Gå till innehåll

Bulgur o granater; Bettermans guide till flärd och glamour


Betterman

Recommended Posts

Kort därpå, vid ett bord ca 17 cm åt höger fick jag följande möjlighet.

Jag hade inte mkt read på fi (dvs jag visste inget om hans morsa som jag kunde ta upp för att pressa honom ytterligare) men jag fick honom ändå dit jag ville. Efter river satte jag honom på Jh 9c.

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1

 

Players:

Loser 1 (EUR 32.80 in seat 1)

Loser 2 (EUR 124.95 in seat 2)

Hero (EUR 70.50 in seat 3)

Loser 4 (EUR 67.50 in seat 4)

Loser 5 (EUR 100.00 in seat 5)

Loser 6 (EUR 148.80 in seat 6)

 

Dealer: Loser 4

Small Blind: Loser 5 (0.50)

Big Blind: Loser 6 (1.00)

 

Hero was dealt: T:club: - 8:club:

 

Loser 1 Fold

Hero Call (1.00)

Loser 4 Raise (3.00)

Loser 5 Call (2.50)

Loser 6 Call (2.00)

Hero Call (2.00)

 

Flop T:spade: - 8:heart: - 7:spade:

 

Loser 5 Check

Loser 6 Check

Hero Bet (7.75)

Loser 4 Call (7.75)

Loser 5 Fold

Loser 6 Call (7.75)

 

Turn T:spade: - 8:heart: - 7:spade: - 8:diamond:

 

Loser 6 Check

Hero Bet (7.50)

Loser 4 Call (7.50)

Loser 6 Raise (40.00)

Hero All-In (52.25)

Loser 4 Fold

Loser 6 Call (19.75)

 

River T:spade: - 8:heart: - 7:spade: - 8:diamond: - J:diamond:

 

Loser 6 shows: J:heart: - 9:club: (a straight, jack high)

Hero shows: T:club: - 8:club: (a full house, eights full of tens)

 

Hero wins: EUR 160.25 (with a full house, eights full of tens)

Rake: EUR 0.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 447
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Hur hög VP$IP har du?

 

 

Har usel koll nu då jag lirat på Betfred en del men jag skulle tro att jag ligger aningen högt. Min läkare har sagt till mig att jag måste få ner detta värde om jag ska få möjlighet att vara med om mina barns uppväxt.

Han verkar dock inte kunna så mycket om poker och eftersom jag ännu inte har några barn har jag inte tagit så allvarligt på hans rekommendation.

 

Jag är dock seriöst förtvivlad och oroad då de senaste två veckornas sporadiskt spelande har varit katastrofalt. Jag har backat närmare $1000 och nu verkar det stört omöjligt att vinna. Både på Betfred & HeyPoker.

 

Känner mig smått deprimerad... Suck...

 

Som krydda på pulvermoset så förlorade jag precis ytterligare $90 med QQ mot 78 då rivern innebar stegen för idioten... F-A-N! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, lite muntrare nu då det gått bättre de senaste dagarna (tror nog fan att det mest har att göra med att Starship Troopers går på TV...).

Jag har återgått till fulla inköp och det har kännts betydligt bättre (efter en tid då halva inköp känts om som ett lyft - varpå en massiv backning har fått mig på andra tankar).

 

Är nu snart uppe i 21000 VIP på Heypoker och är redo att lägga en beställning på en XBOX 360. Någon som har något spel att rekommendera eller varna för? Är först och främst ute efter ett fotbollsspel och någon typ av bilspel. Sen vore det kul att lägga händerna på det bästa "spring-och-skjut-allt-som-rör-sig" spelet också. Vilket är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjena, har läst igenom hela dagboken nu som kvällsläsning, och nån gång på 3:e sidan tror jag bestämt suget blev för mycket och jag drog även jag igång potraiser-klienten. Startade också med €30 bonusen, fast jag är för rädd att förlora den så jag lirar 0.1/0.2 fixed.

