Ving Postad 8 Mars , 2005 Rapport Postad 8 Mars , 2005 Kan inte annat än att tipsa om Dell 2001FP. 20" TFT-skärm. Fyra pokerfönster passar precis då upplösningen är 1600*1200. Har haft skärmen 10 dagar och är mycket nöjd. Har tidigare provat några olika TFT-skärmar utan att bli nöjd. Bland annat gillade jag inte Samsung 193P som skickades tillbaka med vändande post. Citera
Pedroboy Postad 9 Mars , 2005 Rapport Postad 9 Mars , 2005 När skärmen kommer ner på 60 Hz blir det knas då? Jag vill helst ha en skärm med 2048*1536 så man kan få plats med 9 bord. tyvärr lite överlappande men. Det finns ju en del skärmar under 2000 kr CRT där det ska fungera, men undrar just om 60 hz är nån farlig gräns där det börjar flimmra för mycket Citera
ades_va Postad 9 Mars , 2005 Rapport Postad 9 Mars , 2005 60Hz är värdelöst. Om du satsar på så höga upplösningar bör du vara beredd att betala iaf 4000kr för din CRT. Citera
TheWalker Postad 15 Mars , 2005 Rapport Postad 15 Mars , 2005 Ska ni sitta och spela poker hela dagarna måste ni tänka på era ögon. Blir ni trött, vilket ni blir om ögona blir irriterade, kommer ni inte kunna spela ordentligt. Det nog borde vara en anledning till att ställa CRT-alternativen åt sidan. TFT är egentligen det enda rätta för de som sitter mycket framför skärmen. Lägg alla era slantar på en sådan bra TFT-skärm ni kan komma över. Citera
jezaja Postad 16 Mars , 2005 Rapport Postad 16 Mars , 2005 Köp en riktigt bra CRT istället, att köpa en LCD för dubbla priset som inte ens når upp i bildkvalitet känns inget vidare. Ska man iof BARA spela poker och surfa så är LCD likvärdigt men vill man se nån film, spela nåt spel eller ha något som inte är statiskt så är CRT fortf bättre alternativ men som om ett år bör vara ifatt även i de billigare prisklasserna. Förra/förrförra årets proffsmodeller (till tex. CAD-folk) har sjunkit bra i pris, dessutom finns dom begagnade för 2-3k för det mesta med flera års garanti kvar för dom är så nya. Nya säljer ofta datorbutikerna ut för 4-6k Ett exempel (som jag köpt ny för 3.5k), men det finns från de flesta stora märkesskärmstillverkarna: Tex denna. Titta på buggy, pricerunner, kelkoo för priser. När skärmen kommer ner på 60 Hz blir det knas då? Ja, du vill ha runt 80Hz för en riktigt bra bild även vid sådana sjuka upplösningar. Citera
Ugrath Postad 22 Mars , 2005 Rapport Postad 22 Mars , 2005 Köp en riktigt bra CRT istället, att köpa en LCD för dubbla priset som inte ens når upp i bildkvalitet känns inget vidare. Ska man iof BARA spela poker och surfa så är LCD likvärdigt men vill man se nån film, spela nåt spel eller ha något som inte är statiskt så är CRT fortf bättre alternativ men som om ett år bör vara ifatt även i de billigare prisklasserna. Förra/förrförra årets proffsmodeller (till tex. CAD-folk) har sjunkit bra i pris, dessutom finns dom begagnade för 2-3k för det mesta med flera års garanti kvar för dom är så nya. Nya säljer ofta datorbutikerna ut för 4-6k Ett exempel (som jag köpt ny för 3.5k), men det finns från de flesta stora märkesskärmstillverkarna: Tex denna. Titta på buggy, pricerunner, kelkoo för priser. Jag funderar på att köpa ny skärm, har en CRT 19'' som klarar 1600*1200@ 75hz. Anledningen är att jag blir lite irriterad på att 4 pokerfönster överlappar varandra. Exemplet som du ger är 22'' men endast 20'' viewable. Min skärm är 19'' betyder att att den har ca 17-18'' viewable eller är det ditt exempel som är speciellt? Går det att spela poker på 1920 x 1440 @ 84Hz eller blir fönstrena för små då? Citera
TANDEMCYKELN Postad 22 Mars , 2005 Rapport Postad 22 Mars , 2005 Exemplet som du ger är 22'' men endast 20'' viewable. Min skärm är 19'' betyder att att den har ca 17-18'' viewable eller är det ditt exempel som är speciellt? Alla CRT har mindre synlig yta än vad som specificeras. TFT-skärmar brukar stämma bättre överens med specifikationerna. Citera
