Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Om du tror att alla sitter och ljuger på ett forum så kan du lika gärna sluta läsa. Han vet bäst själv om han kan hantera sina pengar eller inte.

Personligt ansvar är vad det handlar om, detta verkar inte ha någon betydelse enligt dig.

Väx upp om du är över 20.

Postad
Jag är 14 och spelar några gånger i veckan och jag har inga problem att hantera pengar iaf.
'

Anser du, nä.

Nej jag anser inte att jag har n¨ågra som helst problem att hantera pengar.

Nä det var det jag sa. Anser DU, nä. Det är dock bara din åsikt och den är gudskelov subjektiv.

Jag kan hantera pengar och det kan fler än jag intyga. Dock ingen här på forumet. Finns nog de som är betydligt äldre än mig som hanterar pengar sämre.

Postad

Eftersom hemsidan kom upp idag skulle det inte vara helt fel med lite kritik så vi vet hur vi ska förbättra den eftersom det är den ni ska söka er till om ni vill ha mer information om denna ideé.

Tack på förhand

Postad
Aha, okej. Jag som trodde att tävlingen skulle vara för samtliga ungdomar och inte enbart för 17-åringar. Visst, du får gärna vänta en massa jävla månader på att kunna anmäla dig till "riktiga" turneringar, men det finns folk under 17 som inte pallar att vänta ett par år innan de kan delta i en stor turnering.

När jag var ute på stan innan idag frågade din 13-åriga lillasyster mig om jag kunde köpa ut en flaska vodka. Helt OK tänkte jag och köpte ut ett par helrör.

Visst, hon kan gärna vänta en massa jävla månader på att kunna kröka sig medvetslös, men det finns folk under 17 som inte pallar att vänta ett par år innan de kan delta i en stor jättefylla.

Lite omoraliskt kan tyckas, men hon lovade míg att hon kunde hantera sitt drickande. Flera av hennes jämnåriga kompisar kunde intyga det. Dock skriver ingen av dem här på forumet.

Hmm, vet inte om jag behöver tillägga att detta inlägget var ironiskt. Men det är väl bäst.

Postad
Undantaget bekräftar förvisso regeln.

Dessutom har ingen sagt att han sagt att bara han klarar av pokern. Inom en given åldersgrupp finns det en majoritet som inte kan hantera de negativa påfrestningarna som poker ger vid förlust, särskilt om man har begränsat med resurser, och det finns inom samma åldersgrupp en minioritet som kan hantera det av olika anledningar, må det vara personlig mognad eller en rulle där 500kr förlust inte är mer än en flugskit i nilen.

edit:

Korkat inlägg? Tillåt mig le

Du är ju bara för mycket,,du skrev ju själv att du trodde att han hade det som (godtagbart) motiv!Dina inlägg (inte bara till mig) blir bara sorgligare och sorgligare...Ja,,du har min tillåtelse att le om du nu väntat på den..

Postad

Du är ju bara för mycket,,du skrev ju själv att du trodde att han hade det som (godtagbart) motiv!Dina inlägg (inte bara till mig) blir bara sorgligare och sorgligare...Ja,,du har min tillåtelse att le om du nu väntat på den..

Att du läser mellan raderna med en fantasi värdig en tio-åring gör inte att det du hittar på blir till fakta. Läs om, läs rätt.

Postad

*****OBS IRONI OBS*****

Fontanell SM 2008

1 pris blöjor

2 pris välling

3 pris tvättlappar

åldersgräns 1 tim - 3 mån.

kanske bästa att rensa denna tråd? eller kanske låsa den och starta upp en ny?

Postad
*****OBS IRONI OBS*****

Fontanell SM 2008

1 pris blöjor

2 pris välling

3 pris tvättlappar

åldersgräns 1 tim - 3 mån.

kanske bästa att rensa denna tråd? eller kanske låsa den och starta upp en ny?

Magnus Betnér är ju medlem här på forumet. Du kanske kan ta kontakt med honom så kan han säkert hjälpa dig att göra karriär inom komikerbranschen. Du har talang!

Ja, lås tråden och starta en ny.

Postad

Pokerforum lockar ungdomar till spelmissbruk

På Sveriges största internetforum om poker har det sedan en tid tillbaka pågått diskussioner om ett Ungdoms-SM i poker för minderåriga. Nu verkar planerna bli av. Hur många oskyldiga ungdomar kommer drabbas av speldjävulen tack vare detta evenemang?

Pokerhysterien har tagit över Sverige. Det spelas poker överallt, på fikapauser, på internet, på skolgårdar, på förfester - ja, poker har blivit en nya folksport. I all mediahype och bland all reklam som lockar med stora vinster och flashigt jetset-liv är det dock enkelt att glömma bort den stora massan av förlorare - spelmissbrukarna, de som spelar bort hela sitt liv.

Poker är ett oerhört beroendeframkallande spel. Det innehåller praktiskt taget alla kända riskfaktorer: lättillgänglighett (dygnet runt på internet), kort tid mellan insats och resultat och tron på en viss skicklighetsfaktor som gör att missbrukarna kan övertyga sig själva om att de förlorade på grund av oturen.

Nu har (o)turen kommit till ungdomarna, till de minderåriga. På Sveriges största forum för pokerdiskussioner har sedan en tid tillbaka upplägget för ett SM i poker för minderåriga diskuterats. På samma forum har minderåriga förut kunnat få tips om hur de kan bedriva olagligt pokerspel på internet, t.ex. genom att sno föräldrarnas kreditkort.

Nu ska alltså den bästa minderåriga pokerspelaren koras. Från början planerade arrangörerna att ha ett inköp, men insåg sedan snabbt att det då blir än mer olagligt än vad det redan är. Nu ska istället evenemanget sponsras genom priser som inte består av pengar. Mellan raderna går det dock att läsa att folk planerar inbördes vadslagningar och spel om pengar ändå.

Ungdomar i massvis har bedyrat att de kan handskas med pengar lika bra som någon annan, men samtidigt så var många utan att blinka beredda att lägga upp minst 300 kronor för att delta i turneringen - en tredjedel av ett studiebidrag. Allt för det minimala hoppet att ha tur och vinna storvinsten.

Skulle dessa ungdomar tycka att det var normalt om deras föräldrar skulle spela en turnering för en tredjedel av deras lön? Skulle de tycka att det var normalt att de fick äta knäckebröd till middag för att föräldrarna spelat bort matkassan? Knappast.

På detta internetforum, där alltså minderåriga aktivt uppmanas till att både spela olaglig internetpoker om pengar, liksom att delta i olagliga s.k. "live"-turneringar, spenderar våra barn sin fritid. Många av dessa barn kommer senare i livet få stora problem med sitt spelande, det finns många undersökningar som påvisar på detta samband. De flesta föräldrarna har säkert inte en aning om att deras barn har ena foten i spelmissbrukets värld.

Det är dags att vakna! Håll koll på era barns datorvanor! Informera om riskerna med spelmissbruk. Idag kommer jag att polisanmäla arrangörerna bakom detta olagliga SM i Turspel (för vem tror ärligt på att poker handlar om annat än tur?) och en hemsida är uppe där ni kan protestera mot arrangemanget och mot forumet som stödjer det. Jag uppmanar alla medkännande föräldrar att skriva under listan samt polisanmäla forumet och arrangörerna av denna olagliga turnering!

Att vuxna människor som uppnått myndig ålder spelar, det kan vi inte stoppa eller göra något åt. Men det är vår uppgift att skydda våra barn från att lockas in i spelmissbrukets hårda värld. Det är vår uppgift att stoppa dessa skrupellösa arrangörer och detta forum som för egen vinnings skull upplåter plats åt halvkriminella element som vill åt våra barns pengar, på bekostnad av deras liv!

Läs mer om evenemanget och skriv under protestlistan på http://www.nejtillpoker.se

Anna Svensson

Bollmora

Postad

Ovanstående artikel har alltså inte blivit publicerad - jag hade bara lite tid över och knåpade ihop den på en kvart. Och jag är långt ifrån professionell kvällstidningsjournalist eller moraltant eller aktiv i någon förening för eller emot något eller eller. Så tänk är vad proffsen på vinklade artiklar (kvällspressen) eller proffsdebattörer kommer kunna skriva ihop om detta evenemang.

Och vad det kommer innebära för publicitet för pokern.

