Psymantra Postad 7 Mars , 2005 Rapport Postad 7 Mars , 2005 Ursäkta mig..gick precis in på teknikmagasinets hemsida och hittade copag lekar så det får bli jag som får ursäkta då blir det in och köpa sånna i helgen då Citera
BillyKGB Postad 7 Mars , 2005 Rapport Postad 7 Mars , 2005 Ursäkta mig..gick precis in på teknikmagasinets hemsida och hittade copag lekar så det får bli jag som får ursäkta då blir det in och köpa sånna i helgen då Hmm.. den andra leken där, är den nåt att ha tro? Spelkort Plast, Naipes Fournier 2818 Citera
Adam Holmes Postad 9 Mars , 2005 Rapport Postad 9 Mars , 2005 Den plastlek som finns på Teknikmagasinet , Fournier 2818, är väldigt bra. Den enda bagatellen att anmärka på är att den röda hjärter/ruter-färgen är väldigt matt och icke-röd. Annars verkar kvaliteten utmärkt och då jämför jag med både KEM och COPAG. Vad jag kan se har TM inte längre COPAG-lekar. Själv har jag köpt in ett set COPAG från eBay. Väldigt nöjd med dem! Hög kvalitet i samma klass som KEM och Fournier. Poker size och jumbo index. KEM tror jag inte finns i am. poker size. Personligen gillar jag de bredare korten... Här är en bild på mitt COPAG-set: Länk till stor bild * LP - QoS * Citera
Azon Postad 9 Mars , 2005 Rapport Postad 9 Mars , 2005 COPAG leken är slut hos lev. enligt TM i Jönköping. Även Fournier var slut men kommer in idag. Det är strykande åtgång på de sjysta lekarna. Människor börjar bli kvalitetmedvetna när det spelas mycket poker i allas hus och hem. Citera
BillyKGB Postad 9 Mars , 2005 Rapport Postad 9 Mars , 2005 OK, men COPAG är alltså lika bra/bättre än Fournier? Känns lite onödigt att köpa Fournier om de kostar mer o är sämre.. mmtack Citera
Largo-Sama Postad 9 Mars , 2005 Rapport Postad 9 Mars , 2005 Vi kör med copag-lekar. De är hur bra som helst. Efter ca ett halvår så blir bilderna lite slitna och man bör byta ut dem. poker-storleken ser bättre ut än bridge-storleken tycker jag. Citera
PokerPeter Postad 10 Mars , 2005 Rapport Postad 10 Mars , 2005 Jag åkte till TM för att köpa copaq, pga de snyggare baksidorna, men de var slut så jag köpte fournier... Jag måste säga att jag älskar den blodröda färgen på hjärter/ruter. Citera
Azon Postad 11 Mars , 2005 Rapport Postad 11 Mars , 2005 Jag köpte Copag på http://www.coolstuff.se/ istället. Det blir dyrare på grund av frakten men va fasen. Det är ju inga pengar. Ska bli spännande att testa denna. Har ju hört en del om den. Citera
Torna Postad 11 Mars , 2005 Rapport Postad 11 Mars , 2005 Ursäkta mig..gick precis in på teknikmagasinets hemsida och hittade copag lekar så det får bli jag som får ursäkta då blir det in och köpa sånna i helgen då Hmm.. den andra leken där, är den nåt att ha tro? Spelkort Plast, Naipes Fournier 2818 Tycker den är helskön. Vi brukar spela med den i GKS. Visserligen har de även precis den sorten på Cosmopol i Göteborg, men den är skön ändå Citera
BillyKGB Postad 11 Mars , 2005 Rapport Postad 11 Mars , 2005 Ursäkta mig..gick precis in på teknikmagasinets hemsida och hittade copag lekar så det får bli jag som får ursäkta då blir det in och köpa sånna i helgen då Hmm.. den andra leken där, är den nåt att ha tro? Spelkort Plast, Naipes Fournier 2818 Tycker den är helskön. Vi brukar spela med den i GKS. Visserligen har de även precis den sorten på Cosmopol i Göteborg, men den är skön ändå Hmm... va menar du med visserligen har de den leken på cosmopol? är det negativt?? Citera
Torna Postad 11 Mars , 2005 Rapport Postad 11 Mars , 2005 .... .. Spelkort Plast, Naipes Fournier 2818 Tycker den är helskön. Vi brukar spela med den i GKS. Visserligen har de även precis den sorten på Cosmopol i Göteborg, men den är skön ändå Hmm... va menar du med visserligen har de den leken på cosmopol? är det negativt?? Nej, det var bara ett skämt. Kortlekarna är faktiskt en av de saker de är bra på Citera
