Gå till innehåll

FLT - Semibluff med fint drag?


Mjonasson

Recommended Posts

En hand från min dagbok:

 

Hur ser flop och turnspelet ut?

 

BB är 46%/11%/0.92 över 70 händer.

 

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed)

 

Preflop: Hero is MP1 with A:heart:, Q:club:.

2 folds, Hero raises, 5 folds, BB 3-bets, Hero calls.

Det här känns ganska standard. Att cappa med AQo känns lite väl aggresivt i detta läget.

 

Flop: (6.50 SB) 8:club:, J:heart:, T:heart: (2 players)

BB bets, Hero calls.

Här väljer jag att bara syna. Frågan är vilka händer som jag ligger före i det här läget. Möjliga händer på honom här är t ex pocketpar högre än 99, AK-AJs. Det är alltså svårt att veta så mycket i det här läget. Kanske är det lite vekt att inte höja i det här läget?

 

Turn: (4.25 BB) 4:heart: (2 players)

BB bets, Hero raises

Då skall vi se, här kommer ett tredje hjärter. Jag har nu nötfärgdrag+stegdrag, vilket ger minst 11 outs. Han kan också ha en sämre hand t ex lägre pocketpar eller kanske KQ, även om det inte är lika troligt då jag sitter på en dam. I vilket fall så väljer jag att höja här, blir jag återhöjd är det inte hela världen. Synar han och jag inte förbättrar har jag i alla fall fått en gratis showdown.

 

vad säger ni? Standardhöjning på turn och för vekt på floppen eller tvärt om kanske? :)

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut. Vet inte om du missat att du har dubbel håltjorv på flopp, så på turn har du 14 bra outs. Enda problemet är att fi ser lös/passiv ut och kommer att syna dig på turn för det mesta och du torskar nästan alltid när du checkar bakom på river. Men å andra sidan kan han lägga AK/AQ och han kan ha sämre händer ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...