 

Kände verkligen att jag lyckades med det där att floppa stegar iaf, första kom direkt när jag postade BB, eller ja, den kom på turnen. Sen blev det två till. Inga full boats dock.

 

Du nämnde någonting om en B2B converter under utveckling, har du lust att dela med dig?

 

Och X360-spel kan jag. I kategorin Fotbollsspel har du nysläppta FIFA World Cup 06 med officiella licensen och allt det. Tycker du gameplay är viktigare skulle jag tro att Pro Evolution Soccer 5 är vassare, men det har visst inte kommit hit än (2:a kvartalet säger Webhallen).

 

BILSPELET med VERSALER är Project Gotham Racing 3. Det ska du ha.

 

Och i spring-och-skjut-allt-som-rör-sig så finns det ett antal. Quake 4 är väl det första som jag kommer att tänka på. Snäppet lugnare är väl kanske Call of Duty 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Long time no seal!

Det har varit 2 tunga veckor, dels arbetsmässigt och dels pokermässigt.

De senaste 2 veckorna har det varit stört omöjligt att avsluta en session på +. Har testat allt! Floppade jag en stege, nog f-n fick någon färg och så höll det på. Backade nog $700 totalt på dels Heypoker & Betfred.

 

Tryckte i alla fall in €200 på ny reload på Heypoker häromdagen då jag ändå tänkt att jag ska grinda till mig en XBOX 360 då jag jag "bara" har några få tusen VIP kvar. Och sedan dess går det bättre.

Har +at varje session på Heypoker och igår var pricken över isberget.

Har kört på ikväll också och var snabbt uppe i +€400 men drabbade sedan samman med mina KK mot AA 2ggr och kom ner på jorden igen.

 

Råkade ut för en ganska trevlig hand på ett bord som jag 3-dubblade stacken på en halvtimma. Efter det blev det B2B-tajt igen så då vandrade jag vidare.

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1

 

Players:

Loser 1 (EUR 43.85 in seat 1)

Loser 2 (EUR 124.95 in seat 2)

Hero (EUR 158.75 in seat 3)

Loser 4 (EUR 41.40 in seat 4)

Loser 5 (EUR 100.00 in seat 5)

Loser 6 (EUR 77.80 in seat 6)

 

Dealer: Hero

Small Blind: Loser 4 (0.50)

Big Blind: Loser 5 (1.00)

Small + Big Blind: Loser 2 (1.50)

 

Hero was dealt: 7:heart: - 7:spade:

 

Loser 6 Fold

Loser 1 Fold

Loser 2 Check

Hero Call (1.00)

Loser 4 Call (0.50)

Loser 5 Check

 

Flop Q:diamond: - 2:heart: - 2:spade:

 

Loser 4 Bet (2.75)

Loser 5 Fold

Loser 2 Call (2.75)

Hero Call (2.75)

 

Turn Q:diamond: - 2:heart: - 2:spade: - 7:diamond:

 

Loser 4 Check

Loser 2 Check

Hero Check

 

River Q:diamond: - 2:heart: - 2:spade: - 7:diamond: - J:spade:

 

Loser 4 Bet (6.25)

Loser 2 All-In (120.70)

Hero All-In (155.00)

Loser 4 All-In (31.40)

Hero Payback (34.30)

 

Hero shows: 7:heart: - 7:spade: (a full house, sevens full of deuces)

Loser 2 shows: 2:club: - Q:heart: (a full house, deuces full of queens)

 

Hero wins: EUR 166.10 side pot (with a full house, sevens full of deuces)

Rake: EUR 2.40

 

Loser 4 shows: 6:diamond: - 2:diamond: (three of a kind, deuces)

 

Hero wins: EUR 122.70 main pot (with a full house, sevens full of deuces)

 

Hittade denna hand på sidan 2 i denna dagbok ser ni likheten?

 

Fick en skön semibluff med 88 och flopp visade Q22. Jag bettade pott och fick raise. Reraisade och fick syn. På turn kommer en 8 och jag checkar.

Han bettar €5 och jag reraisar till €13 och får syn.

På river kommer en 7 och jag gick all-in efter några sekunders konstpaus men fick tyvärr inte synen.

 

Skön dagbok förresten! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand som jag funderar på hur man bäst lirar.

 

€0.25/0.5

Jag 76o näst sist - cu höjer till €1 - 2 syn före mig.

Troligtvis kommer resterande att gå med (har skett tidigare vid flertal ggr på bordet).

Anyway, AJ klöver + 7 ruter kommer upp - det checkas fram till mig.

Här luktar det att någon sitter på just AJ och vill få till reraise.

 

Jag checkar - var det rätt av mig? Borde jag bettat? Hur mkt?

 

Turn 7 - då bettar SB €3 - alla foldar fram till mig - jag reraisar €7 och får syn. River en 2:a. Inget färg- eller stegchans på bordet.

Han checkar - jag höjer €7 och får syn.

 

Killen hade A3o...

 

jag hade foldat pre flop, men grattis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon av moderatorena vänligen skicka ett mail till Betterman. Han har inte skrivit sedan 0319, har han gulat? Eller har han fått X-Boxen från Hey Poker, och bara spelar på den?

Det är rostigt att starta den bästa dagboken på nätet och sedan hoppa av...

 

Har han gulat får vi donera lite så han kommer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon av moderatorena vänligen skicka ett mail till Betterman. Han har inte skrivit sedan 0319, har han gulat? Eller har han fått X-Boxen från Hey Poker, och bara spelar på den?

Det är rostigt att starta den bästa dagboken på nätet och sedan hoppa av...

 

Har han gulat får vi donera lite så han kommer igen.

 

japp jag är på.. vi kanske ska starta en fan-club-tråd till hans ära? =) :lol::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhhhhhh.... Jag blir ta-mig-fan tårögd. Och det är inte bara löken jag tuggar på.

Här gör man ett seriöst försök att ta sig ur sitt Pokerforum.nu-beroende,

cashar ut $2500 för att komma igång med husbygget, plockar hem en XBOX-360 från Heypoker, kelar med mården etc etc...

 

...och när man till slut drabbas av återfall så möts man av denna värme.

Denna värme har jag inte mötts av sedan jag gick i sexan och misslyckades hålla tätt under pågående skeppsbrott.

 

Jag ska villigt erkänna att jag lyckades klara mig ganska länge från Pokerforum.nu och hade det inte varit för Kärrbrink så hade jag nog varit klar med huset och fri från pokerträsket helt.

 

Men visst "Vi vill också få anordna poker på Internet" och så är man fast igen eftersom jag råkade ha 500 spänn på mitt spelkort sedan en gammal Stryktipsvinst.

 

Så sedan någon vecka eller fem sitter jag och rensar fisk på Svenska Spel. Och jag sällar mig till skaran som förundras över hur löst spel som utspelas där. Extremt löst spel kombinerat med en del spelare vars förutsägbara spel överraskar mig (hmmmmm....), gör att det snabbt går att föra ett vinstgivande spel där. Ni som ännu inte upptäckt det:

Stanna där ni är!

 

Dock ska det tilläggas att en hel del spelar så löst och chansartat att man tvingas bevittna en och annan utdragning.

Håller man huvudet kallt och har lite koll på bankrulle-kraven så ska det inte vara några problem. Jag med mina 500 bagare tog mig därför raskt an 2.5/5-borden och har drivit upp rullen till knappa 5000 SEK på försvinnande kort tid (ni som inte är vana att spela med SEK kan jag förklara att 1 SEK = 1 Krona i runda slängar).

 

Någon som mött Deardevil förresten? Han förstod inte att han stavat fel stackarn. Jag frågade om han var djävulsdyrkare men det ville han inte kännas vid. Han hade inga vidare pokerskills heller för den delen.

 

Nu när jag åter är tillbaka i mitt Pokerforum.nu-missbruk kan jag lika gärna försöka göra tätare nedslag i denna dagbok och göra ett ironiskt försök att fylla den med något vettigt. Jag sitter ju ändå bara här med en hög med lister till mitt husbygge. Man får ju inte mycket för $2500 nu för tiden...

 

Be dearful out there...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som f-n för responsen! Härligt med en stödjande klack! :)

 

En episod från dagens lunchlir (det blir tyvärr lite upphackat när jag nu lirar 3 st bord men jag ska försöka) som jag tycke var lite extra kul.

 

Lirade då 2 st 2.5/5 bord samtidigt som jag inmundigade en styck grekisk sallad och hade en kille till höger om mig som lirade väldigt märkligt.

Mycket konstiga synar och höjningar på helt fel ställen. Köpte in ytterligare en gång med ett ytterligare belopp.

Jag fick ATo och checkade efter honom. Floppen kom A83 i flera olika färger (minst 3). Han bettade 15, jag synade alla andra slängde.

Turn visar en 6:a. Han bettar 15 - jag checkar. River visar A och min nyfunne vän bettar 20 vilket jag raisar till 80 och får syn.

 

Han skriver då: OMG

 

Jag tyckte inte att det var fullt så märkligt spelat att man försöker tillkalla sin personlige gud och frågar därför: Vaddå OMG?

 

Han svarar då: OMG = Oh my god

 

Jag inser då att killen lirar antingen stenad eller i en helt annan liga än jag. Kort därpå är hans stack tom och köper in ett udda belopp på nytt och jag frågar då om han hade löning idag och han svara då ärligt "Nej, jag vann en del på de lägre borden."

 

Tyvärr var jag strax därpå tvungen att lämna honom (men han hade inte mkt kvar iofs) för att plikten kallade.

 

Kul kille ändå. Nästa vecka ska vi lära ut vad "NH" betyder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppade precis kåk på BB med J2 och på turn fick jag in en kille all-in som träffade sin kung på river och fick högre kåk med K2.

Då jag besudlade hans moster verbalt gav han mig orden:

"It's all about poker"

 

Inget har ta-mig-fan med poker att göra!!!!

 

 

Ilska - Nej, det handlar om att kunna behärska sig - för h-e!

Känslor - Nej, eventuella känslor för spelet ställer f-n bara till det.

Tur - Ånej, här finns f-n ingen tur!

Anna Book - Ja, okejdå, möjligtvis en fet stack....

 

FÖRBANNAD!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, är lite lugnare idag efter ett 2-timmarspass och dryga 4K +.

Körde 3 st 2.5/5 bord på Svenska Spel och det mesta flöt på ganska bra. Lyckades pricka in AA inte mindre än 4 gånger under denna tid och alla gav utdelning och jag spelade dem alla hårt.

 

En kille vid ett bord satt med ca 500 kr och lirade bland det sämsta jag sett hittills. Jag satt med AKo och raisade 25 pf. Fick syn av endast honom. Jag hade vid detta tillfället inte spelat särkilt mycket mot honom så när KJ8 i olika förger dök upp bettade jag 35. Fick syn.

Vid det här laget satte jag honom på AJ eller QT och när en 5:a visades på turn bettade jag ytterligare 50. Efter kort fundering synade han och river visade en 9:a checkade jag för att se vad han skulle hitta på, och med förväntningen att syna ett relativt stor bett.

Killen tar god tid på sig innan han checkar och visar Q2s.

 

Han köpte dessutom in för ytterligare 339 efter han rensats på pengar.

 

En sak till som slog mig var att det ofta finns en spelare på borden som frekvent bettar 30-50 före floppen - oavsett position eller kort.

Sånna lirare är rätt kul att spela mot när man får kläm på dem.

 

Ska köra ett pass till strax. Hoppas på fortsatt flyt.

 

Saldo på SvSp: 7400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...