Richardktg Postad 11 Mars , 2005 Rapport Postad 11 Mars , 2005 Jag kan bara instämma angående "Fournier 2818 Plastic", den är skön att spela med ( 99 kr på Magnusandersson ab). Vissa upplever den dock som anigen "halkig", men det är väl de flesta plastkort. Citera
Mysticum Postad 21 Mars , 2005 Rapport Postad 21 Mars , 2005 Jag tar tillbaka allt jag sagt om Royal-lekarna tidigare. Efter att ha testat Copag-lekarna förstår jag att alla kritik mot Royal är berättigad. De känns plastiga, väldigt plastiga, jämför med Copag. Lika bra att satsa på ordentliga kortlekar om man lirar regelbundet. Ska antingen köpa KEM eller Copag nu. Är dock nyfiken på Dal Negro som finns på Rounders.se. Någon som har några kommentarer kring dessa? På Rounders står det att de är så nära KEM man kan komma, men vissa säger likadant om Copag-lekarna. Det är dock en liten prisskillnad, man kan nästan få tre Copag-lekar för priset av två Dal Negro. Citera
Psymantra Postad 21 Mars , 2005 Rapport Postad 21 Mars , 2005 Jag tar tillbaka allt jag sagt om Royal-lekarna tidigare. Efter att ha testat Copag-lekarna förstår jag att alla kritik mot Royal är berättigad. De känns plastiga, väldigt plastiga, jämför med Copag. Lika bra att satsa på ordentliga kortlekar om man lirar regelbundet. Ska antingen köpa KEM eller Copag nu. Är dock nyfiken på Dal Negro som finns på Rounders.se. Någon som har några kommentarer kring dessa? På Rounders står det att de är så nära KEM man kan komma, men vissa säger likadant om Copag-lekarna. Det är dock en liten prisskillnad, man kan nästan få tre Copag-lekar för priset av två Dal Negro. Hej hej...såg att du bor i Gbg området...så därför ville jag bara ge lite tips...Copag lekar kan du köpa på teknikmagasinet. iallafall enligt deras hemsida. KEM lekar kan Köpas vid Gårda Focus Affärscentrum, Åvägen 42 - 412 51 Göteborg.. Kem korten kostar 295kr för ett 2pack.. hoppas detta hjälpte dig...Mvh psymantra Citera
Psymantra Postad 21 Mars , 2005 Rapport Postad 21 Mars , 2005 Jag tar tillbaka allt jag sagt om Royal-lekarna tidigare. Efter att ha testat Copag-lekarna förstår jag att alla kritik mot Royal är berättigad. De känns plastiga, väldigt plastiga, jämför med Copag. Lika bra att satsa på ordentliga kortlekar om man lirar regelbundet. Ska antingen köpa KEM eller Copag nu. Är dock nyfiken på Dal Negro som finns på Rounders.se. Någon som har några kommentarer kring dessa? På Rounders står det att de är så nära KEM man kan komma, men vissa säger likadant om Copag-lekarna. Det är dock en liten prisskillnad, man kan nästan få tre Copag-lekar för priset av två Dal Negro. Hej hej...såg att du bor i Gbg området...så därför ville jag bara ge lite tips...Copag lekar kan du köpa på teknikmagasinet. iallafall enligt deras hemsida. KEM lekar kan Köpas vid Gårda Focus Affärscentrum, Åvägen 42 - 412 51 Göteborg.. Kem korten kostar 295kr för ett 2pack.. hoppas detta hjälpte dig...Mvh psymantra gömde säga att hemsidan till där du kan köpa KEM korten är http://www.cardcollector.nu Citera
Spiritui Postad 23 Mars , 2005 Rapport Postad 23 Mars , 2005 Någon som har erfarenhet av Stratus kortlekar? EDIT: Det är "Linen Finish", är det bra att spela med eller ska det vara plast? Citera
melle Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Hej, Vad är det egetligen man ska kolla på hos en plastkortlek? Har hört att KEM och Compag ska vara bra, men har kanske inte hört riktigt varför. Ang. Royal-kortlekarna så har jag kännt på båda varianterna, den "riktiga" och den "konstiga". Det är lite skillnad på dem. Men vad är det för skillnad på Royals "riktiga" och en KEM? Mvh Me Citera
