Gå till innehåll

Allt om Nyårslöften!


Dahlberg

Recommended Posts

Hej,

 

 

Busen undrade vem som skulle fixa en "allt om nyårslöften"-tråd, fram steg jag, hans riddare i glänsande mjukisbyxa, och fixade såklart en sådan.

 

 

Mina nyårslöften:

 

Flytta hemifrån

börja träna

skaffa ny flickvän

skaffa jobb

gå upp en division i hockey (är domare)

 

 

 

jaaa, det var väl allt som jag ska fixa i år på ett eller annat sätt. Kommer fylla på lite under tiden fram till 24 slaget, men efter det så är alla löften skrivna i sten :)

 

 

hare bra allihopa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv 2.0 på högskoleprovet så räcker g i alla gymnasieämnen ändå.

 

Jag skrev bara 1.6 men det fick räcka.

 

Jag borde avlägga en mängd nyårslöften (sluta röka, supa mindre, inte spela full, inte spela för pengar ma ninte har råd att torska, inte låna pengar, inte vara en sån tiltnisse som man är) men jag pallar inte, kommer ändå bara bryta dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv 2.0 på högskoleprovet så räcker g i alla gymnasieämnen ändå.

 

Jag skrev bara 1.6 men det fick räcka.

 

Jag borde avlägga en mängd nyårslöften (sluta röka, supa mindre, inte spela full, inte spela för pengar ma ninte har råd att torska, inte låna pengar, inte vara en sån tiltnisse som man är) men jag pallar inte, kommer ändå bara bryta dom.

 

Jaha, krävs det "bara" en 2.0'a... undrar varför inte alla gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv 2.0 på högskoleprovet så räcker g i alla gymnasieämnen ändå.

 

Jag skrev bara 1.6 men det fick räcka.

 

Jag borde avlägga en mängd nyårslöften (sluta röka, supa mindre, inte spela full, inte spela för pengar ma ninte har råd att torska, inte låna pengar, inte vara en sån tiltnisse som man är) men jag pallar inte, kommer ändå bara bryta dom.

 

Jaha, krävs det "bara" en 2.0'a... undrar varför inte alla gör det?

 

Beror på vad du vill läsa, men skriver du 2.0 kan du ju skita i skolan helt och bara fixa G i allt, du kommer in överallt ändå. 1,6 får man ju passa t.ex. juridik på (tror det var 1,8 på SU när jag sökte) och typ psykologi, det beror ju helt på vad man vill läsa vidare till och hur mkt valmöjligheter man vill ge sig själv i framtiden.

 

För de flesta utbildnignar skulle jag tippa att 1.4-1.5 räcker gott :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klara mig genom sista halvåret på gymnasiet utan att ramla ihop :)

 

Coolt att skita i skolan.. ta tag i ditt liv.

 

Va skrev han då?

 

henkar på ditt löfte...samma situation, skoltrött, ska börja,,målet är att snitta Vg på resterande kurser.

 

jag hakar också på, har slappat lite för mycket ;) 2 st IG man ska skriva upp under prövningstiden i Januari :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt att skita i skolan.. ta tag i ditt liv.

 

Om du är en sådan som kämpar i skolan, så tjänar du på att andra skiter i skolan. Med detta sagt, förstår jag inte ditt resonemang.

 

Själv avger jag inga löften på nyår, då nyår enbart är en fiktiv händelse påhittad av människan. Av samma anledning firar jag inte heller jul, då jag inte är religiös.

 

När jag pluggade, jobbade jag alltid extra under jul och nyår. En massa extrapengar, bara för att någon joppe har hittat på jul och nyår. :) Det bästa var nog under nyårsskiftet till år 2000. Jag hade en extra lön på 200 kr i timman bara för att vi gick över till år 2000 (plus vanlig storhelgs-OB). Kära nån vad jag skrattade på vägen till banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...