Gå till innehåll

Köpa kortlek?


Evolito

Recommended Posts

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den plastlek som finns på Teknikmagasinet , Fournier 2818, är väldigt bra. Den enda bagatellen att anmärka på är att den röda hjärter/ruter-färgen är väldigt matt och icke-röd. Annars verkar kvaliteten utmärkt och då jämför jag med både KEM och COPAG.

 

Vad jag kan se har TM inte längre COPAG-lekar.

 

Själv har jag köpt in ett set COPAG från eBay. Väldigt nöjd med dem! Hög kvalitet i samma klass som KEM och Fournier. Poker size och jumbo index. KEM tror jag inte finns i am. poker size.

 

Personligen gillar jag de bredare korten...

 

Här är en bild på mitt COPAG-set:

 

Länk till stor bild

 

* LP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

COPAG leken är slut hos lev. enligt TM i Jönköping.

Även Fournier var slut men kommer in idag. Det är strykande åtgång på de sjysta lekarna. Människor börjar bli kvalitetmedvetna när det spelas mycket poker i allas hus och hem. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mig..gick precis in på teknikmagasinets hemsida och hittade copag lekar :oops: så det får bli jag som får ursäkta :) då blir det in och köpa sånna i helgen då :P

Hmm.. den andra leken där, är den nåt att ha tro?

Spelkort Plast, Naipes Fournier 2818

Tycker den är helskön. Vi brukar spela med den i GKS. Visserligen har de även precis den sorten på Cosmopol i Göteborg, men den är skön ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mig..gick precis in på teknikmagasinets hemsida och hittade copag lekar :oops: så det får bli jag som får ursäkta :) då blir det in och köpa sånna i helgen då :P

Hmm.. den andra leken där, är den nåt att ha tro?

Spelkort Plast, Naipes Fournier 2818

Tycker den är helskön. Vi brukar spela med den i GKS. Visserligen har de även precis den sorten på Cosmopol i Göteborg, men den är skön ändå ;)

Hmm... va menar du med visserligen har de den leken på cosmopol?

är det negativt?? :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

..

Spelkort Plast, Naipes Fournier 2818

Tycker den är helskön. Vi brukar spela med den i GKS. Visserligen har de även precis den sorten på Cosmopol i Göteborg, men den är skön ändå ;)

Hmm... va menar du med visserligen har de den leken på cosmopol?

är det negativt?? :-o

Nej, det var bara ett skämt. Kortlekarna är faktiskt en av de saker de är bra på :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag tar tillbaka allt jag sagt om Royal-lekarna tidigare. Efter att ha testat Copag-lekarna förstår jag att alla kritik mot Royal är berättigad. De känns plastiga, väldigt plastiga, jämför med Copag. Lika bra att satsa på ordentliga kortlekar om man lirar regelbundet.

 

Ska antingen köpa KEM eller Copag nu. Är dock nyfiken på Dal Negro som finns på Rounders.se. Någon som har några kommentarer kring dessa? På Rounders står det att de är så nära KEM man kan komma, men vissa säger likadant om Copag-lekarna. Det är dock en liten prisskillnad, man kan nästan få tre Copag-lekar för priset av två Dal Negro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar tillbaka allt jag sagt om Royal-lekarna tidigare. Efter att ha testat Copag-lekarna förstår jag att alla kritik mot Royal är berättigad. De känns plastiga, väldigt plastiga, jämför med Copag. Lika bra att satsa på ordentliga kortlekar om man lirar regelbundet.

 

Ska antingen köpa KEM eller Copag nu. Är dock nyfiken på Dal Negro som finns på Rounders.se. Någon som har några kommentarer kring dessa? På Rounders står det att de är så nära KEM man kan komma, men vissa säger likadant om Copag-lekarna. Det är dock en liten prisskillnad, man kan nästan få tre Copag-lekar för priset av två Dal Negro.

