fannys Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Totti500 blev 9:a.... (200-300$) Så han är inte ekonomisk oberoende än... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Sitter just nu i EPC satelliten på 24h... Man får 2500 i startmarker... Funderar på om jag ska strunta i att göra min rebuy så fort jag är under 2500 lr om jag ska köpa in 2.5k till ? Vad tycker ni ? edit: Gjorde ingen rebuy förren nu i pausen + addon ! Ligger ganska bra med i täten o spelarna är inte direkt jättehögkvalite ! Ska se om man lyckas få in klonkandet tills vi blir top 10 =) Fråga: BLinds på 25-50, 3e pos raisar till 150 jag sitter i 5epos o synar han med 44, killen efter mig raisar till 350, alla foldar fram till mig som funderar på vad han sitter med.. Tänker mest på AQ AJ... synar honom ! flop 478 .. Tanken slår mig även att han kan ha suttit med ett mellan par... O hatar dessa set vs set situationer ! Nåväl betar ut halva potten han raisar, Jag ställer han blixtsynar ! QQ sitter han med o jag lyckas hålla mig hela vägen... Han hade cirka 700 mer än mig i stack så klarade sig iaf ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 8 Mars , 2006 Rapport Share Postad 8 Mars , 2006 Wow.... Efter att ha åkt dit mot en fisk o hamnat på cirka 4.6 i stack så lyckades jag dubbla mig med KK vs QQ... Fick byta bord o gick från 9k till 43... Finalbordet nu o det ser väl relativt jämt ut.. Är chip 2a iaf.... Pisspaus... Tack Raindraw för stödet Enda man fått idag Skönt med flytet på finalbordet !!! Kul när dom missat floppen helt med AQ man betar ut pot o dom synar o klonkar A på turn.... förbannade jävla tomtar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
some1blue Postad 13 Mars , 2006 Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 Fråga på följande situation som uppkom på turneringen i söndags... Finalbord, 6 spelare kvar varav fyra får pengar. Du sitter på BB med ca 50000 i marker, UTG är chipleader med ca 80000 i marker. Blindsen är 1000-2000, UTG höjer upp till 8500. Du känner spelare skapligt väl o har spelat en hel del mot honom o du vet att de är en stabil o mkt duktig spelare, ganska tight men aggresiv... Resten av bordet lägger sig fram till dig, du har näst mest marker o kollar ner på QQ. Vad göra?? Skulle vara roligt att höra lite kommentarer på det o hur DU skulle ha spelat... Som jag såg det hade jag bara ett bra alternativ. Nämligen att syna höjningen o se en flop. Resultatet av flopen blev AKx, jag checkar o han raisar varpå jag lägger mig... Va de för svagt spelat på flopen? Ska jag beta ut halva potten som infobet o tro att han inte sitter på en bättre hand? På så vis riskera att få en all in mot sig o därmed folda o ha slängt bort 9000 marker till? Satte honom def på en stark hand, ett starkt A... Något annat alternativ kunde varit att re-raisat preflop upp till 17000 t ex för att få info där.. men att återigen riskera att bara få en all-in mot mig eller en syn o ytterligare ett problem på flopen som ändå kommer AKx... Skulle jag ställt in preflop? O veta att jag är slagen om jag blir synad? Riskera hela min stack på en hand när jag inte "behöver" det i turneringen? Skulle jag kanske gett han all respekt för en premiumhand o lagt min QQ preflop? Nu gjorde jag som jag gjorde, hade spelat handen hårt på flopen om de inte kommt A eller K... men la mig istället, förlorade 6500 marker på spelet men tog till slut hem det... UTG spelaren va i detta fall Kejan som satt på 44 o betade bort mig från den farliga flopen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 13 Mars , 2006 Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 Mot kejan finns bara 1 svar ! ALL in ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 13 Mars , 2006 Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 Tycker du spelade dina QQ bra.. fördelen med att syna är att om UTG sitter med en medelbra hand kommer han betta vare sig han träffar eller inte (om du checkar till han på floppen), vilket gör att du kan få lite extra marker om dina QQ nu är bra... hade du slagit om direkt får du fold från många sämre händer och inga extra marker.. När floppen kommer AK är det ju ingen ide att fortsätta.. bettar du ut är det risk att du får omslag oavsett motståndarens hand, och det kostar för mkt att check-raisa för information.. Tveksam raise UTG med 44 av kejan.. men nice bettat av honom på floppen "Skulle jag kanske gett han all respekt för en premiumhand o lagt min QQ preflop?" Nej.. kan han slå QQ 6-handed so be it.. du kan inte vänta på mkt bättre tillfälle med dom blindsen.. en all-in skulle va helt ok. Grattis till back-to-back wins förresten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 13 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 Hmm.. Mot Kejan? Hade du höjt honom preflop är jag ganska säker på att han hade ställt med sina 4:or, så för att slippa ta beslutet att syna hans all-in så hade jag antigen spelat handen som du gjorde, eller mest troligt så hade jag ställt preflop med mina lovely hiltons! Ser dock absoult inget fel i ditt spel och som du sa, du tog ju hem det iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 Redovisar dagens resultat i 7stud på 200euro plus ! Orkar inte köra nån handredovisning med tanke på hur många som är med osv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 tight... nja inte på ett finalbord med 6 pers kvar... Tycker att du spelade QQ bra. Hade spelat precis likadant själv. Tveksam raise utg av kejan med 44.. Tycker jag inte, bara 6 personer och jag har som sagt mkt marker att leka med... dessutom tyckte jag alla andra tight spelade för att hamna "itm", vet att jag bara får syn av väldigt starka händer eftersom ingen vill bråka med "chippot" med marginella händer. Nu fick jag syn och det kändes som someoneblue hade typ 1010-QQ för det kändes som han skulle slå om mig preflop men ångrade sig och ville se en flop istället.. Bara att beta och se vad som hände.. Mjuukiz... om han hade slagit om så hade jag sagt adjö till mina 4:or illa kvickt... Han hade alldeles för mkt marker för att ev gambla.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x_totti_x Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 Kejan; lätt att det blir FT för båda oss i 20k ikväll.. Jag missade första kvarten pga sportaktiviteter.. Mkt bra. Upplever du några buggar inne på nordicbet nu? Jag blir disconnectad hele tin.. Icke bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x_totti_x Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 Eller inte Blev en hedrande 89:e plats för mej.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 jag ligger hyfsat till... än så länge.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 nu ligger jag 1:a.... rebuyen slut nu... 77 kvar, 10 platser ITM... så det är en lång väg att vandra... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x_totti_x Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 Löser du lätt. Helt övertygad om det. Keep it simple bare, gjorde jag när jag vann den Blandat med lite deluxe bluffar Lätt den bästa turneringen på den här sidan om kalmar. Mkt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 hehe.. 6/63 för tillfället... lekstuga på cash borden också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Herman Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 fint dööh..! Vinn ett!!! Jag har förlore i ca 5 timmar nu.. tror jag tar en grogg asså..! fyyy fan! bäste nöt-strejten innan wivver.. ställer in ett.. får syn av en fin kille med 3-9 suit utan träff han beöver ett hjärter.. klonk.. gonatt... ps jag o mjukis kommer numer finnas i Bridgeklubben.. på måndagar och torsdagar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 blir svårt att vinnat med dom kortena jag får nu... och får jag en hand så bommar jag floppen och får syn när jag betar rakt ut... bara att ge sig.. ush... 26/39.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 15 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 Ska vi börje spele bridge Johan? Kanske e like bra de. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 vill inte bubbla...... 6/12 orkar inte det igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 15 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 Du gört inte... chansar på en 5:e plats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x_totti_x Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 känns som top 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 15 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 ville säga 1:a men vill inte vara för optimistisk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 för tillfället känns det som jag blir 9:a.... inte lätt att spela poker med 10000 marker när average är 4,5 ggr mer... måste ju få en hand iallafall.. 24, 47,59... ush äcklig klonk med 10... kostade mig antagligen 400$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 den var tung.... JJ vs 88 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Herman Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 aa fy hunna asså...! KLonket... gg iaf..! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts