Gå till innehåll

ARTIKEL: Det finns människor med negativ IQ


TANDEMCYKELN

Recommended Posts

Ingen frisk människa lånar ut €3000 till nån dom snackat med på nätet som dom "tror" dom känner.

Det är ju skitvanligt. Framgångsrika pokerspelare tenderar att vara väldigt avslappnade vad gäller risker med att låna ut pengar, dela konton, osv.

 

Då tycker man ändå att dessa framgångsrika pokerspelare borde ha nog stor bollpåse för att inte springa till skvallerpressen när dom torskat en massa cash. Jag har ännu inte sett någon notis i aftonbladet om en känd pokerspelare lånat ut några hundra på sviten till parre och inte fått tillbaka dom ännu. Nån måste väl ha berättat för grabben under hans uppväxt att man ska inte lägga handen på plattan för då bränner man sig. Man ska inte följa med en gubbe hem på godiskalas för då får man stock. Man ska inte låna ut pengar till folk man inte känner för då försvinner dom. Om man nu fortfarande som vuxen människa följer med en gubbe hem på godis så får man fan räkna med att få stock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen frisk människa lånar ut €3000 till nån dom snackat med på nätet som dom "tror" dom känner.

Det är ju skitvanligt. Framgångsrika pokerspelare tenderar att vara väldigt avslappnade vad gäller risker med att låna ut pengar, dela konton, osv.

 

Då tycker man ändå att dessa framgångsrika pokerspelare borde ha nog stor bollpåse för att inte springa till skvallerpressen när dom torskat en massa cash. Jag har ännu inte sett någon notis i aftonbladet om en känd pokerspelare lånat ut några hundra på sviten till parre och inte fått tillbaka dom ännu. Nån måste väl ha berättat för grabben under hans uppväxt att man ska inte lägga handen på plattan för då bränner man sig. Man ska inte följa med en gubbe hem på godiskalas för då får man stock. Man ska inte låna ut pengar till folk man inte känner för då försvinner dom. Om man nu fortfarande som vuxen människa följer med en gubbe hem på godis så får man fan räkna med att få stock!

 

? Vad vill du med ditt inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vill!? Jag vill bara dela med mig av min syn på saken.

Min syn på saken är att det är otroligt korkat att gå på en sån nit. Jag hyser ingen som helst sympati för en som klantar sig så! Klarar man inte av att sköta sin pengar utan lånar ut till folk på nätet via nätet så kan jag inte mer än instämma i:

 

Grabben är en född förlorare.

 

Hur ser du på detta jacobmal? Tycker du att det är tragiskt med dessa nätpirater eller? Jag antar att du tycker det är självklart att siten skall ersätta han för att han gav bort pengar till någon som han trodde att han kände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finner inte ord. FlaxArne är snäll och gullig och mysig och hooooooot (och min). Ni är ju bara sjuka som skriver skit om nån ni inte känner/vet mer om. Låna ut pengar till folk man halvkänner är inte ovanligt men scamers åker dit i längden (dom kommer åka dit denna gången också). Btw, pressen kontakta honom o tvista artikeln lite. FLAXARNE RULES!"#!#!noeoneoneoneomg(tilt)::o:):/:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artikeln i Expressen sa mig inte vidare mycket om händelseförlopet så det är svårt för mig att göra någon bedöming men på den lilla information jag har så verkar han inte ha tänkt till innan han gjorde det.

 

Tom jag skulle kunna verka vara en stor poker spelare om jag låtsas (och ingen ser mig spela).

 

Hövet dumt får kroppen lida, i det här fallet så får han stå utan vinterjacka. Synd om killen som blir blåst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tom jag skulle kunna verka vara en stor poker spelare om jag låtsas (och ingen ser mig spela).

 

Och med detta menar du att Eel (aka FlaxArne) inte skulle vara en duktig pokerspelare eller att t.o.m du skulle klara av att blåsa någon på samma sätt genom att utge dig för att vara någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tom jag skulle kunna verka vara en stor poker spelare om jag låtsas (och ingen ser mig spela).

 

Och med detta menar du att Eel (aka FlaxArne) inte skulle vara en duktig pokerspelare eller att t.o.m du skulle klara av att blåsa någon på samma sätt genom att utge dig för att vara någon annan?

 

Jag tror att han menar att Eel var lite väl godtrogen som lånade ut pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLARGÖRANDE 1. Jag hyser inget som helst agg mot Johan "flaxarne" Ahlgren aka. Eel.

 

KLARGÖRANDE 2. Han är säkerligen betydligt bättre spelare än mig.

 

Trots detta så håller jag fast vid min åsikt! Han begick ett kardinalfel och får nu betala för det. Surt sa räven säger vissa. Men jag kan inget annat än att små le. Inte åt han personligen men åt sådant folk i allmänhet. Mig veterligen så är det ungefär samma typer som går på en sån scam. Folk som vill tjäna stora pengar på väldigt kort tid och folk som inte har respekt för pengar. Sommliga tycker kanske det är konstigt att inte kunna låna ut pengar på det viset. Jag tycker det är för jävla blåögt att göra så. Om jag lånar ut pengar vill jag ha fysisk kontakt med personen i fråga så jag kan ta ut ränta i form av avkapade lemmar!

 

OBS! Det sista var ett skämt OBS!

 

Tyvär så vet jag inte om jag har så mycke mer att tillföra till den här diskutionen för jag anser att det var klantigt och han får skylla sig själv. Jag tycker inte synd om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att det var klantigt. Men jag tycker faktiskt synd om honom. Eel är en trevlig kille som har spelat hos oss ett antal gånger och är helt klart en av de trevligaste killarna vi har på klubben. Han förtjänar bättre än att bli påhoppad av folk som överhuvudtaget inte känner honom. Han är en duktig spelare som förtjänar all cred han kan få och dessutom är jag 100% säker på att han lånade ut pengarna bara för att han är en schysst kille. Hade det varit nån lånehaj som tog 50% ränta i timmen hade jag inte brytt mig ett skit.

 

Hoppas att allt löser sig Eel! LPC står bakom dig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...