Juster Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Jag har spelat extremt tight vid bordet som har några riktiga maniacs. Saker jag sett är att folk synar all-ins preflop med A-2os, synar hela vägen med toppar fast man har 2:a som kicker etc. Spelet är NL hold em, $0.10/0.20. Vad de andras stackar var vet jag tyvärr inte men min låg runt $20. Får AQ > cuz_1_ called for $0.20 > Psymorph checked > durre2 called for $0.20 Sitter i rätt kass position så jag ville inte höja. Misstänker att jag kommer få smäll på fingrarna för att inte göra det? > Birdie4402 called for $0.20 > RamboNVB called for $0.20 > Thoughtless called for $0.10 > Tullibody checked > Dealing the Flop(8:spade: 7:club: Q:diamond:) Gillar floppen förrutom stegdrag. Rätt säker på att jag har bästa handen > Thoughtless checked > Tullibody checked > cuz_1_ checked > Psymorph checked > durre2 bet for $2 ( > Birdie4402 called for $2 > RamboNVB went all-in for $0.76 > Thoughtless folded > Tullibody called for $2 > cuz_1_ folded > Psymorph folded > Dealing the turn(A:spade:) Tack ska du ha! > Tullibody checked > durre2 bet for $2 Här hade jag väl kunnat betta ännu mer men ville inte visa att jag fått ännu bättre hand. Fel? > Birdie4402 called for $2 > Tullibody called for $2 > Dealing the river(K:spade:) > Tullibody checked > durre2 bet for $3 > Birdie4402 raised for $6 Ingen direkt read men han tillhör iaf inte galningarna vad jag kunnat se. > Tullibody folded > durre2..... *cliffhanger* Citera
bearass Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 För det första så gör du misstaget att inte betta preflop. Tycker din position är helt ok för det. På flopen bettar du helt ok men du skulle kanske kunnat betta lite mer. Turn måste du absolut dega mer. De har ju potodds att dra på allt som de drog på flop för. Om killen har en hand som slå dig skulle jag gissa på JT då han hade gutshot draw på flop och sedan sänkte nöten på rivern. Citera
psatiw Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Tror du är slagen väldigt ofta där, men givet nivån så kan har du nog syn 3 dollar och hoppas på nåt annat tomtigt 2-par (som är hans absolut sämsta hand). För det första så gör du misstaget att inte betta preflop. Tycker verkligen inte man kan klassa det som ett misstag med AQ mot en UTG-limper, även om de flesta skulle höja förstås. Citera
Djens Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Nähä..låta UTG limparen ta en gratisflopp med vad han nu kan ha för nåt? Inte då, höj preflop, potta floppen, potta turn, check-calla rivern. Citera
Juster Postad 14 December , 2005 Författare Rapport Postad 14 December , 2005 Tack för svaren. Ska inte posta resultatet ännu men om min handanalys hade sett ut nått i stil med: Preflop: Raise $1 Flop: Bet $3 Turn: Bet... $6-9? Hade det varit "riktigt"? Citera
Juster Postad 15 December , 2005 Författare Rapport Postad 15 December , 2005 Var visst inte så intressant tråd Det var ju bara en $3 dollars raise så jag synade. Jag gissade att han hade KQ. Jag hade fel. J9 Han stannade väl inne för gutshot straight på flop och stannade för både färg och stege på turn. Med facit i hand hade jag förmodligen blivit av med honom preflop eller flop om jag följt era rekommendationer. En nyttig läxa. Synd bara att det krävs BR eller stake för att spela så Citera
Djens Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Synd bara att det krävs BR eller stake för att spela så Är du inte bekväm på nivån så gå ner, finns ännu lägre på prima. Att känna att man inte har råd på en viss nivå påverkar spelet. Citera
Juster Postad 15 December , 2005 Författare Rapport Postad 15 December , 2005 Synd bara att det krävs BR eller stake för att spela så Är du inte bekväm på nivån så gå ner, finns ännu lägre på prima. Att känna att man inte har råd på en viss nivå påverkar spelet. På ladbrokes där jag spelat senaste tiden är detta lägsta nivån. Men på royal vegas poker finns ju 0.05/0.10. Dock har det gått mkt bättre på ladbrokes än RVP o jag har ingen aning varför. Mina $50 som jag började med åker upp o ner som en jojo. $5 ena dagen... $150 andra dagen.. $5 nästa igen o så har det hållit på i 2månader. Varken gul eller rik. Kan du eller någon annan rekommendera en bra site med låga nivåer o inte alltför svårt motstånd. Använder helst inte java-baserade klienter. Citera
Stoneburg Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Du bör beta närmare pot på turn tycker jag, i övrigt spelar du handen bra. Ett alternativ kan vara att check/calla river men då tappar du value mot alla äss som folk vägrar släppa på den här nivån. Tänk på att potten redan är hyfsat stor på turn och i och med att du fortfarande kan bli utdragen rätt så lätt gör det inget om alla lägger sig när du betar. En miniraise på river såhär betyder ofta en väldigt stark hand om det inte är en maniac som gör den, dock förstår jag att du synar eftersom färgen kom genom bakdörren. Citera
Smokey_McPot Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Raise preflop och större bet på turn. Som spelad så synar jag river. Citera
Stoneburg Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Vill upprepa att jag tycker det är helt okej att limpa bakom med AQ i tidig position. Citera
jdenilson Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Förstår inte överbetten på floppen uppföljd av underbetten på turn... Citera
fluffy_ferret Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Du måste syna ner han där. Det är bara 3 dollar och han kan ha KQ eller A7s A8s etc. Citera
Recommended Posts