jackbalsam Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Det här är en hand jag funderade mycket på efteråt. Anledningen är att jag tycker att fi spelade konstigt (om han inte bluffade vilket jag inte tror han gjorde). Hur som helst, satt vid ett 0.25/0.50-bord NL 6-manna. Blir tilldelad Q 9H. Preflop: Jag sitter på BB och checkar efter att två spelare synat, SB, och en till. Potten är på $1.50. Floppen kommer Q 6 5 vilket ger mig top pair. Dålig kicker men jag bettar $1.50. SB synar. Potten på $4.50. Turn kommer 8 . Han checkar. Tänker att det inte är helt osannolikt att han satt på färgdrag och vill ha check-raise så jag checkar tillbaka. River kommer 7 . Jag träffar därmed min hålstege som jag inte ens reflekterat över. Han checkar igen. I det här läget är jag ganska säker på att han inte har färgen eftersom han borde bettat på rivern då. Jag tänker först checka igen för att visa min stege, men tänker att han kanske ändå synar om han har top pair eller något liknande. Jag bettar i alla fall $4, och han svarar med att höja mig med $12. Först så tycker jag att det luktar bluff lång väg men av erfarenhet vet jag att såna höjningar väldigt sällan betyder bluff på dom här borden och att det är större chans att jag stött på någon som just lärt sig att man kan slowplaya och gör det hellre än bra. Så frågan är då förstås, hade han färgen? Citera
Papa Kubo Postad 6 Oktober , 2004 Rapport Postad 6 Oktober , 2004 Jadu. För ynka åtta dollar hade du fått veta det, men nu måste du leva resten av ditt liv i ovisshet. Jag hade synat, om inte annat av rent tomtig nyfikenhet. Det finns bara två händer som slår dig, T9 och xxs. Borde han inte bettat på river då hans eventuella checkhöjning inte blev av? Jag skulle kunna sätta en slant på att han hade tvåpar eller något liknande. Citera
parre Postad 6 Oktober , 2004 Rapport Postad 6 Oktober , 2004 Eller så sitter han också på en nia. Jag hade iaf synat. Citera
m_sjoberg78 Postad 6 Oktober , 2004 Rapport Postad 6 Oktober , 2004 Jag hade oxå synat, tror inte han hade checkat en färg 2 ggr.. //Marcus Citera
Recommended Posts