Gå till innehåll

Bulgur o granater; Bettermans guide till flärd och glamour


Betterman

Recommended Posts

Lirade mot en otrevlig typ sent igår kväll. Hon/han hette MamaMu med någon sifferkombination efter. Lirade överaggro och var lättretad.

 

Jag drev med MamaMu och undrade om hon hette MamaMu för att hon betade hela tiden (kor betar ni vet...). Ordvitsar var inte MamaMu's starka sidor och när hon jagade en färg frågade jag om hon ville ha klöver på river fick jag svordomar tillbaka.

 

Anyway, jag mjölkade MamaMu's stack ett tag och kände mig själv som på grönbete. Gissa om hon blev tjurig?!? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 447
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK, en problemhand för mig att fundera på.

Låt oss säga att jag sitter med Q3o på BB (5/10) och knappen höjer med 50. SB rr då till 100. Här sitter jag ju lite illa mitt emellan galningarna.

Har ofta svårt att göra något konstruktivt av detta. Idéer?

 

Enkelt, när knappen höjer så är det alltid en steal, han kan inte ha nåt bra. Detta snappar sb upp och minihöjer honom, enbart med avsikt att köpa poten såklart. Så när det kommer till dig så är det stor chans att du har bäst hand och därför rekomenderar jag en syn, det går även att ställa här.. Vad ska dom ha liksom? och nån skulle hitta typ AQ och flopen innehåller Q så har du ju trotsallt ca 10% vinstchans och det kan ju komma.. Alltså, enkel syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips OzzzaJa. Det är förresten ofta jag tolkar situationen just så.

 

Lirar litre mer ikväll, 3 bord just nu på 5/10 SS, och ligger efter en halvtimma 1200 +. Inget speciellt, några floppade stegar men annars ganska trista händer. Vann en hygglig pott (ca 852sek) med tre knektar med (ops AA å ett bord, floppen visar 345, men då jag bettar 80% pott viker de två synarna) bättre kicker (8:a) än hans 4:a.

Misstänkte att han hade usel kicker då han endast synade mina relativt feta bets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt sa bävern. Losade precis (oj AA på ett annat bord) 650 med AK mot just AA. Jag raisade 40 PF på SB och fick mothugg till 90.

Floppen visade 58K och han bettade 200 - vilket fick mig att trycka in resten. Omoget, jag vet men nu blev det så.

 

Gott att jag plussat motsvarande och drygt det på övriga bord.

 

Men surt är det! Någon som har tips hur man omvandlar sådanna förluster till något positivt får gärna maila Dr. Phil och göra ett program om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din comeback är hyllad. Men antalet nya inlägg står mig upp i halsen. Jag hinner inte lära mig allt i detta nya "intensivkurs" tempo... Du måste hållit tillbaka mycket, men bara släpp ut det. Tur att du inte skrivit idag, så jag hinner läsa om allt det nya... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är min motivator Gila! Härligt att få denna support! Känner dock en viss press att leva upp ditt dina förväntningar. Jag har dock mycket att ösa ur då jag har flera månader av pokererfarenhet (sammanlagt).

 

Är tillbaka efter en veckas semester (jo jag behöver också semester även om jag går på Kan Jang.

Körde faktiskt ett parti live-poker på semestern med ett gäng okända släktingar. 100 per skalle i insats och 7 pers i spelet. Tyvärr var det ett par som tog sin oskuld (inte på bordet utan i livepoker) och de körde riktigt vilt. När det hade gått 20 minuter tröttnade dom och turades sedan om att gå all-in med 59o, J2o och 39o mfl. En åkte ut men den andra hade flyt och tog sig vidare. Jag krockade med AA all-in mot hans 84o och stog emot 2par på floppen. Efter mina månader av rutin kände jag att jag ändå saknade en hel del pokerutbildning. Jag borde anat att han hade 2-par på gång...

 

Ikväll har jag latjat lite på 5/10 och 7.5/15 för första gången på SvSp och jag ligger ikväll 2500 plus. Trots 2 glas vin och 3 öl. Alkhol bekymrar mig inte. Tvärtom, jag blir rätt glad. Ska köra lite till snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjde 80 pf med 88 då en synat och jag satt närmast knappen på ett 5/10 bord. Killen på knappen går all-in med 370. Han var instabil tidigare och jag valde att syna. Han hade AA och träffade A33 på flop.

Två händer senare träffade jag set med 44 och tog hans pengar.

Tycker dock det är lurigt med låga par pf med oberäkneliga spelare efter sig. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är min motivator Gila! Härligt att få denna support! Känner dock en viss press att leva upp ditt dina förväntningar.

 

Så ja... Ingen press.

 

Men jag finner det extremt kul att du är helt borta en längre tid, för att sedan komma tillbaka och verkligen bomba dagboken. Sedan försvann du lika snabbt som du kom tillbaka.

 

Bara dom sista tre inläggen är inom typ 2,5 timmar. Snacka om tempo, blir mer som en tidrapport än en dagbok. Men det är helt OK.

 

Men många verkar ju gilla din dagbok... Ett fint avbrott mot alla negativa och gnälliga inlägg som dyker upp då och då.

 

Och jag har inga förväntningar, är glad om du skriver ett par inlägg i veckan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag erkänner. Jag är en periodare!

Gör jag något, gör jag det intensivt tills jag tröttnar och går då vidare till nästa projekt för att göra det lika helhjärtat. Därav min svängande dagbok.

 

Anledningen till att det dyker upp några inlägg samma dag är att jag lirar oftast 2-3 5/10-7.5/15 SvSp's turbobord och då blir det en massa slötid som måste fyllas ut för att bibehålla intresset. Då blir det lätt att ha ett pf.nu-fönster intill. Annars är jag rädd att jag glömmer det som händer om jag skulle summera efter en dags spelande. Då skulle det lätt bli att jag satt och hittade på historier, och det gör jag ju inte.

 

Lirat lite nu på morgonen medan frukosten bearbetats. Dock med blandad framgång (inte frukosten). Hade en lirare på bordet som synade det mesta. Jag fick AKs på knappen och höjde 60 pga en limpare.

Synmaskingen satt på SB och synade. Floppen visar AK5 i massa olika färger. Given check från synaren och jag bettade 70 för att inte skrämma honom helt. Turn visar T och jag bettar nu 120 och får syn (kanon tänker jag). River visar Q men inga färgchanser. Han checkar och jag bettar 150 och han synar med J9o och kammar hem potten.

Surt men det är bara att bita ihop och se till att få ihop det med hans lillasyrra eller morsa. Men det är svårt att spela annorlunda i en sådan situation.

 

Backade 700 nu på morgonen men gårdagen gav mig +2500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag erkänner. Jag är en periodare!

Gör jag något, gör jag det intensivt tills jag tröttnar och går då vidare till nästa projekt för att göra det lika helhjärtat. Därav min svängande dagbok.

 

Det är nog därför jag trivs här, i din dagbok. Jag har tydliga drag av att vara periodare. Gäller det mesta, från att lära mig att redigera DV-filmer, bygga hemsidor eller att äta GB-sandwich flera gånger i veckan. Får riktiga damp-ryck så fort något intresserar mig... Folk säger att dom gör saker till 110%, dom har fan inte träffat mig när jag gått igång på något...

Och jag tror du känner igen dig själv, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack Gila, jag känner allt igen mig. Men så länge man trivs att leva på detta sätt och inte allt för många i omgivningen får men för livet så är det bara att köra vidare tycker jag.

 

Har idag laddat upp med att käka rökt fisk och motionerat en timma så att jag senare skulle ha bästa förutsättningar för lite poker. Körde två timmar och plussade igen ca 2500 på 2-3 bord, 5/10-7.5/15 turboborden.

Vann en pott på ca 2800 då jag fick 3 st att syna min all-in på ca 550sek på turn. Jag satt då med AK med A96T. Folk var som galna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade precis en kul hand som gick vägen. Satt på SB med AJo och höjde 50 efter en limpare och får syn av den samme.

Floppen visar AJ6 i grymt olika färger och jag bettar ut 60 med en gång.

Han synar och turn visar en 4:a. Jag checkar denna gång och han bettar 110. Jag synar efter lite tvekan och river visar en 2:a. Jag checkar ytterligare en gång och han bettar nu 150 (har ca 300 kvar).

Jag RR efter en stunds tvekan så han blir ALL-IN vilket han nappar på med J9s. Han var grundlurad och lämnade bordet omedelbart så jag hann aldrig skända hans moster. Det går bra nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packar ihop för dagen och det har varit en god pokerdag. Inte fått gjort särskilt mycket annat än poker idag (lagat lite fiskmat iofs).

Plockade på ytterligare ett par tusen idag och har nu passerat 10.000 på SvSp (hade en tusing från start om jag inte missminner mig) och det känns ju gott.

 

Losade dock 700 på ett bord i slutet då jag satt med 2par och stegdrag på turn och en kille går all-in (luktade färgdrag) och träffar sin usla färg på river. Men men, jag ska ösa pengar från hans kassa nästa gång vi möts.

 

Nu ska jag ta lite god nattsömn! Gör ni det också så har vi en positiv dag imorgon också! Go'natt, whereever you are.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, alla sagor måste ha sina svackor eller hur det nu är man säger.

Losade ca 1500 på en hand vilket jag ångrar. Satt med KK och höjde 75 pf på ett 7.5/15 och får syn av en snubbe. Floppen visar knekt hög men två spader så efter hans check bettade jag 150. Han synar givetvis och turn visar spader K. Han bettar 200 men här tiltade jag en aning och tryckte in degen med tre kungar. River visar skräp och han har givet 2 låga spader...

 

Surt luktar bävern men vad gör man?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, alla sagor måste ha sina svackor eller hur det nu är man säger.

Losade ca 1500 på en hand vilket jag ångrar. Satt med KK och höjde 75 pf på ett 7.5/15 och får syn av en snubbe. Floppen visar knekt hög men två spader så efter hans check bettade jag 150. Han synar givetvis och turn visar spader K. Han bettar 200 men här tiltade jag en aning och tryckte in degen med tre kungar. River visar skräp och han har givet 2 låga spader...

 

Surt luktar bävern men vad gör man?!?

 

drar ut, fan att du aldrig lär dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har idag fått färg som alltid förr så jag drabbas väl säkert av malign melanom framöver. Men trots detta har dagen gått i backens tecken.

Ligger nu ett par tusen back idag och jag tror jag kan koppla det till att jag inte ätit fisk idag. Det blev fläskfilé hos indiern idag. Suck...

Att man aldrig lär sig.

 

Nu kanske ni tror att jag är skrockfull och håller på med en massa hokus pokus!??! Nej nej, vi vädurar tror inte på sånt.

 

Men jag kan ändå inte riktigt fatta de utdragningar jag råkat ut för idag, Nyss floppade jag en stege enligt min traditionella strategi och en kille synar mina pottbet. På turn kommer skräpkort och killen går all-in.

Jag synar och på river bygger idioten hus. Vad gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det gått för Gila annars då?

 

Min utbildning har ju blivit lidande...

 

...hur man får andra bästa handen med minst fyrtal i åttor. Behöver lite taktiska råd då jag tänkte jaga lite Bad Beat Jackpot, på Microgaming/Prima. Börjar närma sig $100k...

 

Sry mate, ska bättra mig. Det krävs sin man att jaga Bad Beat det säger jag bara. Jag BB-horade länge och det var knappt att det gick ihop.

 

Men som med alla floppade nötter så kräver det förberedelse. Inge skit under naglarna, lagom mycket deo och en spann till hands om man ändå inte skulle vinna. Jag brukar öppna fönstrena i alla rummen i lägenheten

så att det finns chans till medvind. Och vad du än gör, ta inge skit!!!

 

 

Sjukt vad du kan om poker...

 

Jag öppnade fönstret på "kontoret" (detta är sant, och jag har aldrig gjort det förut. Men nu var det så j***a varmt.)

 

Sitter i SB och synar ohöjd pott med 8 8.

Då floppar man fyrtalet direkt!!!

Tyvärr lyckades bara fi dra en kåk. Det saknades en kung, den hade gett mig över $30k.

Det värsta är att fi var en kille från Stockholm, jag misstänker att han missat instruktionerna i din dagbok. Men i natt ångrar han nog att han inte tagit dina råd på allvar, då hade vi båda varit rika. Synd när inte folk är pålästa.

 

 

HH

 

** Game ID 872475079

Bad Beat Table 2 [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money-

 

GosuSan sitting in seat 1 with $109.30-

bovazz sitting in seat 2 with $27.53

[Dealer]- Gila01 sitting in seat 3 with $62.85-

Springarn sitting in seat 4 with $35.81-

abbas11 sitting in seat 5 with $65.40-

Wildhunt sitting in seat 6 with $33.25-

Vicellbin sitting in seat 7 with $128.10-

Eyes_to_Fear sitting in seat 8 with $125.48-

bellbird sitting in seat 9 with $103.68-

bbrngwld sitting in seat 10 with $24.00

Gila01 posted the small blind - $0.50

Springarn posted the big blind - $1.00

bbrngwld posted to play - $1.00**

 

Dealing card to Gila01: 8 of Hearts, 8 of Spades

abbas11 folded

Wildhunt called - $1.00

Vicellbin folded

Eyes_to_Fear folded

bellbird folded

bbrngwld checked

GosuSan folded

bovazz called - $1.00

Gila01 called - $1.00

Springarn checked**

 

Dealing the flop: King of Spades, 8 of Clubs, 8 of Diamonds

 

Gila01 checked

Springarn checked

Wildhunt bet - $1.00

bbrngwld folded

bovazz called - $1.00

Gila01 called - $1.00

Springarn folded**

 

Dealing the turn: 5 of Hearts

 

Gila01 checked

Wildhunt checked

bovazz bet - $1.00

Gila01 called - $1.00

Wildhunt called - $1.00**

 

Dealing the river: 10 of Diamonds

 

Gila01 bet - $14.00

Wildhunt folded

bovazz went all-in - $24.53

Gila01 called - $24.53

 

bovazz shows: King of Clubs, King of Hearts

Gila01 shows: 8 of Hearts, 8 of SpadesGila01 wins $56.56 from the main pot

 

 

Nära...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gila -> Härligt att höra att du snappat upp mina teorier och praktiserar dem skarpt! Synd bara att det inte blev mer. En sådan kraftansträngning som det ändå är att floppa ett fyrtal bör belönas bättre.

 

vonClopt -> Jag lirade upp de €30 till ca €500 för att sedan backa ner till ca €200. Plockade då ut €100 för en annan bonus och torskade sedan de återstående €100 på en tydligt riggad hand.

Gick sedan över till att enbart köra på Heypoker då jag hade en teori om att min liv skulle bli gladare med en XBox 360. Efter den var avklarad tröttnade jag dock på B2B som var tajtare än ett illers r-hål.

Jag har därför lite svårt med saldoredovisningen då jag horat runt på olika sajter. Dock har jag plockat ut 12000 det senaste halvåret och kör nu endast på SvSpel där spelet är slappt och löst som Babbens...

De har gått till livsnödvändiga saker såsom tatuering, solglasgögon m.m.

 

Då livet ändrat riktning under våren prioriterar jag inte längre husbygget.

Men det är klart, får jag fortsatt flyt på SvSp kanske jag ringer arkitekten igen...

 

Saknar dock bonusarna och vipshoppen. Får se vad det blir framöver. Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...