Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kritiserta gärna sönder den här handen. Det här kan vara en av mina största läckor. Man fattar att man är slagen men tiltar på hans mesiga bets. Borde kanske lägga redan på floppen och bara syna rivern.

Jag har ~$65, han täcker mig.

> MosquitoCoil posted small blind ($0.25)

> _Dogge_ posted big blind ($0.50)

> Game # 609,987,127 starting.

> Dealing Hole Cards (K :heart: Q :heart: )

> bankman1 called for $0.50

> jackbalsam raised for $2

> BBighand called for $2

> MosquitoCoil folded

> _Dogge_ folded

> ianht99 sits down

> bankman1 called for $1.50

> Dealing the Flop(8 :heart: K :club: 7 :spade: )

> bankman1 checked

> jackbalsam bet for $5

> BBighand, you have 10 seconds to respond

> BBighand folded

> bankman1 raised for $10

> jackbalsam called for $5

> Dealing the turn(9 :spade: ) Pott ~$25

> bankman1 bet for $7

> jackbalsam called for $7

> Dealing the river(J :heart: ) Pott~$40

> bankman1 bet for $12.50

> jackbalsam went all-in for $49.20

Postad

Topparet är aksnke för bra för att bluffa, fast det är ju en fin bluffbräda. Dessutom är jag 99% säker på att jag är slagen.

Nu fick han iofs fina odds för syn, så det va lite tiltat. Men är det bara syna ner där? Blir ju tiltad när han bettar en 7del av potten.

Postad

Just denna hand tycker jag känns för jäkla svår... vad man än gör känns det fel...

Fan vet om man inte bara ska folda på floppen, glömma skiten och ta nya tag...

Vore kul om den yvige herr Hjort kunde ta tag i denna hand och ge oss facit.

Postad

Varför skulle han folda på floppen ? Med TpGk är det ju ok att göra ett försök på att köpa hem potten. Efter FIs check-raise ändras dock läget något...

Hans båda 30%-av-potten bets på följande gator luktar mjölkning lång väg och de händer du faktiskt låg före på flopp (JJ, TT, KT, KJ) har sprungit förbi dig. Skulle gissa att FI sitter på tvåpar eller set på flop.

Varför du går all-in på river fattar jag inte, fold eller syn är de enda alternativen som finns. Ingen hand du slår kommer att syna, men jag har ju haft fel förr :P

Postad

Totte: Totte: Självfallet ska han betta på floppen, men när jag pratar om fold menar jag ju självfallet när han blir check-raisad... vore kanske lite väl defensivt att folda den floppen utan att någon ens bettat.

Postad
Han går all in för att den andra ska folda.

Det förutsätter att det finns händer som har honom slagen som skulle lägga i det läget, plus att det måste finnas EV i en ev syn från FI.

Syn på river är rätt om han är före cirka var 5e gång (1:4,2) vilket känns som gränsfall i den aktuella handen.