Gå till innehåll

Grovt flickvänsproblem!


Albert

Recommended Posts

Tänkte hålla mig borta från den här men kan inte låta bli att skjuta till några ord :?

 

Apropå ditt inlägg om att din fd flickvän vart en sväng i Irland och där eventuellt uppmärksammat vad livet kan ha att erbjuda...

 

Min syster träffade en kille vid ca 17 års ålder... Våldsam förälskelse följde och de blev tillsammans rätt snabbt. Han var världens trevligaste kille, sympatisk, vettiga åsikter, ambitiös och togh jäkligt bra hand om henne på alla sätt och vis. Tiden gick och hon började plugga "på annan ort" så att säga. Hennes kille bodde kvar "där hemma" för att senare flytta till stockholm. Under hennes studietid så försökte de tillbringa så mkt tid de kunde tillsammans men ibland kunde det ju såklart ta ett par veckor mellan besöken, men visst, lite längtan skadar ju inte, huvudsaken för dem var att de var tillsammans.

 

Nu snabbspolar vi ett par år framåt... Syrran har pluggat färdigt och fått jobb i hufvudstaden och flyttar således upp till sthlm... Allt är frid och fröjd och de har nu vart tillsammans i ca 6-7 år (ja, ok det har väl inte vart guld o gröna skogar heeela tiden men nästan...

 

Plötsligt börjar syrran känna att "är det här allt?"... "Visst, jag älskar XXXXXXXXX men är jag redo att blablabla förlova mig blablabla köpa lya ihop blablabla barn blablabla låna på banken?"

 

Så hon börjar fundera... Hon är någonstans mellan 20 och 30, alltså mitt i ungdomslivet... Visst, hon har rest lite, bott och studerat ensam, men är hon verkligen redo att knyta sig fast vid en person för resten av livet? Hon börjar känna att hon skulle vilja vara lite självständig, stå på sina egna fötter, prova vingar liksom... Detta gnager på henne, killen hon älskar vet inget om hennes nyfunna funderingar utan tror att allt är som vanligt... När hon en dag berättar för honom att hon "måste få vara för sig själv ett tag, få vara sin egen person" så kommer det som en fullkomlig överasskning för honom...

 

Jag misstänker att du känner dig precis lika blindsided som syrrans kille gjorde... Hur konstigt det än låter så behöver faktiskt inget i din situation bero på dig... Det kan vara för din f.d flickvän som det var för min syster... Hon behöver få vara lite fri, kanske inte vill binda sig än, jag vet inte men jag tror det bästa du kan göra är som fler har skrivit innan mig; låt henne vara ifred... Ta tag i dig själv... Vill du träna, så träna, vill du förkovra dig i något annat, gör det! Men låt henne vara ifred... Ett par månader iaf... Ibland kan lite utrymme vara den bästa lösningen...

 

Nåväl... För vad det var värt...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Experimenterandet är slut för min del. Gräs vara inte så spännande. Som sagt så måste jag ju lägga till några pluspoäng på mig själv så därför skippar jag både snus och poker.

 

Det var det där jag ville ha svar på när jag frågade om du gjorde dom prylarna för henne, eller dej själv. Och då håller jag med om följande:

 

Säger du "jag röker inte, dricker inte, spelar inte poker buhuuu kolla så duktig jag är..." så är du precis som en hund som kommer med svansen mellan benen. D.v.s. man kan behandla dig hur som helst, du kommer alltid tillbaka. Och vad du än gör så är det aldrig nog.

 

Min kommentar var planerad att innehålla något med att ge henne din kuk i en glasburk (smått humoristiskt menat men ändå så att poängen gick fram)... nu har du ju massa tid att tänka på dej själv, du behöver inte leva som nån asket, ni har varit ihop i 3½ år och nu ska du ändra på dej? Du tänker inte klart.

 

Det där med Irlandsresan är ju klart misstänkt, bara för att man blivit påverkad av hur någon annan lever sitt liv så är väl det ingen anledning att avsluta förhållandet..? Utan att ha alltför mycket insikt i situationen så skulle jag nog tippa på att saker å ting hände där borta, den förklaringen känns mer trolig än den man läst här, sen kan ju det bara varit en effekt att hon var less ändå såklart...

 

Hon säger "Jag vill laga min mat själv", "Jag vill betala mina räkningar själv", "Jag vill kunna åka till Tahiti själv".

 

Det där kan man ju göra i förhållande också, du menar väl inte att du ALLTID lagade maten å pyntade alla räkningar? I så fall börjar nog jag gråta. Bjussar på ett citat som fick mej att kippa efter luft när hörde det (sammanhanget är inte så viktigt, ett förhållande hade just tagit slut osv.)

 

"Kvinnor är bara bra till en enda sak egentligen..." lång paus "...och det är att städa."

 

Ojoj, tycker fortfarande det är så jävla roligt.

 

Bäst att passa på att förklara att det är humor, har inget kvinnoförakt osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon säger "Jag vill laga min mat själv", "Jag vill betala mina räkningar själv", "Jag vill kunna åka till Tahiti själv".

 

Det där kan man ju göra i förhållande också, du menar väl inte att du ALLTID lagade maten å pyntade alla räkningar? I så fall börjar nog jag gråta.

 

Nej då. Så är inte fallet. Det var väl mer en självständighetsproklamering.

 

Iaf jag är 20 år så jag kommer antagligen hitta någon ny. Fast nu känner jag inte för det. Det enda jag känner för är att bli rik.

:twisted::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det där halvåret gått började jag tröttna lite grand. Vårat förhållande kändes så enformigt och torrt på något sätt, så jag bestämde mig, trots en viss osäkerhet, för att göra slut. Jag gjorde det,

 

ungefär samma sak har jag gjort. alldeles förhastat har jag nu lyckats sabba ett före underbart förhållande bara för jag inte tänkte igenom det bara för det var lite segt för tillfälet. Fan i helvet va skillad jag e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albert:

Men hur är det egentligen? Är det någon som blivit tillsammans igen efter en sån här separation?

 

Jag har lyckats med det. Håll i er nu!

 

Vi blev ihop 1980. Jag 18. Hon 15 :twisted:. Vi strulade en hel del genom åren. Flyttade isär två gånger. Det blev defintivt slut sista åren på universitetet. Vi sågs inte på några år. Jag bodde rätt så nära en av hennes kompisar och vi, (hennes kompis och jag), tog gemensamt sällskap hem från krogen en kväll. Fullständigt logiskt föreslog jag lite intimt umgänge som hon efter en lång :roll: stunds funderande avböjde. Tidigt nästa dag ringde mitt ex och undrade vad fan jag sysslade med. Jesus! Ja, nu har vi iaf två barn som är 14 o 9 och allt rullar på. Men vi är inte gifta än. Jag gillar inte att rusa på...

 

Lärdomar:

1. Tro på vad erfarna pf:are säger. En kvinna vill inte ha en man som mesar sig.

 

2. En kvinna vill ha en man som andra kvinnor vill ha. (Ja, eller nästan i mitt fall)

 

3. Det kan hända att ni träffas igen. Men räkna inte med det.

 

4. En sak som jag inte närmare beskrivit här; Det finns vissa saker som kan bli lite bättre efter det att kvinna "sett sig om lite". Det gäller bara att inte vara för frågvis.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullständigt logiskt föreslog jag lite intimt umgänge som hon efter en lång :roll: stunds funderande avböjde.

LOL :lol:

 

Lärdomar:

1. Tro på vad erfarna pf:are säger. En kvinna vill inte ha en man som mesar sig.

 

Kan jag hålla med om men man måste väl få öppna ventilerna någon gång då och då? Man kan ju inte gå runt med Clint Eastwoods stenansikte hela tiden.

 

2. En kvinna vill ha en man som andra kvinnor vill ha. (Ja, eller nästan i mitt fall)

Ännu en sanning!

 

3. Det kan hända att ni träffas igen. Men räkna inte med det.

Jag har insett att så är fallet men jag kan inte sluta hoppas.

 

4. En sak som jag inte närmare beskrivit här; Det finns vissa saker som kan bli lite bättre efter det att kvinna "sett sig om lite". Det gäller bara att inte vara för frågvis.

Det kan nog stämma. Men jag tycker inte om att hon reser på egen hand och vi har ju varit i Paris och Mauritius så hon har ju sett sig om en del. För du menar väl resor? ;)

 

Lycka till!

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. här är den bistra sanningen så läs noga nu..

 

Antingen lämnar du henne ifred och kanske kanske kan det bli ni två igen.. chansen är liten men finns.

Eller...

Så tjatar och tjatar du och ringer och finns där för henne och då är kanske chansen liite större att det blir ni igen(eller oxå hatar hon dig) men det kommer aldrig hålla..

 

Jag var själv tillsammans med en tjej i 6 år och trodde hon var min "rätta".. livet var inte mkt värt när vi gjorde slut men jag lämnade henne ifred och vi höll allt på vänskapsnivå..

jag var singel i ca 3år och levde verkligen livet, gjorde allt det där som alla skrivit, började träna(visserligen på det gymet mitt ex jobbade, hehe)

köpte saker som bara JAG ville ha o s v..

Jag trodde aldrig mer jag skulle bli kär.. men så kom HON in i mitt liv helt oanat.. nu är jag så där kär igen och hon är verkligen underbar. Men fortfarande är jag riktigt bra vän med mitt ex och kommer förmodligen alltid vara det.. jag vet att det inte är vad du vill, men om hon betyder så mkt för dig kommer du nog uppskatta det senare i livet. Men absolut inte nu..

jag förstår att allt känns helt hopplöst och att du aldrig mer kommer att hitta en sån bra tjej.. men det kommer du.. det stämmer som någon annan sa, nästa tjej blir ett uppköp.. du är 20 år, jag är 30.. jag lovar dig att när du är 30 kommer du ha träffat någon annan som du älskar ÄNNU mer.. annars lovar jag att bjuda dig på en solsemester.. med alla pf:are som vittnen..

 

hoppas allt löser sig till det bästa, vad det nu är..

 

/Neo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 

Keep us updated

 

Jo, så här ligger det till. Jag behärskade mig. Jag ringde inte och hade inte tänkt ringa tills jag fick ett SMS av flickan ifråga. Det stod ungefär "Du vet att du får ringa. Det känns ju konstigt att bara sluta prata med varandra trots att jag inte har ändrat mig". För mig var kändes det bra att få det där SMS:et och jag blev glad trots den mindre glada avslutningenpå SMS:et. Jag ringde henne iaf. Och vi bestämde att gå på bio.

 

Det blev premiären av Narnia som startade 35 minuter efter utsatt tid. Njöt både utav att få sitta nära henne och av filmen. Det kändes bra. För min del. Men när man vet att man FÅR ringa så blir det ju ganska lätt att man ringer utan att ha något väsentligt att säga. Och givetvis är det så jag gör. Eftersom att jag inte fått något "rikigt" svar på varför hon inte tycker om mig längre, så frågar jag ganska ofta varför om och om igen bara för att få veta om jag är för tråkig, olustig, för dum, för knäpp, pinsam etc. men hon replikerar med samma svar; att hon inte vet varför.

 

I min lilla bisarra värld så gick tankegångarna på att köpa en riktigt fin ring till henne som julklapp, men det känns fel och kan nog uppfattas som att jag försöker köpa tillbaka henne. Så jag köpte lite andra saker istället. Hon kom till vår familj på jul och hon är alltid så himla vacker just på julaftnar (aftonar?) och det gör ju inte saken lättare. Vi bytte gåvor och jag skickade med henna presenter till f.d. svärmor/svärfar och mamma gav henne stickade hanledsvärmare som hon t.o.m. hade köpt i somras. Så var det det här med att agera man. Som jag har så svårt för. Jag kunde inte hålla inne tårarna i vanlig ordning så jag lät dem komma ut.

