Lion32 Postad 12 Mars , 2008 Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Det lutar åt det hållet, gäller bara att klara av det!! Har du hittat tillbaks Ariados, har väll haft det tufft ett tag nu?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 12 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Testa att ta en paus och kom tillbaka fräsch och spelsugen efter 1-2 veckor... det brukar alltid funka för mig. Man spelar mycket bättre när man haft ett uppehåll, för man blir inte uttråkad lika lätt och spelar därför bättre poker Om man kommer tillbaka efter 4-5 veckor och tycker att det är skittråkigt att spela online då? Så va det för mig nu i början av mars, kändes rätt så befriande. Saknar dock livespelet ganska mkt, speciellt stockholmsresorna och spelet på sviten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 12 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Det lutar åt det hållet, gäller bara att klara av det!! Har du hittat tillbaks Ariados, har väll haft det tufft ett tag nu?? Han har väl så han klarar sig. Så, skit i pokern och sätt dig ute hos Tomas, Stig och Bernt ett tag nu Tarzan Bra för sinnet. Till er övriga kan jag meddela att det är fest nere på klubben den 22e mars, vi har DJ och full bar, troligtvis fulla bargäster lite senare på kvällen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lion32 Postad 12 Mars , 2008 Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Pappa super mer än gärna!!! Saknar också en riktig helnatts pokerparti!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 12 Mars , 2008 Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Det lutar åt det hållet, gäller bara att klara av det!! Har du hittat tillbaks Ariados, har väll haft det tufft ett tag nu?? Jo det börjar gå åt rätt håll igen, får väl hoppas att det håller i sig bara Saknar också livespelet, va på klubben i fredags men inte så många där så blev bio sen istlt =) Ska till sthlm å spela Nordic Masters i slutet av mars med phe o kejan så det ska bli nice. Det är väl nån lite större turre på klubben snart va, typ början av Maj? Ska försöka få hit lite folk utifrån isf =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Han har väl så han klarar sig.Så, skit i pokern och sätt dig ute hos Tomas, Stig och Bernt ett tag nu Tarzan Bra för sinnet. Till er övriga kan jag meddela att det är fest nere på klubben den 22e mars, vi har DJ och full bar, troligtvis fulla bargäster lite senare på kvällen Fan det lät trevligt... bara det inte dyker upp nåt så Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Jo det börjar gå åt rätt håll igen, får väl hoppas att det håller i sig bara Saknar också livespelet, va på klubben i fredags men inte så många där så blev bio sen istlt =) Ska till sthlm å spela Nordic Masters i slutet av mars med phe o kejan så det ska bli nice. Det är väl nån lite större turre på klubben snart va, typ början av Maj? Ska försöka få hit lite folk utifrån isf =) Ja hur blir det med den 2k turren det var lite prat om Per? Såg att du hade lite intresse tråd på annat forum.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Klonk... tydligen hade han en slowad QQ då han brann av i chatten men denna var jag värd efter att ha haft otur istort sett hela dagen men slutar bra+ ändå... riggen håller i sig och är värd detta efter 2,5mån av badbeats Hoppas på rekord månad! ** Game ID 1915478231 starting - 2008-03-13 02:46:46 ** Against All Odds 2 [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Fiude sitting in seat 1 with €940.00 - kejan sitting in seat 2 with €1893.52 - freel4ncer sitting in seat 3 with €1270.75 [Dealer] - amexos sitting in seat 4 with €1131.36 - ApriliaLions sitting in seat 5 with €588.67 [sitting out] - prhVide sitting in seat 6 with €990.00 amexos posted the small blind - €5.00 prhVide posted the big blind - €10.00 ** Dealing card to kejan: , Fiude folded kejan raised - €40.00 freel4ncer called - €40.00 amexos called - €40.00 prhVide called - €40.00 ** Dealing the flop: , , amexos checked prhVide checked kejan bet - €100.00 freel4ncer called - €100.00 amexos raised - €300.00 prhVide folded kejan went all-in - €1753.52 freel4ncer went all-in - €1130.75 amexos folded ** Dealing the turn: ** Dealing the river: kejan shows: , freel4ncer mucks: kejan wins €2918.50 from the main pot End of game 1915478231 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Ja hur blir det med den 2k turren det var lite prat om Per?Såg att du hade lite intresse tråd på annat forum.. Det forumet funkar ju inte så att man direkt kan lyfta trådar, blev ju en massa skitsnack i den tråden så det syns ju inte om jag gör nytt inlägg, skitforum, men många bra users inne. Ser inga hinder till att vi ska kunna genomföra eventet, bara lite struktur och annan logistik som ska ordnas innan vi kan öppna anmälan så att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Det forumet funkar ju inte så att man direkt kan lyfta trådar, blev ju en massa skitsnack i den tråden så det syns ju inte om jag gör nytt inlägg, skitforum, men många bra users inne. Ser inga hinder till att vi ska kunna genomföra eventet, bara lite struktur och annan logistik som ska ordnas innan vi kan öppna anmälan så att säga. blir alltid förstörda trådar... tycker alla forum spårar ur mer å mer vissa mer än andra.. låter bra det och då tycker jag alla som känner att dom ska spela ANMÄLER sig direkt så inte turren blir inställkd pga dåligt visat intresse sen lockar det ju mer om det är mkt folk anmälda för tycker det skulle va trevligt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Skönt att inte dethär forumet spårar ut iaf... Btw, ni skulle sett vilket sjuk snorgubbe jag petade ut förut, fattar inte hur jag fick ur hela ur näsan på en å samma gång, skulle kunnat tro att den kom från någon annanstans... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Skönt att inte dethär forumet spårar ut iaf... Btw, ni skulle sett vilket sjuk snorgubbe jag petade ut förut, fattar inte hur jag fick ur hela ur näsan på en å samma gång, skulle kunnat tro att den kom från någon annanstans... Skönt att du aldrig bidrar till att det spårar ur Mycket användbar information du kommer med Jocke, mkt bra. Längesedan jag fiska en sån fin o stor, blir nästan avis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 LOL!! Bra diskussion Själv hittade jag nyss semitilten. Hade jobbat tillbaka det jag tappat tidigare idag och låg lite plus när jag helt plötsligt hittar två riktigt tråkiga händer. Bla AI med QQ mot K3 på flop 334. Fi klonkar ju ofcourse K på river. Sen 77 raisade från knappen mot bb på flop AJ7. Där sätter fi set i AA. Inte mycket att göra. Men lätt att tilta när man precis jobbat upp ett skönt plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 13 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Bla AI med QQ mot K3 på flop 334. Fi klonkar ju ofcourse K på river. Du vet att han inte behöver träffa K för att slå dig iom den floppen va? Ska vi gå igenom lite grundläggande pokerregler? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Första sessionerna på "next level" har gått sisådär... Haft 3 längre sessioner.. 1 bra ! 1 Dålig.. Och 1 för o sluta +-0 från den dåliga ;P Men har varit sjukt utdragen idag så känner faktiskt att nivån i sig inte är några problem utan gäller snarare att klara fler "50/50" lägen =) Go Go lillgrind ! Ps. Jag va ju faktiskt tiltad i handen mot mrdawwe. Men minns att det va bland dom första gångerna jag såg han tilta ur i chatten HAHAHA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Du vet att han inte behöver träffa K för att slå dig iom den floppen va?Ska vi gå igenom lite grundläggande pokerregler? Jag sitter med ett sånt där kort från nån reklamkortlek där det står vilka händer som slår vilka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 Första sessionerna på "next level" har gått sisådär... Haft 3 längre sessioner.. 1 bra ! 1 Dålig.. Och 1 för o sluta +-0 från den dåliga ;P Men har varit sjukt utdragen idag så känner faktiskt att nivån i sig inte är några problem utan gäller snarare att klara fler "50/50" lägen =) Go Go lillgrind ! Ps. Jag va ju faktiskt tiltad i handen mot mrdawwe. Men minns att det va bland dom första gångerna jag såg han tilta ur i chatten HAHAHA gogo diego!! haha tiltad du spelade ditt livspoker där:mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 Jag sitter med ett sånt där kort från nån reklamkortlek där det står vilka händer som slår vilka LOL ser det framför mig;-) Idag slutar jag +300$ men känns ändå som den bästa dagen på hela månaden då jag låg fin- på mina 2 första pass.. så skönt att vända!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 LOL ser det framför mig;-) Idag slutar jag +300$ men känns ändå som den bästa dagen på hela månaden då jag låg fin- på mina 2 första pass.. så skönt att vända!! Ah det är nog den bästa känslan att vända till lillplusset. Gjorde nästan det igår också. Tappade till totalt lite dryga 5 bi för att sedan vända till -$25. Det får nästan ses som plus Spelade dock en hand jag måste höra med er om. Jag sitter på knappen med K8s med ca 200bb. Jag höjer upp till 3.5bb. Fi med ca 100bb från sb synar. Flopp kommer 7h 6h Jx, Fi checkar och jag betar ca 70% pot. Fi miniraisar. JAg synar. Turn Kx, Fi betar ca 70% pot. Självklart så missklickar jag en syn River Jh. Här trycker fi ai för ca 60bb. Jag undrar lite hur ni hade spelat både turn och river?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Povi Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 Ah det är nog den bästa känslan att vända till lillplusset. Gjorde nästan det igår också. Tappade till totalt lite dryga 5 bi för att sedan vända till -$25. Det får nästan ses som plus Spelade dock en hand jag måste höra med er om. Jag sitter på knappen med K8s med ca 200bb. Jag höjer upp till 3.5bb. Fi med ca 100bb från sb synar. Flopp kommer 7h 6h Jx, Fi checkar och jag betar ca 70% pot. Fi miniraisar. JAg synar. Turn Kx, Fi betar ca 70% pot. Självklart så missklickar jag en syn River Jh. Här trycker fi ai för ca 60bb. Jag undrar lite hur ni hade spelat både turn och river?? hahah där har vi mini-raise igen förstår inte vart alla mini-raises kommer ifrån det måste vara något nytt alla noobs lär sig nånstans.. misstänker han satt på set i 6or eller 7or? det är iaf första tanken som slår in i huvet när jag ser miniraise på såndär boards på mina micro-blinds jag hade nog gjort som du dom flesta gångerna ibland slagit om floppen igen beroende på spelaren, ofta åker man dit på set dock måste jag säga men det e smällar man får ta jag gillar inte att lägga mig i såndär situationer för dom e så dumma i huvet och kan lika gärna mini-raisa helt tomma eller med håldonka eller top träff eller vad som, checka bakom på turn är väl möjligtvis ett alternativ men slowa färgdrag e inte redigt min grej om du spelar högre än 025/050 hade jag nog spelat likadant om jag inte hade någon read på spelaren för sånt där spel kan enbart spelas av en fisk enligt mig (som för hoppningsvis sitter med typ QJ/KJ) Jag måste även tillägga att jag ofta på senare tiden faktiskt själv börjat mini-raisa när jag får en mini-raise på mig om jag har en ok hand som jag är redo att slänga in pengarna med för dom brukar oftast höja igen enligt min uppfattning(ibland syna och betta turn) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Povi Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 ????????????????????????????????????????????????????????????????????? rätt ok vinst med tanke på att jag fick se gratis flop+turn+river på BB =) jag lovar att den som kommer på en LOGISK förklaring till hans spel så ska ni få hela min bankroll, ni har 1 år på er från och med nu!! ** Game ID 1917174715 starting - 2008-03-14 10:11:37 ** Hrossthjof [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - $ Cash Game) Real Money - freggefisk sitting in seat 1 with $19.70 - roffe54 sitting in seat 2 with $25.84 - Viking_Kong sitting in seat 3 with $8.10 - belzebubas sitting in seat 4 with $51.15 [Dealer] - sunrise7 sitting in seat 5 with $19.91 - Poviii sitting in seat 6 with $36.70 sunrise7 posted the small blind - $0.10 Poviii posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to Poviii: , freggefisk folded roffe54 folded Viking_Kong folded belzebubas folded sunrise7 called - $0.20 Poviii checked ** Dealing the flop: , , sunrise7 checked Poviii checked ** Dealing the turn: sunrise7 checked Poviii checked ** Dealing the river: sunrise7 bet - $0.57 Poviii raised - $1.14 sunrise7 raised - $1.71 Poviii raised - $2.28 sunrise7 raised - $7.63 Poviii went all-in - $34.42 sunrise7 went all-in - $12.18 sunrise7 shows: , Poviii shows: , Poviii wins $38.02 from the main pot End of game 1917174715 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 14 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 ?????????????????????????????????????????????????????????????????????rätt ok vinst med tanke på att jag fick se gratis flop+turn+river på BB =) jag lovar att den som kommer på en LOGISK förklaring till hans spel så ska ni få hela min bankroll, ni har 1 år på er från och med nu!! Han är inte bara efterbliven utan även blind, det lär räcka som en logisk förklaring. Så, skicka över dina $10 till _ip på prima. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jerma Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 Saknar också en riktig helnatts pokerparti!!!! Whinna inte, kom ner och spela ist. Hör av en del folk som e såååååå sugna på livespel, å ändå sitter jag för det mesta nere på klubben å peter i näsa ensam, varför????? Läs mailen Per skickar ut varje vecka där finns info om öppettider, spelform, kostnad å allt ni behöver veta. Idag kl 1800 e ja där, IGEN, låt ma inte sitta ensam ikväll igen, snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 14 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 Hela Västervik spelar poker, vi har EN pokerklubb (tydligen en till, info ang den är välkommet) på ca 20000 pers, men ingen spelar live helt plötsligt? Hur kommer det sig undrar jag lite? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 ... Haha, ja miniraise e det nya "innemovet" verkar det som. Jag har jätte svårt att läsa situationen när folk miniraisar mig. Känns vekt att släppa men många gånger ser jag att folk mr med monster. Det är just därför jag valde en så passiv linje i handen. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om fi's spel. Hur som helst hade jag read på fi som ganska duktig TAG. Kände inte att jag slog många händer så jag foldade här. Vet inte vad som är +ev..Får väll gå lite på känslan Verkligen LOL på din hand där. Bara att tacka och ta emot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts