Gå till innehåll

NLT - AJ träffar TPTK, rätt att syna river?


Recommended Posts

Players:

RiverEmma (EUR 51,35 in seat 1)

Geesus (EUR 32,50 in seat 2)

HERO (EUR 45,60 in seat 3)

Bozapub333 (EUR 24,40 in seat 4)

Orig_Angel (EUR 26,83 in seat 5)

MOJJE_thn (EUR 25,58 in seat 6)

 

Jag är ny vid bordet och känner inte till någon av de andra.

 

Dealer: MOJJE_thn

Small Blind: RiverEmma (0,25)

Big Blind: Geesus (0,50)

 

HERO was dealt: J :diamond: - A :heart:

 

HERO Raise (1,50)

Bozapub333 Fold

Orig_Angel Fold

MOJJE_thn Call (1,50)

RiverEmma Fold

Geesus Call (1,00)

 

Flop J :heart: - 9 :spade: - 7 :heart:

 

Geesus Bet (2,75)

 

Vad kan han ha? Svårt att säga utan read men jag tror och hoppas på TJ QJ eller KJ. Väljer att höja kraftigt.

 

HERO Raise (15,00)

MOJJE_thn Fold

Geesus Call (12,25)

 

Blixtcall! Kan han ha ett set kanske?

 

Turn J :heart: - 9 :spade: - 7 :heart: - 3 :club:

 

Geesus All-In (16,00)

HERO Call (16,00)

 

Känner mig slagen i det här läget men känner att jag måste syna när potten är så pass stor. Hoppas han har sämre kicker. Det kostar mig bara 16 att syna potten som ligger på 50. Måste väl vara en bra syn i längden?

Vad tycker ni om mitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en Fi som inte är SUPERfisk får du bara syn av händer som slår dig efter din alldeles för stora flopraise. Raise till ~9 är väl rimligt. Får du syn då är det nog bäst att sakta ner på turn. dvs checka. Han kan väl ha färgdraget då, men set/tvåpar/färdig stege känns ju troligare. Sen får du ta ställning vad du ska göra vid ett ev. riverbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en Fi som inte är SUPERfisk får du bara syn av händer som slår dig efter din alldeles för stora flopraise.

 

Pott är till 13 tot, så raisen är ju inte SÅ stor. Dessutom så beror det ju helt på ens tableimage hur folk kommer tolka ett överbet.

 

Raise till ~9 är väl rimligt. Får du syn då är det nog bäst att sakta ner på turn. dvs checka. Han kan väl ha färgdraget då, men set/tvåpar/färdig stege känns ju troligare. Sen får du ta ställning vad du ska göra vid ett ev. riverbet.

 

Folden finns inte när fi har så grund stack efter att floppen spelats på detta vis.

 

Jag gillar hur du spelade handen, klart slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andersson00 skrev:

Mot en Fi som inte är SUPERfisk får du bara syn av händer som slår dig efter din alldeles för stora flopraise.

 

 

Pott är till 13 tot, så raisen är ju inte SÅ stor. Dessutom så beror det ju helt på ens tableimage hur folk kommer tolka ett överbet.

 

Citat:

Raise till ~9 är väl rimligt. Får du syn då är det nog bäst att sakta ner på turn. dvs checka. Han kan väl ha färgdraget då, men set/tvåpar/färdig stege känns ju troligare. Sen får du ta ställning vad du ska göra vid ett ev. riverbet.

 

 

Folden finns inte när fi har så grund stack efter att floppen spelats på detta vis.

 

Jag gillar hur du spelade handen, klart slut.

 

OK. missade att han endast hade ~65BB. Potten är ju ~13BB inte $13. Så raisen är ju ett kraftigt överbet, vilket ju är onödigt, då man får mindre värde från händer man leder mot. Sen kan man ju diskutera om hero kan checka på turn å ge fi gratiskort på en såppas dragvänlig bräda, för att hålla potten nere. Vid bet är hero iaf commited.

Hur som helst är det svårt att komma undan med TPTK när fi's stack är så grund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andersson00 skrev:

Sen kan man ju diskutera om hero kan checka på turn å ge fi gratiskort på en såppas dragvänlig bräda, för att hålla potten nere. Vid bet är hero iaf commited.

 

Det är ju FI som betar ut på turn, svårt å checka bakom då va? 8-)

 

Raise på flop kunde vara lite mindre men jag tycker spelet är helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...