Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har bytt till mysql databas men när jag startar PO så står det

"PO 2 - nick - Using database: default" högst upp till vänster.

Ska det inte stå myqsl ifall man bytt?

 

Nej det har ingenting med det att göra. Utan det betyder bara att du använder dig av din "standard" databas. Men kan ju skapa flera olika databaser om man skulle vilja det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar jag snart bort PO2 från min dator. Skiten går extremt långsamt (kör MySQL) och får pokerklienten, Microgaming, att hänga sig stup i kvarten sen min databas blev lite större. Jag har snabbare dator än de flesta och en 30k händer databas borde väl programmet klara av? Vad är problemet?!

 

Ja, jag är tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar jag snart bort PO2 från min dator. Skiten går extremt långsamt (kör MySQL) och får pokerklienten, Microgaming, att hänga sig stup i kvarten sen min databas blev lite större. Jag har snabbare dator än de flesta och en 30k händer databas borde väl programmet klara av? Vad är problemet?!

 

Ja, jag är tiltad.

hjälper de nåt att tömma klienternas databaser?

(kör själv postgesSQL/PT) inga problem, men det kan gå segt om klientens databas blir stor(tömmer minst 1 gång i veckan)

 

mySQL har jag endast erfarenhet av på min webserver, men tror jag läst nånstans att postgresSQL har lite bättre prestanda...(men osäker), men efter 30k händer borde de då inte lagga ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar jag snart bort PO2 från min dator. Skiten går extremt långsamt (kör MySQL) och får pokerklienten, Microgaming, att hänga sig stup i kvarten sen min databas blev lite större. Jag har snabbare dator än de flesta och en 30k händer databas borde väl programmet klara av? Vad är problemet?!

 

Ja, jag är tiltad.

 

Har haft exakt samma problem med prima och PO. Har också en snabb dator så inte där problemet är, jag tömte min databas då & då men känns ju kasst att inte kunna ha mer än 30-40k händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima använder samma db system som OnGame i klienten(SQLite db). För mig märks det redan när det börjar bli 10-15K händer i klienten att det börjar gå lite segare.

I PT finns en knapp att tömma dessa klient databaser, just för att det inte ska börja gå trögt.

Man gör ju inget med händerna i klienten efter man importerat dom till PO/PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjälper de nåt att tömma klienternas databaser?

(kör själv postgesSQL/PT) inga problem, men det kan gå segt om klientens databas blir stor(tömmer minst 1 gång i veckan)

 

mySQL har jag endast erfarenhet av på min webserver, men tror jag läst nånstans att postgresSQL har lite bättre prestanda...(men osäker), men efter 30k händer borde de då inte lagga ännu...

 

Vilka snabba och effektiva svar, tack!

 

Hur gör jag för att tömma klienternas databas? Är det något jag gör i PO2? Sorry, är inte en haj på MySQL och sånt där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka snabba och effektiva svar, tack!

 

Hur gör jag för att tömma klienternas databas? Är det något jag gör i PO2? Sorry, är inte en haj på MySQL och sånt där..

 

När du talar om mySQL så antar jag att PO sparar importerade händer till den?(Har inte PO själva)

Hur som helst ska du inte tömma PO:s db....utan poker klientens db, det är den som laggar när den blir för stor(SQLite hos Prima o OnGame).

 

Som sagt, PT har en knapp för att tömma pokerklienters db:er(dom som använder SQLite). Hur det är i PO har jag ingen aning om.

Men det går att manuellt deleta mappen där klientens händer sparas, när du startar pokerklienten nästa gång så ersätts dom saknade filerna, men pokerklientens db är nu tom, det gör ju inget eftesom du redan importerat dom till PO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det katalogen "Logger" inuti klientmappen månne?

Ser nu att prima inte har egen mapp, utan db-filen ligger direkt i huvudmappen.

 

För Prima

GameHistory.dat är databas filen, deleta den.

 

För OnGame

är det i ..Resources\Databases mappen

filen heter ditt_aliasStatistics.db

(jag brukade deleta hela Databases mappen, saknade filer kommer tillbaka vid nästa klient start)

 

Inte lätt o svara med 8 bord igång :), men de är ju konstigt om PO saknar "delete" funktion?? Inget i hjälpen eller nån annan PO användare?...som sagt: jag har inte ens programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Tror inte det finns någon sådan knapp, men jag är inte säker. Hursomhelst har jag tagit bort filerna - tiden får avgöra om det blivit bättre. :)

Lär ju märkas med en gång, nästa gång du spelar.

Det underhållet behöver SQLite iaf, tömma databasen med jämna mellanrum, har man inget program som gör det måste man göra det manuelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har också problem på crypto. Det har inte fungerat på länge. Datorn låser sig. Och det hjälper inte att maila PO-supporten. Verkar inte finnas någon som varken vet eller bryr sig :evil: . Så nu skulle det i alla fall var intressant att höra om det finns någon som har PO att fungera på crypto.

Borde man överge PO för gott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, om den inte funkar på Crypto, så då tänkte jag att på Fulltilt funkar den. Så jag reggade ett konto där,-men jag får inte det o funka där heller och då är jag ingen nybörjare när det gäller PO. Har haft den nått år och använt den på Ipoker, Lad och prima,,,

 

Alltså korten kommer upp, jag får en ruta per bord (-om Fulltilt) och jag kan se vilka kort som delas på flopp, turn och river. Men Po samlar ingen data,,-har jag fel inställningar i chatten eller vad är det?

 

Hoppas att nån från PO kan svara

 

Börjar nästan ge upp med PO,,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live Trackern för den nya versionen 2.29 fungerar inte på de sajterna jag lirar på. LT slutar uppdatera(läs fungera då den hänger sig omedelbart) så fort man öppnar ett nytt bord alt avslutar ett. Noterat på PO-forumet att fler användare har samma problem så jag får hoppas de jobbar med en ny fix...

 

Fått återinstallera den tidigare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har importerat hela min HH i PO och sedan tittar på alla analyser av mitt spel så står det att jag inte har kommit ITM i en enda SnG, och det visar att jag ligger 200 dollar back fast jag ligger på plus på riktigt.

 

Någon som vet vad som kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...