Gå till innehåll

NLT - SH, set på turn med fyrstege på bordet

King_ingo

Recommended Posts

NLT 0.05/0.10 SH (6max)

Jag har slaskat ganska friskt! Jag har blivit synad några gånger med en ren bluff så dom vet att jag är bluffbenägen och tar inte riktigt mina höjningar på allvar.Sen har jag haft lite tur med korten också. Jag fick till exempel en ordentlig utskällning i chaten av halva bordet när jag syna en allin med TPTK och färgdrag och klonka färgen på rivern mot hans set.

1 sb

hero bb (25$)

3

4 (18$)

5 (10$)

6 (10$)

hero 9 :club: 9 :heart:

3 syn

4 syn

5 syn

6 syn

1 syn

hero raise 1.20$ <-- Jag höjer kraftigt här för att jag vill knocka ut så många som möjligt. Desutom vill jag spela headsup mot nån av dom mindre stackarna för jag har sett dom allin med K9 före flopp. Jag skulle kunna tänka mig att dom gör ett sånt move mot mig igen. Min höjning var väl nästan standard jag brukar höja 4-5xbb och plussa på en bb för varje limpare.

4 syn

5 syn

6 syn

Flop 6 :club: 7 :diamond: 8 :heart: pot(5.4$) <-- Jag förstör för stegdraget här i och med att jag har niorna. Samt tycker jag inte att det är troligt att det ska finnas någon som har 5 4 i och med mitt preflop bet.

Om det finns det så lär jag ju få veta det med besked. :)

hero bets 5$

4 syn

5 syn

6 syn

Turn 9 :spade:

Vad ska jag göra nu!? Hur tycker ni att jag har spelat handen generellt sett så här långt? Jag vet inte om detta är bästa taktiken på ett SH bord där spelarna är riktigt weak/loose Vet inte om detta är rätt uttryck men dom synar ner om dom har träffat ett par på floppen samt att dom lägger direkt om man bettar och dom inte har träffat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osäker här, check-syn känns ju nära men samtidigt så finns det massa kort som kan förstöra ännu mer. Killen med mest kvar har ca $12 och potten är redan på $25, tycker nog du inte kan lägga dig här. Frågan är då hur du får in mest pengar från händer du slår? Tycker i och för sig det bara är att trycka in resten, de verkar ju villiga att syna så.

Länk till kommentar

Okej... Jag ska berätta upplösningen.

Jag bonkar på och sätter allin den med den större stacken lägger sig och resterande två synar. Dom hade överkort och trodde antagligen att jag drog en bluff. Så saken jag skall gå efter i det här läget är att jag leder och bettar för värde? Om någon har fyllt sin stege i det här läget får jag helt enkelt betala av eller?

Tycker ni att jag spelade flopen rätt eller skulle jag ha checkat? Vad jag tänkte var att om jag checkar floppen kommer garanterat någon annan att betta vad gör jag då? Jag har troligtvis bästa handen men att syna ett potbett på den där brädan!? Speciellt med folk som synar med det mesta preflopp. Kan jag med gott samvete syna ner då?

Länk till kommentar

Checkar du den där floppen gör du det enligt mig enbart för att kunna check-raisa all in. Med tanke på att de verkar ganska loose kan jag t o m tänka mig att överbetta potten AI då man både har en hyfsat stark hand och ett bra drag. Mot t ex tvåpar har du 50/50, mot set har du 11 outs.

På turnen blir det ju jobbigt men uppenbarligen synar de med enbart överkort så det är det bara att ställa in.

Länk till kommentar