Djorgo Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 I Poker Tracker under misc stats så visar det att mina par händer förlorar mycket pengar. Även high cards. Är detta normalt, eftersom du tar med alla par man har haft. Eller är det ett tecken på en läcka och jag måste vara mer selektiv med par. Kanske räkna fler top par som marginella händer. Citera
Baloos Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Har du klickat i "show only hands that were not folded" uppe i högra hörnet? Annars får du med alla händer som du fimpat, dvs typ 50% av alla händer du blivit tilldelad. Om du har gjort det och det ändå blir röda siffror är det nog en liten läcka. Citera
baller Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 BTW underlättar lite för diskussionen om du specifierar vad du spelar, FL/NL osv? Kryssar du i där får du bara med vinnande händer, då kan du inte uppvisa någon förlust... Du bör ju ha med händer som du foldar för riverbet tex... annars blir d svårt... (obs - inte rikigt) Citera
Djorgo Postad 13 December , 2005 Författare Rapport Postad 13 December , 2005 Sorry, glömde nämna att det handlar FL. Jag kryssade i knappen i högra hörnet. Då fick jag fram fina gröna siffror. Men vad är då den korrekta inställningen, för att se hur väl man spelar par. Citera
Baloos Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Frågan är lite kompilcerad men helt klart är att om du inte har den ikryssad så säger det ingenting. Du får då med alla händer, alltså även de händer som du muckat före floppen som sen skulle ha blivit ett par, och det är klart att du inte kan uppvisa vinst då. Om du klickar för rutan så får du istället stats på alla händer du tagit till showdown. Som baller påpekar försvinner då kostnaden för händer du spelat men sedan muckat på t ex River. Så det du kan få ut av den här statistiken är hur bra ditt par står sig när du tagit handen till showdown. Thats it. Inget mer. Citera
Djorgo Postad 13 December , 2005 Författare Rapport Postad 13 December , 2005 Tack, då tror jag inte att det är någon större fara. Citera
Recommended Posts