bennolenno Postad 4 Oktober , 2004 Rapport Postad 4 Oktober , 2004 Får inte riktigt grepp om detta asså. Huruvida det är värt att dra efter färgen eller inte. 0.50-1 dollars. 10 manna. Alla tre som blir inblandade i potten har ca 100 dollar vid pottens början Jag, hjälten har ruter A6 > Dealing Hole Cards > Vassell called for $1 > hjälten called for $1 > K_W_M folded > TheVietChamp called for $1 > Tigerheart raised for $4 > pokerdummy88 folded > Rekkverket folded > swindonian folded > -xxx- folded > Vassell called for $3 Redan här funderar jag på å folda. Men bestämmer mig till slut för att calla. > goalan called for $3 > TheVietChamp called for $3 FLOP: Jh 9d 8d > Vassell checked > hjälten checked > TheVietChamp bet for $2 > Tigerheart called for $2 > Vassell raised for $10 Här funderas det lite igen. Tror att i alla fall en efter mig kommer syna. Så då är vi alla fall 3 st. Dessutom har dom pengar kvar, och sätter jag färgen kommer jag nog få betalt för den. > hjälten called for $10 > TheVietChamp folded > Tigerheart called for $8 > Dealing the turn(10h) > Vassell checked > hjälten checked > Tigerheart bet for $8 > Vassell called for $8 Här funderar jag knappt. Nån lär ju ha stegen, båda är med och jag kommer få betalt för min färg om den sitter. Men kanske är helt idiotiskt tänkt? > hjälten called for $8 > Dealing the river(4h) Blev inget med det. Blev istället 3 hjärter. Tigerheart bettar sen 10, som blir callade. Tigerheart vinner på straight med Q high. Inte ens i närtheten rätt att fortsätta dra? Brukar ofta vara så när jag tror att det kan ha varit rätt * RP - QoS * Citera
Hickmott Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Får inte riktigt grepp om detta asså.Huruvida det är värt att dra efter färgen eller inte. 0.50-1 dollars. 10 manna. Alla tre som blir inblandade i potten har ca 100 dollar vid pottens början Jag, hjälten har ruter A6 > Dealing Hole Cards > Vassell called for $1 > hjälten called for $1 > K_W_M folded > TheVietChamp called for $1 > Tigerheart raised for $4 > pokerdummy88 folded > Rekkverket folded > swindonian folded > -xxx- folded > Vassell called for $3 Redan här funderar jag på å folda. Men bestämmer mig till slut för att calla. Här ska du folda. En höjning på 4 ggr bb indikerar att du antagligen ligger lång efter. En stor möjlighet är att du är dominerad. Och position, tänk på position. Du sitter för tidigt för att spela såna här spekulativa händer enligt mig. > goalan called for $3> TheVietChamp called for $3 FLOP: Jh 9d 8d Antar att goalan är du? > Vassell checked> hjälten checked > TheVietChamp bet for $2 > Tigerheart called for $2 > Vassell raised for $10 Här funderas det lite igen. Tror att i alla fall en efter mig kommer syna. Så då är vi alla fall 3 st. Dessutom har dom pengar kvar, och sätter jag färgen kommer jag nog få betalt för den. > hjälten called for $10 > TheVietChamp folded > Tigerheart called for $8 > Dealing the turn(10h) > Vassell checked > hjälten checked > Tigerheart bet for $8 > Vassell called for $8 Här funderar jag knappt. Nån lär ju ha stegen, båda är med och jag kommer få betalt för min färg om den sitter. Men kanske är helt idiotiskt tänkt? > hjälten called for $8 > Dealing the river(4h) Blev inget med det. Blev istället 3 hjärter. Tigerheart bettar sen 10, som blir callade. Tigerheart vinner på straight med Q high. Inte ens i närtheten rätt att fortsätta dra? Brukar ofta vara så när jag tror att det kan ha varit rätt * RP - QoS * Det här med direkta och implicita odds är inte min starka sida, så det överlåter jag åt någon annan att svara på (JohanHjort? En lågoddsare )... Innan flop spelade du fel, det är jag hyfsat säker på. //Hickmott Citera
Rockpile Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Fel 1. Spela aldrig litet A och absolut inte från front position. Fel 2. Calla inte en 4 BB raise med den handen. Vad ska du göra om flopen kommer ex A J 5 rainbow? Fel 3. 15 $ i potten preflop. På flopen +2 +2 +10 => 29 Du har ca 33% chans att dra in flushen på runner runner. Skulle det tredje flushkortet komma på turnen, så får du väl ändå ingen aktion på rivern? Kommer det inte, så måste du vara beredd på ytterligare investering. Nej - folda! Rätt 1. 8 $ på turnen är ju motiverat här - du är ändå up to your neck in big shit! Citera
Hjort Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Fel 3. 15 $ i potten preflop. På flopen +2 +2 +10 => 29 Du har ca 33% chans att dra in flushen på runner runner. Skulle det tredje flushkortet komma på turnen, så får du väl ändå ingen aktion på rivern? Det finns gott om spelare som är villiga att ge ordentligt med action när det sista färgkortet går in. Fast normalt så syns färg lite för väl för att det någonsin ska vara särskilt bra implicita odds. Citera
WeeM Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Hmm är kanske ute och cyklar här men det är vell inte 33% på att träffa en runner runner flush? Eller det kanske var att du hade A6s och träffade två färgkort på flopp? Det är vell då det är ca 33% att träffa en flush? Dock håller jag helt klart med om att det är en bedrövlig call med A6 mot en sån preflop raise, speciellt i så pass tidig position Citera
Recommended Posts