melle Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Fick en KEM nu också. Visst är det skillnad. De känns nästan som papperskort, men går inte att riva i tu! Citera
legrandstock Postad 5 April , 2005 Rapport Postad 5 April , 2005 Fick precis hem 2 kem-lekar från card collector och kan verkligen rekommendera både lekarna och leverantören. skickade min beställning söndag kväll och på tisdagen vid lunch kunde jag hämta ut de. och vilka lekar sen... nästan pinsamt vilken skillnad mot alla andra jag köpt på mig. Citera
Adam Holmes Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Jag har bläddrat kort med både KEM, Copag och Fournier. Jag ska säga att jag inte gjort någon grundlig vetenskaplig jämförelse men på rak arm så kan jag inte uppleva någon skillnad i kvalitet. Jag sålde mitt KEM-set här på forumet mest för att jag hellre vill ha kort av "poker size". Har ett Copag-set nu som jag tycker är mycket trevligt. Copag är ju prissatt relativt lågt, som ett budgetplastkort. Dock ej så gravt som Royal, vilka är riktigt billiga. Efter mycket läsning ska Gemaco vara snäppet bättre än Copag, jag har dock inte haft nöjet att känna på dessa. Därefter ska italienska Dal Negro vara än bättre, riktig gedigen kvalitet. Har ej heller känt på dessa. KEM är vad jag vet uppköpta av US Card Company (WPT-lekar, Bee m.fl.) och mer eller mindre på utgång. Deras "storhetsdagar" verkar vara räknade och jag tror att deras "överlägsna kvalitet" bygger mycket på en historisk myt som var mer sanning för länge, länge sedan. Jag har ett WPT-set (100 % plastic) från US Card Company hemma, som jag annonserat ut här på forumet. Om ingen nappar så får jag kanske bräcka plasten och kolla känslan. Jag rundar av med några frågor - vad vill du ha för PLASTLEKAR: Fråga A: Copag Fournier KEM WPT Dal Negro Gemaco Royal Annan? Fråga B: Bridge size eller poker size? (normal "svensk" bredd vs. extra bred) Vanlig index eller jumbo index? (vanlig symbolstl. vs. större symboler/siffror) Citera
pyret Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Du verkar ha gjort en grundlig undersökning Vet du möjligen nåt ställe där man kan köpa fournier plastic i bridge size? (Alltså absolut inte "poker size", det finns nog lite här och där) Citera
Adam Holmes Postad 8 April , 2005 Rapport Postad 8 April , 2005 pyret: tyvärr, har dålig koll på Fournier i allmänhet och jag är själv inte spekulant på bridge-storlek... Citera
Rickard Postad 8 April , 2005 Rapport Postad 8 April , 2005 pyret: tyvärr, har dålig koll på Fournier i allmänhet och jag är själv inte spekulant på bridge-storlek... Fournier är klockrena,, utan tvekan den skönaste leken jag har vidrört. Citera
pyret Postad 8 April , 2005 Rapport Postad 8 April , 2005 pyret: tyvärr, har dålig koll på Fournier i allmänhet och jag är själv inte spekulant på bridge-storlek... Fournier är klockrena,, utan tvekan den skönaste leken jag har vidrört. jaha, exakt vilken variant av Fournier är det du har vidrört? Och har du möjligen jämfört den med en bra KEMlek? Citera
Rickard Postad 8 April , 2005 Rapport Postad 8 April , 2005 pyret: tyvärr, har dålig koll på Fournier i allmänhet och jag är själv inte spekulant på bridge-storlek... Fournier är klockrena,, utan tvekan den skönaste leken jag har vidrört. jaha, exakt vilken variant av Fournier är det du har vidrört? Och har du möjligen jämfört den med en bra KEMlek? Haha,, vilken jävla aggro stämning det e på det här forumet... fournier 2818, känn efter själv ditt svin ) Citera
Recommended Posts