Gå till innehåll

Resultat: Tala ut om dina förluster eller vinster. Analysera

Mjukis

Recommended Posts

Tycker det var starkt jobbat av PHE denna månad...

Han bestämde sig ju att testa livet som "pro" en månad för att se hur det går och det gick ju mkt bra om man ser till hans nivåer och speltimmar... WP m8..

Längtar efter våran feta grindarlägenhet till sommaren, fortsätt jobba på...

Själv summerar jag denna månad med ett stort + men tappade lite på slutet så rekordmånad blev det inte men är riktigt nöjd ändå då jag "bara" spelat 16000 rakedhands.... Det jag inte är nöjd med är att jag ligger efter mitt WSOP mål ganska mkt men det ska nog gå att cleara ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

okej

jag summerar denna månad såhär:

)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&)"#(/%)=&

BACK $13k på en HALVTIMME på 5/10 NL

:evil: :evil: :evil: :evil:

FUCJKKKKKKKKKKKKKKK

Ä**ÄÄÄÄ

torskade en $9k pott, set vs set,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.

Länk till kommentar

ne

11.4..........

KUKSPEL

Haha, ah kan faktiskt hålla me om att det är ett kukspel. Men rätt kul ändå. Igår när jag satte mig kände jag att det här e fan inte min kväll redan efter 15min. Men ändå låg jag liiiiite liiite plus efter ca 2 timmars spel. Sen vetu...

På under 2 min fick jag känna att det va fan inte min kväll. Precis samtidigt på 2 bord får jag AA, och AK på andra. Det bordet jag har AA på loosar jag allt mot 55 som får 4-tal. AK floppar jag AK5 mot KK och loosar allt där oxå. Sen 88 mot 99 flop 896 turn 6. Där åker ju allt in oxå :-(

Okej att 24.4 inte e samma sak som 11.4. Men det är fan ändå rätt bra jobbat sen i fredags. Du kan ju räkna ut skillnaden ifall du hade levt på csn lånet ;-)

Länk till kommentar

alltså jag satte in $600 på everest i fredags sen hade jag jobbat upp till $25k... sen back 13 på en halvtimme o de högsta dom har är 5/10

JVÄLA SKIT SRHORA FITT SPEL

haha du e för skön... förstår hur du känner även att det e ett mkt bra resultat så ser man det inte så när man avslutar neråt... TOMTE :mrgreen:

Länk till kommentar

:shock:

Jag fattar asså inte att ni orkar gnälla när ni plussar i slutet på varje månad...

Nog för att jag fattar att det är en jevla skillnad på speltid och antalet kronor ni spela jämfört med mitt spel. Ibland får man faktiskt känslan av att ni helt tappat begreppet över pengars värde..

Var ute hos PHE och pratade för ett tag sen, han hade backat runt tusen dollars en dag och hade svårt att somna den kvällen (hoppas det är OK PHE).

Det tycker jag tyder på sundhet inför synen på pengar.

Man blir ju mörkrädd när man läser att nån svär över spelet poker när man loosat 13 tusen, MEN ändå ligger plus med 11k. Vill inte trampa nån på tårna, MEN FÖR HELVETE TA EN BREAKE och tänk över hur situationen sett ut om ni inte spelat poker och inte hade haft tillgång till dessa pengar.

En liten reflektion från en som inte spelar för livet utan för att det är så jevla roligt med poker.

Länk till kommentar

När jag va 18-20 så va det inte så aktuellt att snacka 13000... och absolut inte 13000 dollar. Det är rätt så sjukt att befatta sig med dom pengarna, egentligen.

Vet själv när man haft sina bra månader och inte behövt röra lönen ens och bara haft kul. Men när det kommer till de månaderna då lönen är väldigt behövlig så ramlar man ner på jorden och inser.. att man suger på poker :D

Nedå, men man inser att man helt tappar pengabegrepp och det kan nog aldrig vara bra, om man nu inte har oändligt med dollares.

Jag tycker att Ariados är smart som inte hoppar av studierna (som du troligtvis planerat en längre tid, även innan pokern). Mkt bra.

Känns som om vi smutskastert lite Jerma :D

Länk till kommentar

hopp av skolan för helvete, du tjänar ju redan mer en din fröken lixom

man brukar inte kolla vad man vunnit man kollar alltid vad man kunde vunnit(FAN varför fick jag bara 7 rätt på lotto, o inte 7 rätt o 2 rätt på jokern då skulle man vinna 120miljoner istället för bara 15miljoner) :-D

de e inte o klaga över vinsten de e o va ledsen att man inte vann mer

jaja jag lägger ner mitt försök o spela doctor phill

Länk till kommentar

Det är väldigt sunda tankar ni har... vet att det är dumt av mig att klaga men jag blir bara lite "on edge" när jag har stora förlustdagar... =) Gårdagen slutade på $15.5k minus efter att ha legat $4k plus så nästan en svängning på $20k. Man känner sig lite idiotisk sådär dan efter.

Men som sagt ska inte klaga, februari var nog min bästa månad hittills tack vare turneringsvinsten.

Ska försöka ta det lite lugnare i Mars, $3k+ idag, främst från PLO, spelat rätt lugnt =)

Lycka till alla!

PS. och nej, tänker inte hoppa av skolan, inte för att jag oroar mig för pengarna utan för att det är kul å ha ngt annat att göra 8-)

Länk till kommentar

hopp av skolan för helvete, du tjänar ju redan mer en din fröken lixom

man brukar inte kolla vad man vunnit man kollar alltid vad man kunde vunnit(FAN varför fick jag bara 7 rätt på lotto, o inte 7 rätt o 2 rätt på jokern då skulle man vinna 120miljoner istället för bara 15miljoner) :-D

de e inte o klaga över vinsten de e o va ledsen att man inte vann mer

jaja jag lägger ner mitt försök o spela doctor phill

Det är ju såhär man känner i stridens hetta.... Likadant funkar dom flesta...

Efter ett tag när det har smält in så är man ju givetvis mkt nöjd över en stor plussdag även att man KUNDE ha vunnit mer....

Titta bara när man spelar en turnering och har investerat 75$ och klonkar hem en 4-5 plats och 2000$ vem är nöjd då PRECIS när man åkt ut, inte jag iallafall för att 1:a priset var ju 11000$... MKT vill ha mer och jag tror man måste ha den vinnarskallen för att lyckas...

Sen kan ju inte ariados extremt onormala swings vara hälsosamt i längden då "för många %" i hans rulle åker jojo stup i kvarten... men ariados laddar om på nytt och fortsätter att råna sina spelare och det är ju den egenskapen man måste besitta för att bli framgångsrik... mer eller mindre...

Länk till kommentar

har du skaffat dig ovänner här på PF ariados :-D :-D

Såhär bra är spelarna på PF.

vet att ariados är här ibland.

- ojemar sitting in seat 1 with $1230.00

- el_ariados sitting in seat 2 with $4066.92

- Djens83 sitting in seat 3 with $2314.15

- tommytiger sitting in seat 4 with $430.72

- russlatv sitting in seat 5 with $643.77 [Dealer]

ojemar posted the small blind - $5.00

el_ariados posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Djens83: Ace of Spades, Ace of Diamonds, 7 of Spades, 9 of Spades

Djens83 raised - $35.00

tommytiger folded

russlatv folded

ojemar folded

el_ariados called - $35.00

** Dealing the flop: 7 of Clubs, 3 of Hearts, Queen of Spades

el_ariados checked

Djens83 bet - $75.00

el_ariados called - $75.00

** Dealing the turn: King of Spades

el_ariados checked

Djens83 checked

** Dealing the river: 2 of Hearts

el_ariados checked

Djens83 checked

el_ariados shows: 2 of Spades, King of Hearts, 5 of Hearts, King of Diamonds

Djens83 mucks: Ace of Spades, Ace of Diamonds, 7 of Spades, 9 of Spades

el_ariados wins $223.00 from the main pot

Varför dra på en 4outare o inte tar betalt ariados?bra spelat, verkligen.

har nån förbannat sjuk motrigg på prima just nu, inget funkar o alla sätter allt!!!!!!!!!!

Vad gnällar han om om du kände ju klonket :-P

Länk till kommentar

:shock:

Jag fattar asså inte att ni orkar gnälla när ni plussar i slutet på varje månad...

Nog för att jag fattar att det är en jevla skillnad på speltid och antalet kronor ni spela jämfört med mitt spel. Ibland får man faktiskt känslan av att ni helt tappat begreppet över pengars värde..

Var ute hos PHE och pratade för ett tag sen, han hade backat runt tusen dollars en dag och hade svårt att somna den kvällen (hoppas det är OK PHE).

Det tycker jag tyder på sundhet inför synen på pengar.

Man blir ju mörkrädd när man läser att nån svär över spelet poker när man loosat 13 tusen, MEN ändå ligger plus med 11k. Vill inte trampa nån på tårna, MEN FÖR HELVETE TA EN BREAKE och tänk över hur situationen sett ut om ni inte spelat poker och inte hade haft tillgång till dessa pengar.

En liten reflektion från en som inte spelar för livet utan för att det är så jevla roligt med poker.

Alltså förstår precis hur du menar och därför skriver inte jag ut i summor hur det går för mig så ofta.... Jag och ariados mfl vet att vi är lyckligt lottade... JAG iallafall vet hur mkt jobb det krävs för att tjäna ihop till en bra vardag om man har ett vanligt jobb då jag själv jobbat i flera år...

Men att jämföra från person till person går ju inte....

Har en person 100k$ i BR så är det ju normalt att ha swings på 10-20k$...

Har en annan 1000$ i BR så är det ju normalt att ha swings på 100-200$...

Alltså vet ju att Ariados tänker likadant om exempelvis J. Lodden... Han måste ju ha tappat all respekt för pengar då han kan backa 500k$ på några sittningar.... Sen att folk tänker så om Ariados är ju också normalt och allt beror ju på vilken nivå man själv är på...

Länk till kommentar

har du skaffat dig ovänner här på PF ariados :-D :-D

Såhär bra är spelarna på PF.

vet att ariados är här ibland.

- ojemar sitting in seat 1 with $1230.00

- el_ariados sitting in seat 2 with $4066.92

- Djens83 sitting in seat 3 with $2314.15

- tommytiger sitting in seat 4 with $430.72

- russlatv sitting in seat 5 with $643.77 [Dealer]

ojemar posted the small blind - $5.00

el_ariados posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Djens83: Ace of Spades, Ace of Diamonds, 7 of Spades, 9 of Spades

Djens83 raised - $35.00

tommytiger folded

russlatv folded

ojemar folded

el_ariados called - $35.00

** Dealing the flop: 7 of Clubs, 3 of Hearts, Queen of Spades

el_ariados checked

Djens83 bet - $75.00

el_ariados called - $75.00

** Dealing the turn: King of Spades

el_ariados checked

Djens83 checked

** Dealing the river: 2 of Hearts

el_ariados checked

Djens83 checked

el_ariados shows: 2 of Spades, King of Hearts, 5 of Hearts, King of Diamonds

Djens83 mucks: Ace of Spades, Ace of Diamonds, 7 of Spades, 9 of Spades

el_ariados wins $223.00 from the main pot

Varför dra på en 4outare o inte tar betalt ariados?bra spelat, verkligen.

har nån förbannat sjuk motrigg på prima just nu, inget funkar o alla sätter allt!!!!!!!!!!

Vad gnällar han om om du kände ju klonket :-P

Lol, han är bara sur för jag plocka ett inköp av honom när jag ställde turn med top2 och han synade men gud vet vad. På den här handen tänkte jag att har han inget vidare får jag ändå inte mkt betalt, har han det så kommer han betta å då kan jag chk raisa för maximalt värde.

Länk till kommentar

Alltså förstår precis hur du menar och därför skriver inte jag ut i summor hur det går för mig så ofta.... Jag och ariados mfl vet att vi är lyckligt lottade... JAG iallafall vet hur mkt jobb det krävs för att tjäna ihop till en bra vardag om man har ett vanligt jobb då jag själv jobbat i flera år...

Alltså vet ju att Ariados tänker likadant om exempelvis J. Lodden... Han måste ju ha tappat all respekt för pengar då han kan backa 500k$ på några sittningar.... Sen att folk tänker så om Ariados är ju också normalt och allt beror ju på vilken nivå man själv är på...

Yess... allt är ju relativt... :roll:

Det som är jobbigt bara är när man spelat bra och vunnit under en längre period för att sedan torska en stor del under bara nåra timmar...

Länk till kommentar

Det är ju just "förolämpningen" av spelet poker som jag reagerar på, språkbruket som används när stora förluster infinner sig och som SKRIVS ner på forumet som jag förundras över. Visst kan jag oxå bli förbannad när jag loosar, inte ens i närheten av era förluster, men jag ventilerar inte det jag tänker framför datorn här.

Som sk lekman i poker kan man bara sitta och vara förundrar över hur f.n ni klarar av och komma upp i dom summorna. Kan bara sitta här och vara avundsjuk och hoppas att man kommer över tröskeln själv nån dag.

Det är klart att alla hatar att förlora, men håll med om att det är mycket roligare att läsa handhistoriken som skickas in här än att poker är ett j...a f...spel och sånt skit. Använd isf hellre #¤&¤?+* osv, jag tror alla fattar.

Så om nån känner sig illa berörd över det jag skrev så ber jag tusen gånger om ursäkt.

Länk till kommentar

Oki ingen jättegrind iaf då... Vet att flera lirar tills de har minst 10 inköp på 1 nivå upp från den dom spelar innan dom byter upp sig...

Har själv funderat på att börja grinda lite Rounders lr Maxi Rounders på prima men får se lite om orken finns...

tomte... det räcker med 3 inköp asså

:mrgreen:

Länk till kommentar