Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (5 handed)

Inga speciella reads. Har inte spelat nästan någon poker på den senaste månaden så det känns skönt att vara igång igen...

Preflop: Hero is BB with A :diamond: 9 :diamond:

UTG folds, CO folds, Button folds, SB raises, Hero reraises, SB caps, Hero calls

SB openraisar och jag väljer att trebetta (för värde) med A9s. När han cappar finns det ju inte mycket annat än att syna och vara medveten om en uppenbar risk för att man är dominerad.

Flop: T :diamond: 6 :heart: 2 :heart: (8 SB) (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls

Man blir ju lite misstänksam när han checkar ut efter att ha cappat preflop men jag tycker potten är för stor för att checka bakom med A-hög (Plus en bakdörr till nötfärgen). Rätt eller fel?

Turn: 9 :heart: (5 BB) (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls

Träffar andraparet med esskicker och i och med att han inte checkhöjde floppen och checkar ut nu ser jag ingen annan väg än att betta igen. Visserligen ligger det tre hjärter på brädan men jag kan inte se någon färgdragshand han kan ha cappat med preflop som inte är värd varken bet eller checkhöjning på floppen.

River: 7 :spade: (7 BB) (2 players)

SB checks, Hero checks

Känns lite mesigt att checka ner handen men det ligger trotts allt 3 till färg, 4 till stege samt ett överkort på brädan plus möjlighet för överpar. Visserligen tror jag inte egentligen att han har något av detta givet hur han spelat men frågan är också vad han kan ha och betala av med?

Känner mig hur som helst feg som inte värdebettar...

/Bjorn

Postad

Jag skulle checkat bakom på floppen. Om jag vet att SB vet att jag är aggro så luktar det c/r-fälla lång väg.

Givet att vi checkar bakom på floppen och samma turn-kort kommer och sb betar så är en höjning obligatorisk.

Ingen som helst tvekan i att ta den fria showdown vi erbjuds. Risken för c/r är igen lite väl stor för ett värdebet.

Postad
Är det samma SB som i handen där du har 73o? Fan vad underligt han spelar.

Ja det är samma snubbe. I den mån det har relevans så utspelar sig den handen ett eller två varv före denna.

Och ja han spelar lite skumt...

/Bjorn