jojje2k Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Vilken version måste man ha för att b2b ska funka? Citera
413x4nd3r Postad 8 Augusti , 2006 Rapport Postad 8 Augusti , 2006 Jag blir lite sur när ett Internetbaserat företag inte svarar på mail efter 36h. Citera
Groten Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Verkar som om det berör de som har en nyare laptop. Så är det i vart fall för mig På min äldre stationära datorn fungerar det och där har jag både Norton och Logitech installerat. Men inget av delarna på laptopen. Samma problem som Constantinos. Mm.. har du oxo Core Duo? Nej jag har AMD Turion 64 Mobile. Tråkigt med nya program som inte fungerar tillsammans med nyare hårdvara. Att det bara är ett fåtal som har problem (klen tröst för den drabbade) är nog övergående. Efterhand blir det fler som byter sin dator och då i många fall till en laptop och det är tydligen på dessa som problem uppstår. Programkonflikt(?), PO2+ Prima fungerar inte på min dator när jag bara har Norman och PO2 installerat. Jag har kanske för höga krav men jag förväntar mig att ett program typ PO2 fungerar tillsammans med ett vanligt förekommande virusprogram/brandvägg. Så jag hoppas det inte är detta som är problemet med i övrigt ett fantastiskt program. Tillsvidar gäller tydligen: PO2+laptop+Prima=? Citera
RodgeOne Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Jag blir lite sur när ett Internetbaserat företag inte svarar på mail efter 36h. Checka spam-filtret? Citera
Steffow Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 vad är de lägsta limitsarna som funkar på office? Citera
RodgeOne Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 1. Skulle uppskatta ett snabbt svar, kan två personer dela en licens? D.v.s. olika ip-nummer och olika konton.. (spelar en del ihop...) Hur kan man stöta på problem? Nej det går inte, en licens är personlig. Ok, men man kan ge bort en licens när man fått sin "serial"? Alltså, man kan cleara en licens och sedan ge bort den? Citera
Dionysos Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Tjenare Fredric! Jag har rekommenderat erat program till en kompis som för cirka 2 veckor sedan beställde det från eran hemsida. Han fick ett mail där det stod att hans beställning var mottagen men att den skulle behandlas. Sedan drogs pengar från hans konto $104 ungefär om jag inte missminner mig, dessa drogs för ca en vecka sen. Hans namn är Michael Sundell och han har email adress michael.sundell@telia.com. Han fick och ett trackingnummer tillsammans med sin beställning, 5397542. Skulle uppskatta om du skickade honom en ny registreringsnyckel till hans mailadress. Tack på förhand/Erik Bergman edit: svara helst till mig här i tråden också för han är inget tekniskt snille så jag har fått i uppdrag att hjälpa honom. Citera
poddan Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Verkar som om det berör de som har en nyare laptop. Så är det i vart fall för mig På min äldre stationära datorn fungerar det och där har jag både Norton och Logitech installerat. Men inget av delarna på laptopen. Samma problem som Constantinos. Mm.. har du oxo Core Duo? För att få PO2 och Prima att fungera gör jag iallafall så att jag först avinstallerar PO2, sedan startar upp en Prima klient, sedan installerar PO2 (har prima igång) och kopierar in settings mappen till PO2's installationsmapp (har givetvis tagit backup på den efter jag tweakat inställningarna tidigare). Låter kanske som en omständig process, men det hela tar ca 3 minuter och man spelar väl i snitt 2h per session så det är helt ok. Känns väldigt omständigt. Funkade hur bra till min Acer lap. Men min nya HP lap " Centrino Duo" är PO och Ladbrokes inte de största vänner. Hoppas någon hittar en lösning Citera
Hakflem Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Lång tråd, orkar inte skumma igenom allt. Har ett problem: Ofta när jag spelar MTT's på Party och jag åker ur (eller byter bord) och klickar "ja" på frågan om man vill uppdatera, så stängs hela Party Poker-klienten ner! Detta är ju ganska irriterande om man multitablar. Vad beror detta på och går det att åtgärda? Detta händer bara på Party för övrigt. Citera
Fredrik Ericsson Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Jag har rekommenderat erat program till en kompis som för cirka 2 veckor sedan beställde det från eran hemsida. Han fick ett mail där det stod att hans beställning var mottagen men att den skulle behandlas. Har kollat upp detta, hans nyckel har redan skickats ut, be honom kolla i alla spam-foldrar, etc. Har även skickat om nyckeln. Ofta när jag spelar MTT's på Party och jag åker ur (eller byter bord) och klickar "ja" på frågan om man vill uppdatera, så stängs hela Party Poker-klienten ner! Detta är ju ganska irriterande om man multitablar. Hmmm.. låter konstigt. Pröva att stänga av dialogboxen (genom att svara never), då kommer den aldrig komma upp. Det är mycket bättre att uppdatera statsen manuellt när du spelat klart genom att trycka på "Refresh Tournaments". Notera att detta inte påverkar själva trackningen, alla data sparas alltid till databas under spel. Ok, men man kan ge bort en licens när man fått sin "serial"? Alltså, man kan cleara en licens och sedan ge bort den? Ja, så länge som du inte använder nycklen först. Jag kör ofta 2 bord samtisigt på Partypoker. När jag är klar så kommer det upp en ruta där det står "Processing" Har du bytt till MySQL? Om inte, gör det. Instruktioner finns i FAQ på pokeroffice.com Skulle någon kunna vara vänlig och säga hur lång tid det tog för er att få svar från support@pokeroffice.com Vi försöker svara på alla mail inom 24 timmar. Har du fortfande inte fått svar? I så fall har vi nog inte fått ditt e-mail, försök att skicka igen. Kolla också alla spam folders, etc. Problemet är att jag nu ser alla blindsperioder i ring games. Jag vill inte ha dom där för de förstör mina stats för cash game spelandet. Fattar inte hur detta kan hända? Hmm.. låter mycket märkligt, troligtvis är det något fel på de HH:s som genererades av pokerklienten, är detta på Prima? Isf, exportera denna session från klienten (via GameHistory) och se om det står tournament eller ring game i dessa. Notera att du kan ta bort händer i PokerOffice genom att högerklicka på en hand och välj "Delete Hand". Det verkar inte som att PO stöder Cryptologic? Nej, Cryptologic stöds inte ännu, dock så blir det troligtvis den sajt vi släpper support för näst. Citera
Gila01 Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 No new poker client window found! Vad ska jag göra? problemet gäller prima (nordicbet) You must use "separate windows per game" Vad är det? Har samma problem med Betway, efter senaste uppdateringen av klienten. Kommer PO klara nya Flash klienten som Prima släppt? (finns just nu på All In Poker) Ibland står det vilka kort FI muckat i HH på Prima. Någon som vet varför? Citera
punkis Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Ska ni inte ta och ordna så man inte behöver lägga in vinster manuellt i sit and gos på b2b??? Citera
ordens15 Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Hej! Någon datakunnig som kan svara på varför datorn blir helseg av pokeroffice. MVH Ordens Citera
Codemaker Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Hej! Någon datakunnig som kan svara på varför datorn blir helseg av pokeroffice. MVH Ordens Använder du MySQL? Citera
ordens15 Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Hej! Någon datakunnig som kan svara på varför datorn blir helseg av pokeroffice. MVH Ordens Använder du MySQL? Vad är det...?.Jag är rätt kass på datorer. Citera
Codemaker Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Hej! Någon datakunnig som kan svara på varför datorn blir helseg av pokeroffice. MVH Ordens Använder du MySQL? Vad är det...?.Jag är rätt kass på datorer. Det är en databashanterare som gör att prestandan kommer att bli avsevärt bättre. Installationsinstruktioner: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=1662 Citera
ordens15 Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Postad 10 Augusti , 2006 Tack Codemaker nu funkar det mycket bättre Citera
Rush_Of_Joy Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Varför vet inte Poker Office om man kör Shorthanded bord eller Full Ring bord? Hade gett en mer nogrann statistik över spelarna, eftersom nu räknas nästan alla som lösa, bara för att de ser floppen oftare vilket man gör i Shorthanded. Citera
grebgokz Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 OK Jag har nu signat up på Partypoker med bonuskod POFFICE och har börjat spela. Men det syns inte bland PPs bonusar? Det kanske det inte ska göra? Nästa fråga är hur vet jag när jag spelat 150 raked hands. Har frågat detta i PartyPoker forumet men får inget tillfredställande svar. Kanse PO´s representant har något svar? Eller någon annan. Citera
Tochi Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Använder PokerOffice på Prima, och alltmer ofta så händer det att programmet plötsligt stängs ner...någån annan som har haft det problemet och vad beror det på? Citera
Fredrik Ericsson Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Har samma problem med Betway, efter senaste uppdateringen av klienten. Har du separata fönster per bord, dvs är varje bord ett eget fönster. Om inte så måste du ställa in i klienten så att du får det (via settings). Ska ni inte ta och ordna så man inte behöver lägga in vinster manuellt i sit and gos på b2b??? Problemet är att b2b inte skriver ut denna info i sina hand histories (så det finns ingenstans för PO att läsa detta). Vi kollar på lite olika workarounds för men än då länge har inget dykt upp. Förhoppningvis lägger dom till detta i HH:s så småningom. Varför vet inte Poker Office om man kör Shorthanded bord eller Full Ring bord? Hade gett en mer nogrann statistik över spelarna, eftersom nu räknas nästan alla som lösa, bara för att de ser floppen oftare vilket man gör i Shorthanded. Du kan filtera på "number of players", både live och vid efteranalys. Nästa fråga är hur vet jag när jag spelat 150 raked hands. Tyvärr finns ingen möjlighet att veta detta, du måste göra en bedömning om när du tror att du har nått över 150 raked hands. Har du inte det så berättar vi hur många som saknas. Använder PokerOffice på Prima, och alltmer ofta så händer det att programmet plötsligt stängs ner...någån annan som har haft det problemet och vad beror det på? Är detta endast under MTT:s eller även på ring games? Citera
Pilotkillen Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Citat: Ska ni inte ta och ordna så man inte behöver lägga in vinster manuellt i sit and gos på b2b??? Problemet är att b2b inte skriver ut denna info i sina hand histories (så det finns ingenstans för PO att läsa detta). Vi kollar på lite olika workarounds för men än då länge har inget dykt upp. Förhoppningvis lägger dom till detta i HH:s så småningom. B2B (iaf Unibet) skriver ut hur mycket man vinner i Chatten. Går det inte att läsa in den informationen till PO då man spelar MTT och SnG då? Citera
Fredrik Ericsson Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 B2B (iaf Unibet) skriver ut hur mycket man vinner i Chatten. Går det inte att läsa in den informationen till PO då man spelar MTT och SnG då? Nej det går tyvärr inte. Dock så tror jag väl att dom skulle lägga till turneringsvinster i sina HH:s om tillräckligt många frågade om det. Citera
pendse Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Kommer PO2 stödja Cryptologic inom en snar framtid? Citera
Rush_Of_Joy Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Du kan filtera på "number of players", både live och vid efteranalys. Vars gör jag det nånstans då? Du pratar inte om filtrena man kan använda när man kör en "replay hand" av handen? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.