fannys Postad 1 Maj , 2007 Rapport Share Postad 1 Maj , 2007 när jag spelar så öppnar jag upp några bord först.. går det dåligt eller segt så byter jag snabbt tills jag hittat så många bord jag vill ha uppe och som jag trivs på, hittar jag inga trevliga bord så stänger jag av skiten... oftast.. omsätter nog 10 bord på en sittning ungefär och spelar ju oftast 4-5 bord. har jag gått upp mkt på ett bord och det börjar gå segt så ger jag det 15min ungefär och stänger ner om det inte vänder.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 2 Maj , 2007 Rapport Share Postad 2 Maj , 2007 klokt att gå ner istället för upp hoppas det vänder snart pffff... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 2 Maj , 2007 Rapport Share Postad 2 Maj , 2007 pffff... LOL tänkte på dig när jag skrev det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 2 Maj , 2007 Rapport Share Postad 2 Maj , 2007 pffff... Antar att du går upp och lirar 200-400 efter din lilla downswing dårå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 3 Maj , 2007 Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 <whine> Jag hade en 21 buyin downswing på 5/10 inatt. Jag svär på gud, aldrig sett något liknande i hela mitt pokerliv. Satt en idiot på bordet som i princip aldrig foldade en hand, och vann varje gång. Nåra pots jag förlorade all-in pre (alla $2k eller mer): 77 vs 6T AA vs JJ AK vs AT AQ vs A9 AK vs A7 KK vs 75 AA vs QT TT vs JT JJ vs 97 Sen ett antal coinflips. Nåra potter jag förlorade all in på flop (alla $2k eller mer): 77 vs AQo på 7-5-3 två klöver flop 88 vs TT på 3-8-A flop AK vs KQ på T-J-Q flop KK vs QQ på låg flop Kommer ej ihåg mer just nu men allt detta hände idag. Trodde jag sett det värsta men det här slår allt. Jag måste seriöst spy. Okej, whine over =) (Nej, jag överdriver inte nånstans) </whine> Graf för maj, 2 dagar in (ej lirat högre än 5/10); Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 3 Maj , 2007 Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 Det sjukaste jag sett ariados Okej att sånna händer kommer lite då och då. Men ALLT detta på EN kväll, sick?!?!? Hoppas det vänder snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 3 Maj , 2007 Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 Nån som vet nån bra bok för shorthanded NL holdem? Allt jag ser o läser syftar ju till fullring... Undrar mest över hur man ska lira marginella händer som KQ, KJ, QJ och låga par. Jag brukar variera spelet med dessa händer från bord till bord beroende på motstånd och hur man själv ligger till på bordet. Men jag tycker ändå dessa händer ställer till med mycket besvär. Limpar man med KJ och träffar K då har nån annan gått med me KQ osv. Låga par, säg TT och neråt, nästan så jag skulle kunna räkna in JJ där oxå, tycker jag kostar för mycket i många fall. Standard move är väll att höja så länge inte nån gjort det innan. Som igår kväll hade jag en riktigt kall kväll, inga roliga träffar o utdragen i två potter. Spelade väldigt stabilt och otiltad och missade endast två stora potter där jag floppade 2 par men blev utdragen mot färgdrag sedan ett floppat set mot ett färgdrag som blev runner runner stege för FI Problemet igår var att det var tokaction på 2-4 borden på everest. Så i dessa situationer, ska man helt enkelt skita i att spela de här händerna? Eller ska man fortsätta slaska ut degen o hoppas på en klonk? Träffar man så är man ju garanterad bra pröjs när det är sån action som jag hittade igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 <whine> Jag hade en 21 buyin downswing på 5/10 inatt. Jag svär på gud, aldrig sett något liknande i hela mitt pokerliv. Satt en idiot på bordet som i princip aldrig foldade en hand, och vann varje gång. Har du kollat med PHE vad hans nya nick är på Prima? OT: Vi drar till Sviten imorgon (fredag) Ariados om du är sugen? Va 75 pers sist vi lira fredagsturren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 3 Maj , 2007 Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 Har du kollat med PHE vad hans nya nick är på Prima? OT: Vi drar till Sviten imorgon (fredag) Ariados om du är sugen? Va 75 pers sist vi lira fredagsturren. Vart ligger det där stället, vad kostar det och vilken tid är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 3 Maj , 2007 Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 Det sjukaste jag sett ariados Okej att sånna händer kommer lite då och då. Men ALLT detta på EN kväll, sick?!?!? Hoppas det vänder snart. Well, jag spela ju många händer, men ändå. På två och ett halvt år, aldrig varit med om ngt liknande Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 3 Maj , 2007 Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 Nån som vet nån bra bok för shorthanded NL holdem? Allt jag ser o läser syftar ju till fullring... Undrar mest över hur man ska lira marginella händer som KQ, KJ, QJ och låga par. Jag brukar variera spelet med dessa händer från bord till bord beroende på motstånd och hur man själv ligger till på bordet. Men jag tycker ändå dessa händer ställer till med mycket besvär. Limpar man med KJ och träffar K då har nån annan gått med me KQ osv. Låga par, säg TT och neråt, nästan så jag skulle kunna räkna in JJ där oxå, tycker jag kostar för mycket i många fall. Standard move är väll att höja så länge inte nån gjort det innan. Som igår kväll hade jag en riktigt kall kväll, inga roliga träffar o utdragen i två potter. Spelade väldigt stabilt och otiltad och missade endast två stora potter där jag floppade 2 par men blev utdragen mot färgdrag sedan ett floppat set mot ett färgdrag som blev runner runner stege för FI Problemet igår var att det var tokaction på 2-4 borden på everest. Så i dessa situationer, ska man helt enkelt skita i att spela de här händerna? Eller ska man fortsätta slaska ut degen o hoppas på en klonk? Träffar man så är man ju garanterad bra pröjs när det är sån action som jag hittade igår. Jag spelar ALDRIG marginella händer (låga par, KQ etc, Axs) när någon annan höjt. Dom åker in i mucken direkt. Jag kan höja själv med dom men helst då från sen position. Jag vill helst bara spela bra händer, från bra position, och jag vill ha KOMMANDOT i handen från början för att sätta press på den andra. Oh, och jag limpar ALDRIG. Fyfan så onödigt. Detta funkar för det mesta ganska bra i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 3 Maj , 2007 Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 Har du kollat med PHE vad hans nya nick är på Prima? OT: Vi drar till Sviten imorgon (fredag) Ariados om du är sugen? Va 75 pers sist vi lira fredagsturren. Haha, jag kan inte imorrn men säg till om de blir fler ggr för jag är alltid sugen =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 Vart ligger det där stället, vad kostar det och vilken tid är det? Sthlm, Södermalm.. 600 inköp, 15k startstack. Börjar 2030 (Tror jag) CG från 5-10 och uppåt, NLT, PLO samt DC. Dealers på alla bord, turre & cg. Du bor väl däruppe så häng på för sinnes. PMa ditt nr isf så ringer jag när vi börjar närma oss. Säg te så snart du kan så jag kan föranmäla dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2007 Jag spelar ALDRIG marginella händer (låga par, KQ etc, Axs) när någon annan höjt. Bara 22 när någon kontrahöjt pre? Haha, jag kan inte imorrn men säg till om de blir fler ggr för jag är alltid sugen =) Åker upp nästa fredag igen, så kan du då äre bara att joina. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 4 Maj , 2007 Rapport Share Postad 4 Maj , 2007 Men jag kände att de skulle komma den handen mjukis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 4 Maj , 2007 Rapport Share Postad 4 Maj , 2007 Någon gång måste vara den första... *stolt* ** Game ID 1362932185 starting - 2007-05-04 07:48:52 ** Keba [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Drive sitting in seat 1 with $520.00 - _aboveTheEV_ sitting in seat 2 with $1494.00 - LordValorian sitting in seat 3 with $1369.00 [Dealer] - FilthPig sitting in seat 4 with $1742.50 - el_ariados sitting in seat 5 with $3656.00 - xxRalfxx sitting in seat 6 with $130.00 FilthPig posted the small blind - $5.00 el_ariados posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to el_ariados: , xxRalfxx folded Drive folded _aboveTheEV_ raised - $40.00 LordValorian raised - $135.00 FilthPig folded el_ariados called - $135.00 _aboveTheEV_ raised - $610.00 LordValorian raised - $1085.00 el_ariados folded _aboveTheEV_ called - $1085.00 ** Dealing the flop: , , _aboveTheEV_ went all-in - $409.00 LordValorian went all-in - $284.00 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: LordValorian shows: , _aboveTheEV_ shows: , _aboveTheEV_ wins $2875.00 from the main pot End of game 1362932185 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 4 Maj , 2007 Rapport Share Postad 4 Maj , 2007 haha din tomte var det första gången du släppte KK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 4 Maj , 2007 Rapport Share Postad 4 Maj , 2007 Ja... preflop i alla fall... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 5 Maj , 2007 Rapport Share Postad 5 Maj , 2007 vilken donator man var igår... urg så dåligt jag spelade och var tilt som en gris.. idag ska jag vara donator i baren istället.. mkt roligare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 5 Maj , 2007 Rapport Share Postad 5 Maj , 2007 vilken donator man var igår...urg så dåligt jag spelade och var tilt som en gris.. idag ska jag vara donator i baren istället.. mkt roligare Sen fyllegrind efter krogen på kanske 20-40 :-D Jag har själv skärpt till mig och har nog aldrig lirat så tight som jag gjort senaste dagarna. Har plusat stabilt och bara åkt på ett par smällar. På 15 minuter fick jag så tokstryk förut idag. AK mot AA på brädan AKx QQ mot KK KK mot AA jobbiga händer som jag inte kom undan ur Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 5 Maj , 2007 Rapport Share Postad 5 Maj , 2007 HERREGUD!!!!! Trött man blir. Spelar jag fel här nånstans lr? Inledande spel 1485314744. chris38610 sitter vid 0 med $23. Macspower sitter vid 1 med $251,05. Heiko sitter vid 2 med $200. semul sitter vid 3 med $51,20. fibonacci_ sitter vid 4 med $195,30. steph0006 sitter vid 5 med $148,86. Dealern sitter vid 5. chris38610 lägger en blind på $1. Macspower lägger en blind på $2. (fibonacci_ ges Kk Kr.) Före floppen: Heiko foldar. semul synar med $2. fibonacci_ höjer med $6. steph0006 synar med $8. chris38610 foldar. Macspower foldar. semul synar med $6. Floppen kommer upp 6h Js Kh. semul checkar fibonacci_ satsar $18. steph0006 synar med $18. semul foldar. Turnkortet kommer upp 10s. fibonacci_ satsar $40. steph0006 synar med $40. Riverkortet kommer upp 4s. fibonacci_ går all-in med $129,30. steph0006 går all-in med $82,86. $46,44 skjuts över till fibonacci_. Kortvisning: fibonacci_ visar Kk Kr Kh Kk Kr Js 10s Triss i kungar steph0006 visar 6s Qs Qs Js 10s 6s 4s Flush, Dam högt steph0006 vinner potten på ($305,72). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 5 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Maj , 2007 Inte så mkt fel där. Jag är fisk, jag hade kunnat syna med bara 6an på flop för att hitta backdoor flush/str8. Sen kommer ju draget och då kan man ju inte släppa lixom. Summa: Du blev utsatt för en fisk vars pengar du ska få 9 gånger av 10. Det är samtidigt roligt att vara fisk vid vissa tillfällen. Speciellt live då man får se hajens ansiktsuttryck Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Herman Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Inte så mkt fel där.Jag är fisk, jag hade kunnat syna med bara 6an på flop för att hitta backdoor flush/str8. Sen kommer ju draget och då kan man ju inte släppa lixom. Summa: Du blev utsatt för en fisk vars pengar du ska få 9 gånger av 10. Det är samtidigt roligt att vara fisk vid vissa tillfällen. Speciellt live då man får se hajens ansiktsuttryck nickar du "steph0006" på nätet nu Mjukis?? Har inte sett te da asså Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Herman Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Inte så mkt fel där.Jag är fisk, jag hade kunnat syna med bara 6an på flop för att hitta backdoor flush/str8. Sen kommer ju draget och då kan man ju inte släppa lixom. Summa: Du blev utsatt för en fisk vars pengar du ska få 9 gånger av 10. Det är samtidigt roligt att vara fisk vid vissa tillfällen. Speciellt live då man får se hajens ansiktsuttryck nickar du "steph0006" på nätet nu Mjukis?? Har inte sett te da asså Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kahler Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 > Dealing Hole Cards(10s Js ) > Poviii raised for $4 > Chess_Player raised for $14 > mussenbk2 folded > felixben folded > matsatari folded > Chloros folded > Poviii called for $10 > Dealing the Flop(Qs As 6c ) > Poviii checked > Chess_Player bet for $12 > Poviii raised for $34 > Chess_Player called for $22 > Dealing the turn(Ks ) > Poviii checked > Chess_Player bet for $37 > Poviii went all-in for $99.45 > Chess_Player went all-in for $45.10 > Extra chips returned to Poviii, $17.35 > Dealing the river(2c ) > Chess_Player shows Three of a Kind, Queens (Qs Qc Qd As Ks ) > Poviii shows a Royal Flush, Spades (As Ks Qs Js 10s ) > Poviii wins $258.70 with a Royal Flush, Spades Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts