greger betar ut, en spelare synar och Ola slår upp det till 3k. Jag ställer in för strax över 3k. Dvs synar mig mer eller mindre allin (här anser jag själv att jag är ute och kör en hel del eftersom jag bara har suckerdrag, men flera spelare, eller iaf Isak, tyckte inte det). Greger och den andra spelaren hittar båda synerna. Jag håller inte med Ola om att den andra spelaren måste ha en riktigt dålig hand här, förutom att han är rätt nyfiken så är han även rätt passiv. Tidigare under kvällen så tog han en bra pott av mig när han floppar 77Q med Q7xx och checkar den hela vägen till river där han hittar omslaget när esset kommer. (ok, läste igen nu och såg att Ola ansåg att han hade en dålig hand för att han stekte, det kan stämma) På turn kommer 4c vilket är en blank. Jag är redan allin och dom andra två spelarna checkar till ola som betar pott eller strax under pott (10k som han sa kan stämma) och dom andra två suckar och lägger sig. Jag säger nu glatt tack till Ola för att han tog bort två troliga drag vilket gör att mina drag troligen lever och jag kan scoopa sammtidigt som det ligger massor med döda pengar i potten. Ola frågar något i stil med "är det dig jag behöver vara rädd för" och jag svarar att jag just nu bara har par i tior men har en hel del drag. Ola svarar "bra, jag har par i ess". River T. Min triss i tior står och jag tar potten på 14600 (jag räknade den och är säker på storleken). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Ah, den potten kommer jag ihåg, men det var inte den jag diskuterade. Då var det så här att efter det att du gått så skedde min "pott" mot Isak (ja så var det). Micke-potten var då ett exempel på hur man kan våldta potten och därmed sätta sig som favorit mot en hand i stället för underdog mot flera händer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Micke_E Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Ah, den potten kommer jag ihåg, men det var inte den jag diskuterade. Då var det så här att efter det att du gått så skedde min "pott" mot Isak (ja så var det). Ah, okej. Tyckte att det var lite väl mycket som inte stämde Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 va fan menar ni med att 50/50 dealers bara har bra spelare där nu? vi var ett gäng från gävle som våldtog gamet under sm veckan och där var nåt enormt med fisk efter freij och micke lämnat gamet och endast christos satt kvar ... ÄR där inte ens bra games under helger nu mera?? Vi var sugna på att åka ner där igen nån helg.... förklara bitte Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Micke_E Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 va fan menar ni med att 50/50 dealers bara har bra spelare där nu? vi var ett gäng från gävle som våldtog gamet under sm veckan och där var nåt enormt med fisk efter freij och micke lämnat gamet och endast christos satt kvar ... ÄR där inte ens bra games under helger nu mera?? Vi var sugna på att åka ner där igen nån helg.... förklara bitte Det varierar rätt mycket från kväll till kväll. Senaste tiden har det varit rätt många bra spelare där. Under sm-veckan var det ganska bra värde på det bordet, synd att man inte orkade passa topptvå mot dig och bustade I sommras var det alltid jättevärde, nu är det kanske en helg i månaden som man hittar riktigt bra värde på det bordet. Senaste tiden har frej, isberg och christos varit där rätt mycket, plus ett gäng mindre kända spelare som är rätt duktiga, eller iaf tajta så man inte vinner så mycket av dem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologas Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 va fan menar ni med att 50/50 dealers bara har bra spelare där nu? vi var ett gäng från gävle som våldtog gamet under sm veckan och där var nåt enormt med fisk efter freij och micke lämnat gamet och endast christos satt kvar ... ÄR där inte ens bra games under helger nu mera?? Vi var sugna på att åka ner där igen nån helg.... förklara bitte var där sönda å tisda å det var väl ungefär lika fiskigt som vanligt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Var pot-limitbordet fiskigt, eller spelade du texas limit (limitborden är jättetomtiga (men det är jag också på för låg limit fullring, så där undviker jag att sitta)) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologas Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 DC-bordet. Trots att det då oxå va månadsturnering på söndan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Vad är EWSOP? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chipleader_87 Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 Vad är EWSOP? European World Series Of Poker ^^ http://www.poker.net/headlines/news/partypokerewsop.htm Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johansen Postad 24 Januari , 2006 Rapport Share Postad 24 Januari , 2006 Jovisst, men i WSOP så finns ju chansen till gigantklonken Det får vi se, ang Omahan alltså. Misstänker att man inte kan hitta satelliter till dessa. Vet inte om du sett det, men på prima finns det satelliter till wsop omaha h/l. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Micke_E Postad 28 Januari , 2006 Rapport Share Postad 28 Januari , 2006 Oj, det vände inte efter att jag drog idag alltså? Nästan 60k back är ju rätt mycket på det bordet, speciellt eftersom det inte var så slaskigt idag. Jag kan väl intyga att Ola inte direkt hade något flyt med korten idag. Tvåparen kåkade mot hans nötfärger och själv missade han sina drag rakt ut. Jag vann en pott mot honom på lite drygt 10k med topp-par-topp-kicker i omaha när han (och jag med för den delen) missade alla sina drag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 28 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2006 Jovisst, men i WSOP så finns ju chansen till gigantklonken Det får vi se, ang Omahan alltså. Misstänker att man inte kan hitta satelliter till dessa. Vet inte om du sett det, men på prima finns det satelliter till wsop omaha h/l. Japp, men det är inte ett event som jag skulle göra helikoptern över, Om jag fick välja tre events att spela "gratis" så skulle de vara 1) 2-7 NL $5.000 med rebuys 2) Omaha Potlimit $10.000 3) WSOP Main event $10.000 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 28 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2006 Oj, det vände inte efter att jag drog idag alltså? Nästan 60k back är ju rätt mycket på det bordet, speciellt eftersom det inte var så slaskigt idag. Det blev bättre efter det att du gått. Men 60K är mycket på det bordet. Hade man haft tur med marginalerna i stället för att vara på fel sida, så hade man kanske kunnat vinna 40K i stället... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 28 Januari , 2006 Rapport Share Postad 28 Januari , 2006 Jovisst, men i WSOP så finns ju chansen till gigantklonken Det får vi se, ang Omahan alltså. Misstänker att man inte kan hitta satelliter till dessa. Vet inte om du sett det, men på prima finns det satelliter till wsop omaha h/l. Japp, men det är inte ett event som jag skulle göra helikoptern över, Om jag fick välja tre events att spela "gratis" så skulle de vara 1) 2-7 NL $5.000 med rebuys 2) Omaha Potlimit $10.000 3) WSOP Main event $10.000 Tror att Full Tilt körde satelliter till sidoeventen förra året (i olika spelformer), där man fick välja vilket event man ville spela om man vann. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 28 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2006 Ska kolla upp Full Tild när det börjar närma sig, tack för tipset! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 28 Januari , 2006 Rapport Share Postad 28 Januari , 2006 Jag lirar också Pacific-satelliten. Lycka till! Vilket nick har du på Pacific? Jag nickar "Sockeboy". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 28 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2006 Jag lirar också Pacific-satelliten. Lycka till! Vilket nick har du på Pacific? Jag nickar "Sockeboy". gdaily Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts