Gå till innehåll

Trevligare stämning på £-borden


Bjorn_

Recommended Posts

Jag spelar själv huvudsakligen på cryptonätverket och huvudsakligen £1/2 FLT 10-manna. Dock händer det ibland att jag sätter mig på ett dollarbord istället av något skäl.

 

Tycker påfallande ofta vid dessa fall att det inte dröjer många händer innnan någon vräker ur sig oanständigheter eller är otrevlig på ett sätt som jag väldigt sällan råkar på vid mina vanliga bord.

 

Är det någon annan som gjort samma erfarenhet att stämningen och hyffsen är mycket bättre om man spelar på ett pundbord än vad det är på dollarborden?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så är det ju antagligen fler amerikaner vid $-borden, och de har ju en tendens att vara högljudda.

 

 

Är det någon skillnad på motståndet i övrigt? Alltså på vilken av dem är det mest fisk.

 

Vad gäller NLT så är £-borden litet lättare att klå, eftersom det är fler bonushoror på de borden

 

EDIT: menar såklart färre bonushoror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken är dubbelt så hög vid pundborden (6$ i stället för 3$)

Men sluta nu. Den är inte alls dubbelt så hög på FLT £1/2. Det har vi diskuterat i minst tre trådar redan.

 

Ja, men jag refererade främst till följande mening:

 

Vad gäller NLT så är £-borden litet lättare att klå, eftersom det är fler bonushoror på de borden.

 

Att raken är densamma om vi spelar fixed på låga nivåer, ja det är korrekt. Spelar vi på högre nivåer så betalar vi dubbelt så mycket i rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att raken är densamma om vi spelar fixed på låga nivåer, ja det är korrekt. Spelar vi på högre nivåer så betalar vi dubbelt så mycket i rake.

Faktum är att raken antagligen är något lägre vid de £-bord där potterna sällan blir så stora att £1,50 dras. Men jag håller med om att det ska jäkligt mycket till i fiskighet hos motståndet om det ska vara värt ~$3 extra per pott på de högre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken är dubbelt så hög vid pundborden (6$ i stället för 3$)

 

Ser man på att den gamle gdaly inte lärt sig ännu.

 

Raken är INTE högre så länge du inte kommer upp till maxrake. Inse det!!! Spelar man mindre bord så når man nästan aldrig dit och då är relationen vinst/rake samma bara det att man vinner mer.

 

Enklare än så kan det inte bli.

 

Gdaly borde prova Pund-borden och sedan göra ett eget räkneexempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken är dubbelt så hög vid pundborden (6$ i stället för 3$)

 

Ser man på att den gamle gdaly inte lärt sig ännu.

 

Raken är INTE högre så länge du inte kommer upp till maxrake. Inse det!!! Spelar man mindre bord så når man nästan aldrig dit och då är relationen vinst/rake samma bara det att man vinner mer.

 

Enklare än så kan det inte bli.

 

Gdaly borde prova Pund-borden och sedan göra ett eget räkneexempel.

 

Och EricT borde ge fan i drygheten som jag sett i dom senaste två trådarna jag varit inne i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken är dubbelt så hög vid pundborden (6$ i stället för 3$)

 

Ser man på att den gamle gdaly inte lärt sig ännu.

 

Raken är INTE högre så länge du inte kommer upp till maxrake. Inse det!!! Spelar man mindre bord så når man nästan aldrig dit och då är relationen vinst/rake samma bara det att man vinner mer.

 

Enklare än så kan det inte bli.

 

Gdaly borde prova Pund-borden och sedan göra ett eget räkneexempel.

 

Och EricT borde ge fan i drygheten som jag sett i dom senaste två trådarna jag varit inne i.

 

Hehe... undrar just om EricT blev avstängd på grund av att han drygat sig mot Gdaily i de två senaste inläggen eller om det helt enkelt beror på att han inte kan stava till just Gdaily :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar själv huvudsakligen på cryptonätverket och huvudsakligen £1/2 FLT 10-manna. Dock händer det ibland att jag sätter mig på ett dollarbord istället av något skäl.

 

Tycker påfallande ofta vid dessa fall att det inte dröjer många händer innnan någon vräker ur sig oanständigheter eller är otrevlig på ett sätt som jag väldigt sällan råkar på vid mina vanliga bord.

 

Är det någon annan som gjort samma erfarenhet att stämningen och hyffsen är mycket bättre om man spelar på ett pundbord än vad det är på dollarborden?

 

/Bjorn

 

Tror absolut det kan stämma. Ser man på raken så är det ju "sämre" att spela på £1/£2 än att spela $2/$4 t.ex och jag har i alla fall erfarenheten att dåliga spelare som spelar för kul är de som är trevligast att spela mot. Inte bara för pengarna utan för stämningen.

 

Crypto är ju också ett bonushor-paradis i början av varje månad och $1/$2 limit borden blir översvämmade av sura bonushoror som blir sur över varje pott dom förlorar.

 

Slutsats: Eftersom man får lika mycket "bonus" på dollarborden som på pundporden så sätter sig inga bonushoror på ett £1/£2 bord. Jag tror det har ganska stor inverkan stämningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... undrar just om EricT blev avstängd på grund av att han drygat sig mot Gdaily i de två senaste inläggen eller om det helt enkelt beror på att han inte kan stava till just Gdaily :lol:

 

Om han blivit avstängd för någon av de anledningarna är det maktmissbruk på högsta nivå :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... undrar just om EricT blev avstängd på grund av att han drygat sig mot Gdaily i de två senaste inläggen eller om det helt enkelt beror på att han inte kan stava till just Gdaily :lol:

 

Om han blivit avstängd för någon av de anledningarna är det maktmissbruk på högsta nivå :roll:

 

Instämmer!

 

Jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni verkar kunna en massa om rake på Crypto. Härligt! Jag spelar NL$500 och NL£200 och tycker inte det är någon större skillnad på motståndet - möjligtvis lite sämre motstånd på pundborden, men är orolig för raken på dessa bord.

 

Gdaily skriver:

Att raken är densamma om vi spelar fixed på låga nivåer, ja det är korrekt. Spelar vi på högre nivåer så betalar vi dubbelt så mycket i rake.

 

Vad är "högre nivåer"? Hur stor är skillnaden på de nivåer jag spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rake på crypto tas ut som 0.25 enheter för varje fulla 5 enheter pottstorlek upp till en maximal rake av 3 enheter.

 

Och efterssom pundet är klart högre än dollarn (kursen brukar fluktuera runt 1.75-1.80 ungefär) så kommer stora potter rakas mer i faktiskt värde om bordet är i pund än i dollar.

 

Denna effekt börjar bli relevant på potter £40 och uppåt och blir maximalt illa för potter på minst £60.

 

Sedan finns det också en avrundningseffekt på små potter som faktiskt verkar till pundbordens fördel som har en viss relevans på låg nivå.

 

Exakt hur vanliga dessa "större" potter är på NL£200 kan du nog bäst svara på själv.

 

På FLT £1/2 så tyder mina stickprov på att den relativa raken blir ca 5-10% lägre än med exakt samma spel på $2/4.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...