Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har oxå problem efter att ha formaterat Hårddisken.

Jag har installerat Mysql 4.1.14 samt Pokeroffice2.

Efter installationen valde jag att PO2 skulle använda sig av Mysql-databasen.

Sen kopierade jag in databasmappen "pokeroffice" till Mysql/data-mappen.

 

Nu får jag antingen bara statestik från turneringarna eller så får jag ett felmedelande som lyder:

 

"Fatal Error!

Could not connect to the database server!

Program will exit"

 

Någon som vet vart problemet ligger?

Det löste sig när jag fick igång Mysql ordentligt samt så gick jag in och valde "mynick (pty) under ring-games.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med Party - får inga stats eller Liveodds.

Någon mer än jag?

Jag har det problemet. Jag misstänker att det har att göra med min brandvägg. Prova att meka med den så kanske det löser sig. Jag måste starta PO med brandväggen avstängd för att det ska fungera, det fungerar utmärkt att slå på brandväggen igen när PO har börjat registrera de första händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någons som får livetrackern att fungera med PP? Funkar inte alls för mig på SNGs. Trackern vaknar men den registrerar ingenting!

Har kört den nyaste updaten också utan någon förbättring

 

När kommer PO2 fungera med PP så som jag betalt för att det ska göra?

 

/Doope

 

Jag får det inte heller att fungera! Riktigt surt med tanke på att man ändå betalat för skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att instalera om hela Po2 med uppdateringar. Om du har en brandvägg så stäng av den just när du börjar att spela, ca 5 min eller så. har du Logitechs mjukvara igång så stäng av den också, det var ett problem för mig.

PP fungerar nu utmärkt på PP för mig.

 

Och sedan ska jag vänta till 3/4 fullmåne och inte duscha på morgonen, för det kan också störa PO.

 

Varför kan de inte bara kirra så det fungerar som det gjorde förut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att instalera om hela Po2 med uppdateringar. Om du har en brandvägg så stäng av den just när du börjar att spela, ca 5 min eller så. har du Logitechs mjukvara igång så stäng av den också, det var ett problem för mig.

PP fungerar nu utmärkt på PP för mig.

 

Det gjorde jag men nu fungerar det inte att öppna den databas jag har gjort en backup på sen tidigare.. PO säger att inte kunde hitta en databas i den specifika filen. Samt att PO fungerar iallafall inte som normalt på PP

Skit också!!

Får hoppas det blir nån ordning på den här smörjan snart

 

/Doope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fråga varför Live Trackern startar när jag startar Winamp?

 

Den tror tydligen att det är ett bord och kallar den för "Nullsoft Signal Processing Studio". Eftersom jag har Auto Live Tracker igång så går den inte att ta bort förrän jag stänger ner Winamp.

 

Har varit så här dem två senaste uppdateringarna. Dags att fixa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag reggade mig på Nordicbet nyligen varnade Kerio-brandväggen att PO's jawaw.exe "injected dangerous code into" NB-klienten. Fick radera PO från datorn för att få NB att funka.

 

Verkar som det är mycket strul nu med PO. Deras representant har heller inte synts här på länge med hjälp till alla frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...