Tidningar vill ha artiklar som säljer. En artikel om hur trevligt ungdomar som spelar kort tillsammans har det säljer inte. En folkstorm mot detta forum, mot poker i allmänhet och Ungdoms-SM i synnerhet, ja, DET skulle sälja lösnummer. Alltså kommer detta evenemang med lite otur att uppnå precis motsatt effekt av vad arrangörerna (om jag förstått dem rätt) har tänkt sig.

Och kom inte med argument om hur ni har rätt, hur bra evenemanget är och så vidare. Det spelar ingen jävla roll, hur rätt ni än må ha och vad ni visar för argument. Jämför t.ex. med debatten kring avkriminalisering av cannabis - har det spelat den minsta roll att legaliseringsförespråkarna visar undersökningar som jämför t.ex. alkohol med cannabis, som avmaskar skrämselpropaganda?

Nej. De blir utmålade som förvirrade drogliberaler.

Precis som de som spelar/arrangerar kommer bli utmålade som antingen spelmissbrukare eller skrupellösa människor som profiterar på andras missbruk. Hur jävla bra pro-argument ni än kommer ha (eller tycker er ha) hjälper det knappast mot en uppsjö av proffsdebattörer och vinklande journalister som vill ha ett scoop.

Postad

Hmm, har läst alla inlägg i denna tråd…

Jag håller faktiskt med BÅDA sidor i mångt & mycket, har själv flera i min närhet som faktiskt lever på existensminimum p.g.a. att dom spelat bort allt + lite mer på poker, främst då online poker.

Är själv 40 år gammal, har spelat poker om pengar i mer (detta är sant) än 30 år.

Jag anser att den STORA faran, spelmissbruk etc. den finns i onlinepokern.

Det är som jag har diskuterat med några av mina vänner: Ska vi bli riktigt rika i framtiden så ska vi slå upp ett sjuhelvetes behandlingshem för spelmissbrukare.

Samtidigt, jag har 2 tonåringar (16 & 17 år) som tycker att Texas Holdem NL är svinkul, jag har själv tränat upp dom och dom har blivit riktigt bra, dom skulle säkert tycka att det vore underbart att få spela i ett så stort sammanhang och testa sina vingar…

MEN, det är ju fortfarande JAG som bestämmer om dom får åka på ett sånt evenemang, jag är ju förälder…

Jag var själv med på Masters of Poker i Grebbestad i november-05 och har även anmält mig till EPC nu i mars så MITT förslag är, ska ni kunna samla ungdomar till ett sånt event, passa på att lägga det i samband med EPC, DÅ kommer ni inte att få problem med deltagare.

Då blir s.a.s. hela familjen involverad, fixa bra priser på familjerum på anläggningen O.s.v.

Och uppslutningen kommer att bli fenomenal!

Läggs tävlingen för sig under ett eget datum så kommer ni endast att få deltagare från ett begränsat geografiskt område, passa på att slå ihop dessa evenemang till en hel helg för familjen, DET skulle pokern tjäna på i långa loppet.

Återigen, detta är enbart MINA åsikter, jag har stor förståelse för båda sidor av detta mynt då jag själv på mycket nära håll sett både fina vinster och stora tragedier.

För varje vinnare finns det flera hundra förlorare…

God forts. på det nya året, hoppas att ni (myndiga) hade massor av sex förra året för nu är det ju 06…

:D

Postad

Jag har nu läst samtliga inlägg i den här tråden, och därefter bestämt mig för att dels låsa den, dels låta den ligga kvar "för arkiv".

Ur Pokerforums synvinkel:

A) POKERFORUM.nu:s inställning är att ungdomar under 18 skall inte spela poker. Forumet vill inte på något sätt uppmuntra till en sådan tävling.

B) Vi inser också att vi givetvis inte kan hindra att någon genomför en dylik tävling. Men diskussioner kring detta och det praktiska genomförandet får inte diskuteras på POKERFORUM.nu

C) Ytterligare trådar i detta ämne kommer att tas bort. Det finns en hemsida för arrangemanget, jag förutsätter att diskussioner kan fortsätta där.

Ur Svenska Pokerförbundets synvinkel

D) SVEPOFS inställning är att ungdomar under 18 inte skall spela poker. Förbundet vill inte på något sätt uppmuntra till en sådan tävling. Förbundet kommer med lämpliga medel att försöka stoppa tävlingen om den bär "SM-status".

E) Klubbar anslutna till SVEPOF som arrangerar liknande tävlingar kommer att bli uteslutna.