 

Hej hej...såg att du bor i Gbg området...så därför ville jag bara ge lite tips...Copag lekar kan du köpa på teknikmagasinet. iallafall enligt deras hemsida. KEM lekar kan Köpas vid Gårda Focus Affärscentrum, Åvägen 42 - 412 51 Göteborg.. Kem korten kostar 295kr för ett 2pack.. hoppas detta hjälpte dig...Mvh psymantra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar tillbaka allt jag sagt om Royal-lekarna tidigare. Efter att ha testat Copag-lekarna förstår jag att alla kritik mot Royal är berättigad. De känns plastiga, väldigt plastiga, jämför med Copag. Lika bra att satsa på ordentliga kortlekar om man lirar regelbundet.

 

Ska antingen köpa KEM eller Copag nu. Är dock nyfiken på Dal Negro som finns på Rounders.se. Någon som har några kommentarer kring dessa? På Rounders står det att de är så nära KEM man kan komma, men vissa säger likadant om Copag-lekarna. Det är dock en liten prisskillnad, man kan nästan få tre Copag-lekar för priset av två Dal Negro.

 

Hej hej...såg att du bor i Gbg området...så därför ville jag bara ge lite tips...Copag lekar kan du köpa på teknikmagasinet. iallafall enligt deras hemsida. KEM lekar kan Köpas vid Gårda Focus Affärscentrum, Åvägen 42 - 412 51 Göteborg.. Kem korten kostar 295kr för ett 2pack.. hoppas detta hjälpte dig...Mvh psymantra

 

gömde säga att hemsidan till där du kan köpa KEM korten är http://www.cardcollector.nu :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vad är det egetligen man ska kolla på hos en plastkortlek? Har hört att KEM och Compag ska vara bra, men har kanske inte hört riktigt varför.

 

Ang. Royal-kortlekarna så har jag kännt på båda varianterna, den "riktiga" och den "konstiga". Det är lite skillnad på dem. Men vad är det för skillnad på Royals "riktiga" och en KEM?

 

Mvh Me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bläddrat kort med både KEM, Copag och Fournier. Jag ska säga att jag inte gjort någon grundlig vetenskaplig jämförelse men på rak arm så kan jag inte uppleva någon skillnad i kvalitet.

 

Jag sålde mitt KEM-set här på forumet mest för att jag hellre vill ha kort av "poker size". Har ett Copag-set nu som jag tycker är mycket trevligt.

 

Copag är ju prissatt relativt lågt, som ett budgetplastkort. Dock ej så gravt som Royal, vilka är riktigt billiga.

 

Efter mycket läsning ska Gemaco vara snäppet bättre än Copag, jag har dock inte haft nöjet att känna på dessa.

 

Därefter ska italienska Dal Negro vara än bättre, riktig gedigen kvalitet. Har ej heller känt på dessa.

 

KEM är vad jag vet uppköpta av US Card Company (WPT-lekar, Bee m.fl.) och mer eller mindre på utgång. Deras "storhetsdagar" verkar vara räknade och jag tror att deras "överlägsna kvalitet" bygger mycket på en historisk myt som var mer sanning för länge, länge sedan.

 

Jag har ett WPT-set (100 % plastic) från US Card Company hemma, som jag annonserat ut här på forumet. Om ingen nappar så får jag kanske bräcka plasten och kolla känslan.

 

Jag rundar av med några frågor - vad vill du ha för PLASTLEKAR:

 

Fråga A:

Copag

Fournier

KEM

WPT

Dal Negro

Gemaco

Royal

Annan?

 

Fråga B:

Bridge size eller poker size? (normal "svensk" bredd vs. extra bred)

Vanlig index eller jumbo index? (vanlig symbolstl. vs. större symboler/siffror)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pyret: tyvärr, har dålig koll på Fournier i allmänhet och jag är själv inte spekulant på bridge-storlek...

 

 

Fournier är klockrena,, utan tvekan den skönaste leken jag har vidrört.

 

jaha,

exakt vilken variant av Fournier är det du har vidrört? Och har du möjligen jämfört den med en bra KEMlek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pyret: tyvärr, har dålig koll på Fournier i allmänhet och jag är själv inte spekulant på bridge-storlek...

 

 

Fournier är klockrena,, utan tvekan den skönaste leken jag har vidrört.

 

jaha,

exakt vilken variant av Fournier är det du har vidrört? Och har du möjligen jämfört den med en bra KEMlek?

 

Haha,, vilken jävla aggro stämning det e på det här forumet...

 

fournier 2818, känn efter själv ditt svin :o)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...