Bjorn_ Postad 6 Oktober , 2004 Rapport Postad 6 Oktober , 2004 Pokerstars 0.05/0.10 Hold'em (9 handed) Typiskt loose-passive microlimitbord Preflop: Hero is MP3 with 4 4 UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 folds, Hero calls, CO folds, button calls, SB folds, BB checks. Känns som en given call med 3 limpers framför mig även om paret är lågt. Flop: (6½ SB) K 6 K (6 players) BB checks, UTG checks, UTG+1 bets, MP1 folds, Hero calls, button folds, BB folds, UTG folds. Här gör jag väl en tveksam syn som inte riktigt motsvaras av oddsen. Vet också att han som bettar är en riktig ärketomte som kan spela nästan vilken hand som helst. Visserligen kan han sitta på K6 eller 66 men han kan lika gärna ha något som ger honom triss eller tvåpar bara. Turn: (4.25 BB) 4 (2 players) UTG+1 bets, Hero raises, UTG+1 reraises, Hero caps, UTG+1 calls. Bingo, får in mitt Kåkdrag och tänker att nu är det bara att "kötta på". Blir lite funderssam när han spelar så aggressivt men fortsätter ändå köra på. River: (12.25 BB) T (2 players) UTG+1 bets, Hero raises, UTG+1 reraises, Hero caps, UTG+1 calls. Här borde jag nu lugnat mig en smula och bara synat efterssom han visat sådan stark (och otypisk) aggresivitet men på något sätt är jag ändå övertygad om att jag har bästa handen Results: UTG+1 collects 20.25 BB with 6 6 Hero shows 4 4 När bör jag egentligen kunna läsa att han sitter på 66? Kan/bör jag spela handen annorlunda eller är det en sådan där hand då det bara är att betala av? /Bjorn Citera
Papa Kubo Postad 6 Oktober , 2004 Rapport Postad 6 Oktober , 2004 Ja du kan och bör spela handen annorlunda. Att limpa in från sen position är helt okej, men då det blir action på floppen är det en solklar fold. Du har t v å (2!) outs, och löper dessutom risken att dra dött. Citera
flexus Postad 7 Oktober , 2004 Rapport Postad 7 Oktober , 2004 Flopsynen är riktigt urkass. Turn och river ska du inte dra dig för att cappa båda två. Visserligen beror det naturligtvis på vilken typ av motspelare du har men dom flesta spelar likadant med bara triss i kungar. Citera
Rastapopoulos Postad 8 Oktober , 2004 Rapport Postad 8 Oktober , 2004 Vet också att han som bettar är en riktig ärketomte som kan spela nästan vilken hand som helst. Tyvärr är det ju så att även ärketomtar kan få PP's. Deras floppar kommer oftare passa in perfekt på deras hålkort när du är med i handen vid floppen, eftersom de helt enkelt kommer se fler floppar än vad du kommer göra. När jag själv klagade på att idioten (ja du vet, den där ärketomten som sitter vid varje bord man spelar) spelar exakt vad som helst så var det någon här på forumet som väldigt klokt påpekade "just därför ska du bara spela händer mot tomtefar när du är väldigt stark". Vilket du inte var när den floppen träffade. Sen rekommenderar jag dig att resonera: If it looks like shit, feels like shit and smells like shit, it probably is shit! Kom ihåg att det är fi som ska behöva trolla med knäna för att vinna, o inte du. Iaf inte på microlimit. Citera
Papa Kubo Postad 8 Oktober , 2004 Rapport Postad 8 Oktober , 2004 Det hjälper inte alltid. Fick alldeles nyss AK, höjde preflop och synades av två spelare. Brädan var rena drömträffen: KK9. Naturligtvis förlorar jag mot jönsen som sitter med K7 och får en kåk på turn. Citera
Recommended Posts