Gå till innehåll

NLT - Trn, sat, 99, all-in enda rätta?


parre

Recommended Posts

Satellit till Stars stora turnering ikväll. Jag har spelat bra och solid poker efter rebuyperiodens slut, förutom en kortare period för kanske 2-3 varv sedan där jag först blev tvungen att syna en all-in med T9s (han hade Q8s som stod) och därefter lyckades beta in all-in i KJ på J82-floppen när jag höll T8 (jag klonkade). Sedan har jag skärpt mig och spelat bra - vann bl.a. en stor pott med KK där jag raisar pre, en shortstack ställer, jag synar, en till synar, floppen kommer K88, jag checkar, han betar ut, jag ställer, han synar med K4 och drar helt dött.

 

För två händer sedan visade jag AK oträffat på rivern efter att ha höjt preflop och sedan checkat bakom på tre gator (han hade KT och AK stod). Fyra händer sedan fick jag lägga 76s när jag stealraisade och fick omslag mot mig. Sex händer sedan ställde en shortstack UTG, jag ställde in med AQ och slog ut shortstacken.

 

Jag borde inte ha en alltför slaskig image, eftersom jag visat solida kort på sistone, även om den observante spelaren kanske har lagt T9s och T8-händerna på minnet. Dock så handlar det om en 3-dollars rebuysatellit, så jag tvivlar på att alltför många är speciellt uppmärksama.

 

Jag har inga direkta reads på motståndet. Chapgolf2 har, om jag minns rätt, inte spelat speciellt slaskigt. Spelet överlag har varit ganska så tajt med mycket (förmodade) blindsteals. Chipleadern är på min santa-list eftersom han har en tendens att syna för mycket när han troligtvis kan komma ITM bara genom att folda/vänta på AA. Men i alla fall.

 

Limit - Level XIII (1500/3000) - 2005/12/18 - 12:49:50 (ET)

Table '16572968 41' Seat #1 is the button

Seat 1: riu68 (31803 in chips)

Seat 2: andkan (70432 in chips)

Seat 3: francois413 (45818 in chips)

Seat 4: Bandyandy (88927 in chips)

Seat 5: Olie_Okwua (28844 in chips)

Seat 6: lexxi69 (24788 in chips)

Seat 7: chapgolf2 (33789 in chips) Villain 1 - ingen spec. read.

Seat 8: kathiem (32985 in chips)

Seat 9: adams1 (192087 in chips) Chipleadern som jag beskrev ovan.

 

andkan: posts small blind 1500 Eders slaskhjälte.

francois413: posts big blind 3000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to andkan [9c 9h]

Bandyandy: folds

Olie_Okwua has timed out

Olie_Okwua: folds

Olie_Okwua is sitting out

lexxi69: folds

chapgolf2: raises 9000 to 12000

kathiem: folds

adams1: calls 12000

riu68: folds

Chapgolf höjer pre och får syn av chipleadern. Vad fan? Varför fan ska chippon in och slaska runt? Tomte! Det var vad jag tänkte. Sedan började jag klura vad fan jag ska göra. Om BB passar ligger det

 

12000+12000+2000+1350 (antar) i döda pengar. 27350 alltså. Jag har en bra stack, men inte i närheten av tillräcklig för att vara i närheten av säker på en plats. Om jag plockar de döda pengarna så ökar min stack med ca 40%. Jag antar att jag leder mot Chapgolfs HD - så ifall han synar, vilket han ofta gör, så räknar jag med i alla fall minst 55-60% equity (orkar inte öppna pokerstove och räkna).

 

Chipleadern KAN inte syna med annat än KK/AA i detta läge - det är för mycket av hans stack att riskera med skit.

 

Alltså gör jag:

 

andkan: raises 57000 to 69000

 

Korrekt spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det fattas extremt mycket viktig info t.ex. hur många platser som delas ut, hur många som är kvar i sateliten och hur du ligger till totalt sätt.

 

/Bjorn

 

Sorry - glömde bort den infon. Minns inte exakt, men på ett ungefär:

 

Skulle tippa på ca 70 kvar. 29 platser, plats 30 får 130 dollar.

 

FYI så tog satten slut på blindsnivån 6000/12000/600 - alltså fyra nivåer senare.

 

Totalt sett ligger jag rätt bra till, skulle tippa på plats 15. Dock så måste jag hålla mig flytande, jag har alldeles för lite för att kunna folda mig till en plats. Tänkte som så att om bägge foldar ökar jag stacken med nästan 40%, om jag får syn av lillstacken så har jag rätt bra equity (särskilt med tanke på pottoddsen) för att öka stacken med ca 70%.

 

Det finns två scenarior jag inte vill se:

 

1) Chipleadern har vaknat upp med KK/AA - då har jag 20% chans att öka stacken med 120%...

2) Chipleadern gör en tomtesyn med typ AQ, KJ eller liknande. Inte det värsta scenariot - då har jag 50% chans att få en plats praktiskt taget garanterad (dubblar jag så kan jag spela übertajt och ändå få en plats).

 

Visst tycker jag att chipleadern spelade lite tomtigt och så, men jag kan inte se att han ska syna för 40% av stacken med en skithand. Chipleadern har ju platsen i det närmaste garanterad, varför riskera att slaska ner sig till en position där han måste börja spela händer för att säkra en plats?

 

Jag vet inte. Med tanke på att jag faktiskt hade 70k i marker så tycker jag att spelet är rätt bra - med 50k eller under tycker jag det blir mer och mer tveksamt, då en slaskig chipleader mycket väl kan tänka sig att syna med KJ för 25% av stacken (även om det mot min HD är en dålig syn). Min magkänsla sade i alla fall att de där extra 20k skulle öka min fold equity markant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...