Gå till innehåll

FLT - QJo från BB, checkhöja floppen?


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Fi är ganska lös och jag har donkat ett par gånger mot honom utan framgång.

 

Preflop: Hero is BB with J :heart: Q :diamond:

2 folds, UTG+2 raises, 6 folds, Hero calls

 

För mig är QJo en autosyn här. Rätt eller fel?

 

Flop: J :diamond: 6 :diamond: K :heart: (4 SB) (2 players)

Hero checks, UTG+2 bets, Hero raises

 

Fi verkar som sagt var donk-resistent så här provar jag med att checkhöja med mellanparet plus lite bakdörrsprylar. Rätt eller fel? (Man kan med 99% säkerhet förutsätta att fi alltid bettar om jag checkar.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om floppsynen.

 

Checkraisen på floppen brukar jag också köra med ibland, beroende på motstånd. Ibland synar jag bara ner.

 

Hur resonerade du inför turn? Tänkte du betta? Och hur tänkte du i så fall agera på en raise? Vid liknande lägen (och som sagt beroende av motstånd) kör jag ofta check-raise, check-syn, check-syn. Vekt spel kanske, men jag hatar att spela en sån hand med mellanpar från tidig position. Jag ser hellre riverkortet för en bet än "tvingas" vika ner mot en raise på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi någon PFR% på UTG+2? Om den inte är hög så kliver jag QJo.

 

Lika så på flopp vore det bra att veta hur vid HD du möter. Mot John Doe är du underdog. Och väldigt få händer som du vill ska lägga kommer att lägga varken flopp eller turn. Pga av dessa faktorer gillar jag inte checkhöjningen. Möjligtvis kan du använda informationen du får från detta spel till att lägga turn om fi tar fram den stora puffran. Så vad är planen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade spelat exakt som du, QJo är definitivt värd att ta en flop med. Sen träffar du ju mellanparet med bakdörrsdrag till både färgen och stegen. Tyvärr får du ju inget gratiskort på turn om du missar, men du leder nog ändå. Så jag hade c/r flopen och betat rakt ut på turn oavsett kort.

 

Hur hade du agerat om han raisar dig på turn om du missar dina bakdörrsdrag? Säg att :2c: landar på turn, du betar ut och han raisar. Hur ska du agera nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...