Gå till innehåll

Intresse kring Ungdoms-SM?


Rotoroberts

Recommended Posts

Hej!

 

Jag kan säga redan nu att det här kan strida mot åtskilliga regler, men det är värt ett försök.

 

Många jag har pratat med inom pokerkretsarna är väldigt sugna på att ett såkallat Ungdoms-SM ska arrangeras. Själva konceptet skulle bygga kring att inträdesavgiften skulle kunna vara en symbolisk summa på, låt oss säga 50:-. Priserna skulle kunna vara, istället för pengar, riktigt fina Pokerset m.m. Åldersgränsen skulle dras vid 16-årsålder och sluta vid 20, och det är här det "skulle kunna" bli problem. Eftersom man måste vara myndig, 18 år, för att kunna spela poker inom Sveriges gränser så skulle det här konceptet slopas direkt. En del jag pratat med om detta är också kritiska mot att det inte skulle bli ett seriöst upplägg m.m., men jag tror att det skulle kunna fungera om man inte skyltar alltför mycket om prispengar och inträdesavgifter till Media eller dyl.

 

Detta jag har skrivit nu är ännu bara en rolig tanke, men jag vill ändå ha någon sorts kritik tillbaka om vad ni tycker om detta.

 

Tack på förhand pokervänner! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm...

Verkar vara en riktigt rolig tanke att leka med. Nu nästa roliga tanke...

Vi i Grebbestad har lokalen som kan ta 200 spelare. Detta är inte ordinare hallen vi spelar i, utan våran klubblokal.

Frågan är om spelare skulle vilja åka till Grebbestad, med ett spelarantal på max 200 ??????

Själv tror jag att många vill att det skall vara flera deltagare, men tycker ni att det skulle funka med 200 ????

Då kan vi tänka oss att ta på oss planeringsbiten, och köra i Grebbestad, typ feb... !! Dock begöver jag då hjälp med att "ragga" prisbiten !?!

/Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

Verkar vara en riktigt rolig tanke att leka med. Nu nästa roliga tanke...

Vi i Grebbestad har lokalen som kan ta 200 spelare. Detta är inte ordinare hallen vi spelar i, utan våran klubblokal.

Frågan är om spelare skulle vilja åka till Grebbestad, med ett spelarantal på max 200 ??????

Själv tror jag att många vill att det skall vara flera deltagare, men tycker ni att det skulle funka med 200 ????

Då kan vi tänka oss att ta på oss planeringsbiten, och köra i Grebbestad, typ feb... !! Dock begöver jag då hjälp med att "ragga" prisbiten !?!

/Grebban

 

Går ju alltid att köra kval runt om i Sverige och 200tot går vidare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för all respons!

 

Tackar även Grebbestad Pokerklubb för att de är så vänliga att erbjuda sig om lokaler och dyl. Även tanken om kval är väldigt intressant...

 

Jag ska skicka ut information till samtliga klubbar på forumet och se om det finns något intresse i det här. Jag kan själva utse mig som någon slags Ordförande eller Kassör för det hela :roll: ( Jaa, jag har kollat för mkt på Riket på SVT)

 

Hur som helst, vilka skulle vara intresserad av att hjälpa till i detta event?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på!

 

Tror att intresset för en sån här turnering kan vara riktigt stort!

 

kan jag lova! jag kommer deffentivt att ställa upp, dock kan ju transport och dylikt bli väldigt knepigt för folk mellan 15-17 då man inte har bil eller så osv.

 

Jag tror inte det finns speciellt många ungdomar som har problem med att ta tåget eller dylikt, eller så kan man ju då ha föräldrar med bil som står bakom pokerspelandet till 100%...eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...