 

Till jul hade jag lyckats smälla på mig en riktig kalas förkylning och lite feber + den där molande känslan i magen för flickvännen. En resonabel människa stannar inne och tar medikament för att krya på sig, men två dagar efter jul så var det fest och till den festen skulle Flickan gå till så valet för mig var ju inte så svårt. Jag gick dit i min bästa mundering och lite simpel öl för att vaska halsen lite. (Många som försökte få med mig på whiskey-kuren och man är ju inte den som säger nej till 10 års om det bjuds på :) ) Tänkte dock att bland det dummaste att göra är ju att bli klappkanon så jag sippade väldigt smått. Vi pratades vid när jag skulle gå men vi sa inget speciellt.

 

Just nu känns allt hopplöst. På alla fronter. Eftersom att ingen känner mig på forumet så kan jag lika gärna spela ut korten om hur det är. Min mamma har också tagit det hela väldigt hårt. Hon tyckte väldigt mycket om min flickvän. När mor ser att jag är ledsen blir hon ledsen. Mamma har fått svårt att sova etc. så för hennes skull försöker jag vara mindre ledsen, men det är svårt.

 

Även fast att jag vet att det döljer sig någon slags framtid även för mig med "då tiden läkt alla sår", men det hjälper föga just nu. Helfattig, helarbetslös och ensam...'

 

För mors skull var jag och gick en introduktion på en kurs som göra att man garanterat får jobb på industri som svetsare så jag gick dit och pratade och det verkade ok och de sa att jag skulle gå till Arbetsförmedlingen för att säga att jag vill gå den kursen. Detta gjorde jag men där blev jag så förbannad på de apatiska miffona vars högsta önskan är att man ska ta A-kassa så att de slippar ha med en att göra. Kursen kunde jag börja på nästa vecka, men arbetförmedlingen bokade ett möte med mig och dem först om en månad! Arbetsförmedlingskillen insisterade verkligen på att jag skulle ta A-kassa men jag förklarade att jag inte ville. Jag har varit där en gång tidigare för att gå på ett möte för arbetssökande och när man kommer dit blir man behandlad som ett jävla kolli. Aja, nog om det. Men jag har iallafall insett att nu är det finito och den här omanliga sorgeprocessen får man väl lägga bakom sig och gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde inte och hade inte tänkt ringa tills jag fick ett SMS av flickan ifråga. Det stod ungefär "Du vet att du får ringa. Det känns ju konstigt att bara sluta prata med varandra trots att jag inte har ändrat mig". För mig var kändes det bra att få det där SMS:et och jag blev glad trots den mindre glada avslutningenpå SMS:et. Jag ringde henne iaf.

 

Helt fel move grabben. Duktigt att inte ringa. Du borde ha svarat ett enkelt "ok" och "tack" och "vad schysst!" och sen inte alls ringt henne. Det är svårt som fan men det är vad du borde ha gjort. Ändra din taktik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra din taktik.

 

Tror ingen taktik i världen kan hjälpa mig längre.

 

Det tror inte jag heller. Men taktikändringen gör att det går lättare för dig att gå vidare i livet samtidigt som du faktiskt ökar dina pytteodds att hon ska börja närma sig dig igen när hon inte längre får samma uppmärksamhet.

 

För handen på hjärtat: att döma av julfirandet har du inget vidare pokerfejs så du kan lika gärna försöka hålla henne på avstånd och låta henne få jobba lite.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vän,

 

För mig är det fullständigt overkligt att du försöker få tillbaka en tjej som inte vill ha dig. Varför inte bara acceptera läget och gå vidare i livet?

 

Tror du verkligen att ni kommer att kunna få ett bra liv tillsammans, när hon sagt att hon inte gillar dig för den du är?

 

De tjejer som dissat mig, har jag alltid tagit på orden. Varför skulle jag inte göra det? Varför ska jag försöka övertyga någon annan människa om att den människans känslor/åsikter är fel?

 

Något som jag tycker är viktigt i livet är att respektera andra människors åsikter och känslor. Alla människor har givetvis rätt att tycka, tänka och säga precis vad de vill, utan att någon säger till dem vad som är rätt. Att förtrycka en annan människas åsikter och känslor kan aldrig leda till något gott. Mitt förslag är att acceptera tjejen och lämna henne i fred. Det vinner både du och hon på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Något som jag tycker är viktigt i livet är att respektera andra människors åsikter och känslor. Alla människor har givetvis rätt att tycka, tänka och säga precis vad de vill, utan att någon säger till dem vad som är rätt. Att förtrycka en annan människas åsikter och känslor kan aldrig leda till något gott. Mitt förslag är att acceptera tjejen och lämna henne i fred. Det vinner både du och hon på.

 

Håller med dig men jag kan inte riktigt se hur jag fötrycker henne på något sätt. Hon har inte sagt att hon vill bli lämnad i fred utan hon har sagt att hon vill vara ensam vilket betyder singel, men hon har även sagt att hon inte vet hur hon känner. Så visst det finns två linjer att gå på: Antingen att inte bry sig om henne alls eller trycka på en smula. Sedan är jag av den karaktären att jag inte ger upp speciellt lätt oavsett vad det är. Men något förtryck vill jag inte kännas vid från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge henne det utrymme hon säger sig behöva. Du har gett henne för mycket plats och du har visat att du är för beroende av henne (tex när du ringer och bölar om en ny chans).

 

Visa att du är en man, ta kontroll över situationen.

 

Sätt upp några nya mål att göra under tiden. Sluta snusa, sluta spela poker som du nämner är bra mål. Börja träna etc...

 

PS. Ring henne inte mer nu innan hon ringer dig. Skicka inte ens ett endaste sms. Låt henne höra av sig först!! Detta är viktigt.

 

När hon gör det och eventuellt säger något i stil med att "varför har du inte hört av dig, ville ringa och höra så allt är bra" så säger du att "jo, jag har haft en del att göra och tänka på. Det här har fått mig att äntligen bestämma mig att en gång för alla sluta snusa och börja träna etc." Givetvis ska du ha börjat med det också ;)

 

 

Lycka till... :D

 

Keep us updated

 

 

Okay, Matte fattar vad han pratar om... Detta är grejen helt enkelt. Kan vara svårt att fatta om man är i din situation, men läs igen. Det enda sättet att få henne tillbaka är genom att stå på egna ben!!! Det innebär som sagt att du inte ringer osv, skapa ett liv där hon inte ingår (just nu). Ju mer upptagen du är desto mer Alfahane utstrålar du... När du slutar ringa så kommer hon undra om du inte trånar efter henne längre. Det ger henne en chans att bli intresserad igen. Fjolla inte till det med att sluta med massa saker för hennes skull, bara för din egen skull i så fall. D.v.s om hon tycker att ditt poker spelande tar för mycket tid så planerar du in tid för det. Exempelvis spelar du vissa tider vissa dagar, men sälj inte din själ för att hon skall komma tillbaka, det är som att checka på floppen. Kommer hon tillbaka till dig när du slutat med allt du gillar så kommer inte du trivas med dej själv längre, men du har fått tillbaka tjejen som du gillar... Men kommer hon verkligen gilla ditt nya jag? Visst är allt lite ge och ta men ge inte upp allt för du tappar Alfa poäng.

Skaffa nya höga mål, skjut för WSOP och vinka glatt till henne när du går till banken om ett år...

 

Läs Mattes inlägg igen...

 

Även Machista är helt klart på samma spår...

 

Knapp_0 spelar i en annan division, kan liknas med en slaskare... Träffar man så vinner man stora potter. Men eftersom du är så ung verkar detta vara din första HU, så det kan vara svårt med dessa avancerade moves som Knapp_0 utför. Här uppvisar båda spelarna en högre nivå av tänkande, typ vad tror hon att jag tror att hon tror?

 

 

Kul också med en tråd där folk är hjälpsamma.

 

ALL-IN Albert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs Mattes inlägg igen...

 

Även Machista är helt klart på samma spår...

 

Knapp_0 spelar i en annan division, kan liknas med en slaskare... Träffar man så vinner man stora potter. Men eftersom du är så ung verkar detta vara din första HU, så det kan vara svårt med dessa avancerade moves som Knapp_0 utför. Här uppvisar båda spelarna en högre nivå av tänkande, typ vad tror hon att jag tror att hon tror?

 

Det är klocka ord från Matte och dig. Men det var ju när han gav mig klartecken för att ringa som jag trodde att hon ville att jag skulle ringa. (pokerterm: inducera en bluff). Men från och med idag så kommer jag köra stenhårt på att sköta mina egna affärer. Från att ha varigt loose-aggressive (Ringt en massa och tjatat) så skall jag bli weak-tight. (Inte ringa, inte tjata).

 

Kul också med en tråd där folk är hjälpsamma.

 

Ja, det verkar vara en utav de snällare trådarna och jag uppskattar verkligen kommentarerna och råden som ges.

 

ALL-IN Albert

 

Än är man ju inte där men... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det var ju när han gav mig klartecken för att ringa som jag trodde att hon ville att jag skulle ringa. (pokerterm: inducera en bluff).

 

Hon ville nog att du skulle ringa. So? Det är just då du inte skulle ha ringt.

 

Jag tycker nog att du ska "förtrycka" henne lite mer och visa att du nu är den nya Albert som klarar dig asbra utan henne och att den tid ni hade var lärorik och fin och bla bla bla men att du nu har helt andra span på g. ;)

 

Abbe för fan. Make a stand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

liknande grej hände mig för ett tag sen. Var dock väldigt självklara anledningar till varför hon gjorde slut tåler mer eller mindre inte sprit och en deprission mitt i alltihopa hjälpte verkligen inte. som sagt kvinnor gillar nog inte svaga män allt för mycke. iallafall får man inte visa sig svag för ofta.

 

fick mycke stöd från min syster som samma sak har hänt. Är tydligen så att man inte kan vara kär i en person hur länge som helst pågrund av fysiologiska förutsättningar runt 3 månader kan bara de här effekterna av en person sitta i. nu är ju inte de här tvärsäker forskning men du kommer att komma över henne med tiden helt säkert. och du kommer få mer självförtroende in i nästa förhållande. Om du tänker efter så vet du ju med dig att du vill inte ha en flickvän som inte tycker om dig lika mycke som du tycker om henne.

 

Nu blev jag tillsammans direkt nästan igen med min flickvän och de har fungerat bra i 2 månader men de är fan ingen dans på roser de heller. Man e ju ofta osäker på om hon kommer göra slut igen. Och rädd för att fucka upp hela tiden vilket jag har gjort men de var ju ett krav från min sida att hon inte kunde lämna så fort de blev svårt, för de blir det med mig.

 

har sympati för dig albert vet hur sjukt ont de gör. tycker dock du skall avsluta kontakten med henne. för just nu ger de ju dig bara falska förhoppningar och gör de svårare för dig att komma över henne. Bättre att hon tar kontakt med dig när hon vet hur hon vill ha det. det verkar ju som Hon vill ni fortfarande ska vara vänner men de är ju du antagligen inte redo för.

 

Välkomna till ditt nya liv!

 

LEV LIVET!

Sup, ragga, spela poker, slåss =)

 

snor den för den var så jävla bra. e nästan lite avis de är ju mer eller mindre alla mina favorit intressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay, Matte fattar vad han pratar om...

 

Äsch... jag är ju lekman :oops:

 

Allt är ju så lätt i teorin men svårt i praktiken så mina tips i den här strängen får väl tas med en klackspark kanske... men jag kan ju skriva ändå ;)

 

 

Jo, så här ligger det till. Jag behärskade mig. Jag ringde inte och hade inte tänkt ringa tills jag fick ett SMS av flickan ifråga. Det stod ungefär "Du vet att du får ringa. Det känns ju konstigt att bara sluta prata med varandra trots att jag inte har ändrat mig". För mig var kändes det bra att få det där SMS:et och jag blev glad trots den mindre glada avslutningen på SMS:et. Jag ringde henne iaf. Och vi bestämde att gå på bio.

 

Klonk. Där träffade du då hon spelar ut sina kort först. Bollen är din, precis som det ska vara... Men säger hon i sms:et "trots att jag inte ändrat mig" så vill hon inte ge ifrån sig bollen frivilligt, dvs hon är passiv inför ditt nästa move.

 

Att då ringa henne och fråga om ni ska gå på bio får minusbetyg av mig.

Att skicka tillbaka ett sms efter 2 timmar med texten "jo, har haft en del att göra, men hör av mig när jag får tid över" hade fått plusbetyg. ;)

Det sistnämnda kanske låter hårt men det visar att du kan klara av att gå vidare, stå på egna ben, visa att du kan skaffa dig nya mål/visioner i livet men framförallt visa att du INTE är helt beroende utav henne.

 

Men när man vet att man FÅR ringa så blir det ju ganska lätt att man ringer utan att ha något väsentligt att säga. Och givetvis är det så jag gör.

 

Det vet du nog själv är fel move, eller som Brasse i Magnus och Brasse skulle säga "fel, fel, fel"

 

Eftersom att jag inte fått något "rikigt" svar på varför hon inte tycker om mig längre, så frågar jag ganska ofta varför om och om igen bara för att få veta om jag är för tråkig, olustig, för dum, för knäpp, pinsam etc. men hon replikerar med samma svar; att hon inte vet varför.

 

Nä och hon kommer förmodligen aldrig kunna ge dig ett svar på den frågan heller. Jag tror faktiskt henne när hon säger att "det är inte dig det är fel på" och "jag vet inte varför". Det hela ligger förmodligen undermedvetet hos henne. Hon vill precis som "alla" andra kvinnor ha en kille/man med självkontroll/självförtroende och som vet vad han vill i livet...

 

Att då ringa för att "du har hennes tillåtelse" och sedan inte har något att säga... ja det sänder ut fel signaler. Har du inte något att säga så ringer du inte och när du väl pratar med henne ska du alltid vara den som avslutar samtalet (vilket dock givetvis måste komma naturligt)

 

 

och det där med att vara vänner efter ni varit tillsammans tycker jag du ska bita ifrån på. Är du intresserad/klarar du av att bara vara vän med henne?.

Är svaret nej på den frågan, exempelvis att du säger till henne att du vill vara vän med henne men blir avis när hon hånglar med en annan kille på krogen så ska du klargöra det när hon kommer med sin kommentar "men vi kan väl vara vänner ändå".

Då blir ditt svar något i stil med. "Jag är inte intresserad av att ha dig som vän, tjejkompisar, det har jag tillräckligt redan.". På hennes efterföljande reaktion får du fundera ut hur du ska agera... För det finns många sätt hon då reagerar på.

 

 

Well slutspammat för mig här :D

 

och kom ihåg, bollen är din Albert ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har det dykt upp ett dilemma. Det var meningen att jag skulle gå till henne nu på fredag för att tacka f.d. svärmor/svärfar för presenterna och jag skulle även ta med mig en HD för att föra över en massa film och musik till Flickans HD. Hur gör jag nu då? Om jag skall undvika att vara påflugen så borde jag ju göra bäst i att inte gå dit men å andra sidan så måste jag ju säga tack för julklapparna. För om jag går dit och för över musiken etc så kanske hon märker att jag godtagit hennes ståndpunkt; alltså att vår relation är att vi är vänner och inget mer. Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå dit och tacka henns päron för klapparna, det behöver ju inte ha något med henne att göra. Men säg att du tyvärr inte hinner det där med musiken och filmerna, det får bli en annan gång.

 

Och när du går dit så ska syftet vara att snacka med hennes föräldrar inte med henne. Du behöver inte ens kliva över tröskeln, tacka artigt utanför dörren och säg sen att du har bråttom och dra därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå dit och tacka henns päron för klapparna, det behöver ju inte ha något med henne att göra. Men säg att du tyvärr inte hinner det där med musiken och filmerna, det får bli en annan gång.

 

Och när du går dit så ska syftet vara att snacka med hennes föräldrar inte med henne. Du behöver inte ens kliva över tröskeln, tacka artigt utanför dörren och säg sen att du har bråttom och dra därifrån.

 

Yup. Var så artig mot föräldrarna att du kräks. Var utstuderat artig mot henne också men ge henne inte en enda film. Du har tyvärr inte tid för att du ska - dagen FÖRE nyårsafton – iväg på nåt annat.

 

Vill hon ha en rulle längre fram ska hon få jobba för det. Så funkar det i den stora stygga världen... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon är inte din flickvän längre. Då får hon också leva med att hon inte är din högsta prio. Gå dit, tacka för julklapparna och kom sen med en undanflykt om att du har annat att göra. Det kan vara ett bra tillfälle att börja träna tex. Ta med dig träningskläder, innebandyklubba och tacka sen artigt för julklapparna innan du säger att du måste iväg och träna och att du får fixa filmerna en annan gång.

 

Jag har varit i exakt samma situation och jag gjorde det som är allra lättast. Blev en efterhängsen, jobbig, snyfande, ynkling som bara bekräftade för mitt ex att det var rätt att göra slut. Så här i efterhand kan jag ju se att det är helt fel approach.

 

Så länge ditt ex känner att hon är säker på vad DU känner så vet hon ju att hon kan gå tillbaka till dig. Vilket gör det så förbannat mycket lättare att bryta upp, eftersom hon vet att om hon inte skulle trivas i sitt nya liv så finns du alltid kvar. Så länge hon är säker på vad du känner är hon också säker på att hon har gjort det rätta. Jag säger inte att hon tänker så, men undermedvetet så fungerar vi människor så....

 

Att försöka vara kompisar är dödsdömt så här tätt inpå ett så långt förhållande. Det vet både hon och du, och att hon vill vara kompis med dig är egentligen mer för att hon vill veta var hon har dig än att hon vill att ni ska umgås som kompisar.

 

Låt tiden gå bara, och helst så smärtfritt som möjligt, så löser sig allt.

 

Fö en fin tråd. Finns mycket bra folk på pf visar det sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon är inte din flickvän längre. Då får hon också leva med att hon inte är din högsta prio. Gå dit, tacka för julklapparna och kom sen med en undanflykt om att du har annat att göra. Det kan vara ett bra tillfälle att börja träna tex. Ta med dig träningskläder, innebandyklubba och tacka sen artigt för julklapparna innan du säger att du måste iväg och träna och att du får fixa filmerna en annan gång..
Och när du går dit så ska syftet vara att snacka med hennes föräldrar inte med henne. Du behöver inte ens kliva över tröskeln, tacka artigt utanför dörren och säg sen att du har bråttom och dra därifrån.

 

Jag sätter banne mig ett WORD på den lösningen :D

 

Vad du än gör så undvik att snacka förhållandet med ditt ex med dina fd. svärföräldrar. De har redan pratat med sin dotter och vet allt de behöver veta om situationen.

 

Prata hellre med dem om att du har annat för dig, säg att du varit på arbetsförmedlningen för att du vill börja jobba etc. Men fatta dig kort.... Du ska ju iväg på annat så du hinner inte komma in ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...