Fido Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Jag är håller på att fundera på en ny TFT-skärm, men är lite tvekis. Hur pass bundna är skärmarna till sin "rekommenderade" upplösning? En 17" och en 19" har ju oftast samma rekommenderade upplösning, vilket kommer att göra att den större skärmen bara får större ikoner, inte mer "yta" att använda. Hur bra går det att öka upplösningen till något större än det rekommenderade? 1280*1024 är det som gäller, men är det svårt att ändra detta? Tänker dels för pokerspelande men även för t.ex spel där jag kanske måste sänka upplösningen för att ha någon sorts flyt i spelet. Blir bilden knas om man ändrar, förvrängningar och dylikt!? Citera
ades_va Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Jag är håller på att fundera på en ny TFT-skärm, men är lite tvekis. Hur pass bundna är skärmarna till sin "rekommenderade" upplösning? En 17" och en 19" har ju oftast samma rekommenderade upplösning, vilket kommer att göra att den större skärmen bara får större ikoner, inte mer "yta" att använda. Hur bra går det att öka upplösningen till något större än det rekommenderade? 1280*1024 är det som gäller, men är det svårt att ändra detta? Tänker dels för pokerspelande men även för t.ex spel där jag kanske måste sänka upplösningen för att ha någon sorts flyt i spelet. Blir bilden knas om man ändrar, förvrängningar och dylikt!? Såvitt jag vet finns det inga 17"are ute just nu som pallar 1600*1200, men om du sätter upplösning framför storlek så bör du kolla på lite 19-20"are. Se DELL FP2001. Citera
Fido Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Jag har en skärm som jag vill ha, vilken kör med 1280*1024... För övrig en ganska trevlig skärm att se på: LG 1980U Men jag har inte haft möjlighet att testa någon sådan (eller någon TFT över huvud taget) så jag har dålig koll på hur jag kommer att uppleva en sådan! Citera
tototorsten Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 Nån som kan svara på hur många bord på b2b man kan spela med en upplösning på 1920x1440 64 hz? Citera
Jimbolito Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 Någon som sitter på en sån här? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318935 Good,bad? Står inget om uppdateringsfrekvensen, men bör väl ligga på minst 75hz iallafall...? Citera
cab19 Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 Står inget om uppdateringsfrekvensen, men bör väl ligga på minst 75hz iallafall...? Svepfrekvens använder man bara i CRT-skärmar, där skärmen ritas om X gånger varje sekund. I en TFT-skärm tänds och släcks varje pixel oberoende av de andra pixlarna och där tittar man istället på hur snabbt en pixel tänds och släcks. Citera
Jimbolito Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 Står inget om uppdateringsfrekvensen, men bör väl ligga på minst 75hz iallafall...? Svepfrekvens använder man bara i CRT-skärmar, där skärmen ritas om X gånger varje sekund. I en TFT-skärm tänds och släcks varje pixel oberoende av de andra pixlarna och där tittar man istället på hur snabbt en pixel tänds och släcks. Varför kan man då ändra uppdateringsintervallen? Nån skillnad måste det ju göra. Har även sett skärmar som säljs på nätet där uppdat.intervall står skrivet...men men, I know naathing. Citera
Loveless Postad 19 Mars , 2006 Rapport Postad 19 Mars , 2006 För att världen kryllar av inkompetent folk... Svepfrekvensen kan ändras då det är en inställning till grafikkortet, som oftast har både digital och analog signalutgång. Inställningen i sig gör ingen skillnad på den digitala signalen. Däremot finns det begränsningar på den digitala signalen på 60 bilder/sekund så de flesta grafikkort brukar sätta upp denna som enda valbara inställning för grafikkortet. Citera
Recommended Posts