Gå till innehåll

NLT - Trn, A6s ur BB blir TP, bra turn/riverspel?


parre

Recommended Posts

Jag har kommit på att det enda sättet som jag kan fixa snabba pengar på är genom att klonka hem Stars söndagsturnering ikväll, därför sitter jag och lirar en sattelit samtidigt som jag skriver detta. Tänkte att denna hand kanske är lite intressant, då jag är lite osäker på om jag spelar turn/river rätt. När jag spelade den kändes det rätt, men nu är jag lite osäker.

 

Jag är chipleader i hela turneringen när denna hand utspelar sig. Strax efter rebuyperiodens slut. Inga direkta reads på Fi, eftersom han nyss kommit till mitt bord, så han har inte sett hur jag ackumulerat mina marker (det mesta kom precis innan pausen med AJ mot AT ai pf samt A4 mot total bluff på A-hög flopp).

 

Seat 2: andkan (43849 in chips)

6 andra tomtar som ej deltar i handen

Seat 9: Bones-70 (16973 in chips)

 

Bones-70: posts small blind 100

andkan: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to andkan [Ad 6d]

ImAllinBaby7: folds

fungus_04: folds

ummis555: calls 200

francois413: folds

Pøbel: folds

jujulips is connected

vb chick: folds

Bones-70: calls 100

andkan: checks

 

Två limpar till mig på stora mörken. Jag har en hand som torde stå sig bra mot deras handdistributioner, men jag väljer att inte slå om preflop och plocka potten här och nu. Jag har så pass mycket marker att mörkarna inte är speciellt viktiga, alltså vill jag se mycket floppar och försöka spela ut motståndarna och/eller träffa stenhårt och stacka någon.

 

*** FLOP *** [Js Ah 9s]

Så fort jag ser esset komma klickar jag i "check"-knappen. Detta gör jag ibland med bra händer, eftersom jag gör samma sak med skithänder. Dels så tycker jag att folk ofta ser "check"-knappen som att man visar enorm svaghet - fattar inte riktigt varför, men så är det rätt ofta...

 

Bones-70: checks

andkan: checks

ummis555: checks

 

*** TURN *** [Js Ah 9s] [2d]

Efter rundknacken på floppen kommer det perfekta kortet för mig - nu kommer motståndarna få svårt att sätta mig på ett ess.

 

Bones-70: bets 400

 

Vet inte om hans bet betyder något. Han betar iaf 1/3-pott.

 

andkan: raises 850 to 1250

 

Och jag slår om för värde.

 

ummis555: folds

Bones-70: calls 850

 

Och han synar...

 

*** RIVER *** [Js Ah 9s 2d] [Qs]

 

Hmm. Rivern kan vara lite problematisk. Det ligger nu 3100 i potten. Båda vi har mycket kvar att beta - men jag tänker i alla fall inte committa mig själv. Färgen kommer, damen kan ha träffat lite absurda tvåpar. Inte ett kort jag direkt gillar.

 

Bones-70: checks

andkan: bets 1100

 

Efter att han knackar bestämmer jag mig för att värdebeta 1/3 av potten - 1100. Vad tycker ni om mitt spel på alla gator? Vad tror ni om mitt riverbet? Ska jag kanske bara checka bakom istället för att försöka få ut mer värde ur handen?

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...