Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Förstår att man måste spela fler händer pre-flop och höja pre-flop med fler händer, men vad är det mer man bör tänka på?

Behöver man förändra sitt spel på floppen och framåt nämnvärt (med undantag för lite loosare spel)?

Tacksam för svar.

* RP, lite kortare - QoS *

Postad

Man brukar säga att UTG och UTG+1 vid sex manna bord är samma sak som att sitta i Mitten position vid 9-10 manna bord. De händer man spelar i mitten position vid 9-10 manna kan man spela likadant vid sex manna bord.

Eftersom man oftare hamnar i konfrontationer mellan knappen och blindsen, så blir det viktigare att man är duktig i dessa situationer. Det blir viktigare att försvara blindsen. Ett fel många gör vid SH är tex att folda på lilla mörken i en icke höjd pott, dvs man har nästan alltid pottodds att syna på lilla mörken med alla händer.

Postad

Eftersom man oftare hamnar i konfrontationer mellan knappen och blindsen, så blir det viktigare att man är duktig i dessa situationer. Det blir viktigare att försvara blindsen. Ett fel många gör vid SH är tex att folda på lilla mörken i en icke höjd pott, dvs man har nästan alltid pottodds att syna på lilla mörken med alla händer.

Eftersom man inte vet vad BB har så har man alltid pottodds att syna i SB i cashgame - givet den normala handdistributionen som BB kan ha. Med en hand bättre än D7 så slår man 50% av de händer BB kan ha och det är ofta rätt att höja med de händerna.

Postad

Om motståndaren på bb inte är ett totalpassivt ägg så tycker jag att man kan kasta de allra värsta händerna på sb när det foldats fram till en. Om man foldar då och då borde man rimligtvis få lite mer respekt av bb när man väl spelar en hand också.

Postad
Om motståndaren på bb inte är ett totalpassivt ägg så tycker jag att man kan kasta de allra värsta händerna på sb när det foldats fram till en. Om man foldar då och då borde man rimligtvis få lite mer respekt av bb när man väl spelar en hand också.

Vad ska man med den respekten till, jubla när han lägger sitt TP när man har AA?

Postad

Vad ska man med den respekten till, jubla när han lägger sitt TP när man har AA?

Tja, att han inte alltid konstant höjer upp när man limpar in med typ 78o, K2s mm. Spela höjda potter med tveksamma händer ur position är inte direkt min favoritsysselsättning.