Gå till innehåll

Resultat och reflektioner från turneringen 28/3


Matteprof

Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och jag slutade på 18:e plats...

Ställde in med A-10o. Mötte nusseman med AJo.

 

Misstaget kom dock innan då jag torskade större delen av min stack mot mte.

Synade (katastrof, jag vet) med 88 mot mte's all-in-bet med AA :oops:

 

Tydligen ingen bra idé :?

 

//Hickmott

 

EDIT: Nu vill jag ha några pokerforum.nu-spelare att möta i sit-n-go på 24h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där åkte jag ut mot mte´s dam på rivern för stege. 15´e plats blev det. Det var hursomhelst trevligt och jag ser fram emot nästa turnering! Där hoppas jag att mina KK inte möter river dam för stege igen :shock:

 

Jo, det va ju en semi som gick hem där ;)

 

Ramlade själv ur som 4a efter att ha vart dum nog och springa rakt in i matteprofs 22 på flopen 9 ? 2 med min A9..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du här ?

 

Det var rätt tidigt i turneringen och det spelades hyfsat tight. Jag var rädd at du hade AK hela vägen.

 

Jag hade par i Ess som kunde vara högst tillsammans med ett spaderdrag. Ditt tuffa bet på slutet fick mig att tro att du kanske hade AK eller två par med esset. Det är också mycket möjligt att jag hade bästa handen och du hade AJ eller något.

 

För övrigt blir det säkert klagomål hur jag postar mitt inlägg men ni som har rättigheter kan väl flytta det

 

 

Players:

JohanHjort (3,885.00 in seat 2)

drc (4,150.00 in seat 4)

NoSense (3,920.00 in seat 5)

Hickmott (4,000.00 in seat 7)

andkan (3,810.00 in seat 8)

Cain42 (4,235.00 in seat 9)

 

Dealer: JohanHjort

Small Blind: drc (25)

Big Blind: NoSense (50)

 

drc was dealt: Ac - Qs

 

Hickmott Fold

andkan Fold

Cain42 Fold

JohanHjort Raise (100)

drc Call (75)

NoSense Fold

 

Flop As - 4s - 8s

 

drc Check

JohanHjort Bet (275)

drc Call (275)

 

Turn As - 4s - 8s - 4h

 

drc Check

JohanHjort Check

 

River As - 4s - 8s - 4h - 5h

 

drc Check

JohanHjort Bet (1,300)

drc Fold

JohanHjort Payback (1,300)

 

JohanHjort didn't show hand

 

JohanHjort wins: 800.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du här ?

 

Det var rätt tidigt i turneringen och det spelades hyfsat tight. Jag var rädd at du hade AK hela vägen.

Jag anade svaghet och slog till med t7o, hade med andra ord noll. Var rätt säker på att du a) var rädd för spadern och b) inte hade någon spader. Däremot så trodde jag att du hade ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag passar väl på att grattulera Nusseman till segern och mig själv till en andraplats som jag är mycket nöjd med trots att jag dubblade upp Nusseman med pocket 6 mot a,j off med 3 spelare kvar ;).

 

Skillnaden i prispengar var ju procentuellt liten i förhållande till att top 3 fick buy in till nästa söndags $5000 freezeout. Nu ska man ju lira Umeå Open nästa helg så jag vet inte om jag hinner spela $5000 turneringen. Kanske får göra en deal med en forummedlem men ska höra mig för hur det ser ut på söndag.

 

Det här var skoj och det får vi göra om. Grattis igen till Nusseman!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anade svaghet och slog till med t7o, hade med andra ord noll. Var rätt säker på att du a) var rädd för spadern och b) inte hade någon spader. Däremot så trodde jag att du hade ess.

 

Ah! Grymt bra spelat där Johan.

 

Jag vet inte riktigt hur nöjd jag är, men jag tyckte verkligen att han verkade beredd att släppa sin hand. Detta plus att jag inte trodde att det skulle göra vidare mycket för min image att missa den handen gjorde att jag tyckte att det kunde vara värt ett rejält bet.

 

 

Däremot så är jag rätt missnöjd med resten av mitt turneringsspel, jag skyller på sömnbrist. Grejen var att jag inte tänkte igenom ett par stealförsök ordentligt, vilket gjorde att jag bla dubblade upp matteproff. Jag borde funderat mer i termer av stackstorlekar när jag gjorde det. Plus att jag borde märkt hur jäkla tight matte var, så att jag kunnat släppa mot hans omslag.

 

Just det ja, grattis Nusse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inte rädd för spadern jag välkomnade den. Tyckte du spelade få händer (i början) så jag trodde du spelade de bättre starthänderna så jag satte dig på helt felaktiga AK. Misstänkte senare att jag foldade fel.

 

U Got me - Good Play !!!

 

-----------------------------

 

Snyggt Nusseman att vinna efter att ha kommit först i Preseason-turneringen.

 

---------------------------------

 

Vill i övrigt också berömma andkan som jag tyckte spelade riktigt bra när jag satt vid hans bord.

 

Du gick alldrig in med en vanlig call utan med en raise och snodde många blinds på det sättet eftersom blindsen började bli höga.

 

Du spelade rätt många händer så vilket gjorde det svårt att veta vad du hade.

 

Det är aldrig riktigt kul att ha aggressiva svårgissade spelare vid bordet så länge dom också kan inse när de ska lägga ner handen.

 

------------------------------------------------------

 

Kul turnering. Ser redan fram emot nästa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Nusseman att vinna efter att ha kommit först i Preseason-turneringen.

 

Tackar, tackar!

 

Vill i övrigt också berömma andkan som jag tyckte spelade riktigt bra när jag satt vid hans bord.

 

Du gick alldrig in med en vanlig call utan med en raise och snodde många blinds på det sättet eftersom blindsen började bli höga.

 

Du spelade rätt många händer så vilket gjorde det svårt att veta vad du hade.

 

Det är aldrig riktigt kul att ha aggressiva svårgissade spelare vid bordet så länge dom också kan inse när de ska lägga ner handen.

 

Jag tycker också att Andkan spelade riktigt bra, dock hade han en svaghet för att överbetta potten all-in samt att han synade lite för stora bet med tveksamma händer. Detta faktum utnyttjades fint när jag dubblade med QQ mot JTs och det var den handen som vann turneringen åt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inte rädd för spadern jag välkomnade den. Tyckte du spelade få händer (i början) så jag trodde du spelade de bättre starthänderna så jag satte dig på helt felaktiga AK. Misstänkte senare att jag foldade fel.

Jo, du hade ju fortfarande varit i spelet även om du synat, så jag håller nog med. Fast jag tycker definitivt att du borde bettat ut eller slagit om på floppen, högsta paret Q-kicker, plus drag till andra nötfärgen är definitivt värt lite risk. enda gången som du är i rikigt trubbel är ju när jag har AxKs, och det finns det ju inte så många sätt att få. Jag har ju rimligen inte K-hög färg iallafall.

 

Kul turnering. Ser redan fram emot nästa

 

Jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen var att jag inte tänkte igenom ett par stealförsök ordentligt, vilket gjorde att jag bla dubblade upp matteproff. Jag borde funderat mer i termer av stackstorlekar när jag gjorde det. Plus att jag borde märkt hur jäkla tight matte var, så att jag kunnat släppa mot hans omslag.

 

Hehe faktum är att jag spelade jäkligt loose (med mina mått mätt), men varenda gång jag blev synad hade jag pocket J,Q eller K eller A + stor kicker. Idag hade man den tur som krävs för att gå långt i turneringar, nästa gång är det säkert nån annans tur ;)

 

men hade du dragit ut mig med 6,9 off mot mina K,K hade jag haft svårt att smälta det :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att Andkan spelade riktigt bra, dock hade han en svaghet för att överbetta potten all-in samt att han synade lite för stora bet med tveksamma händer.

Märkte samma grej angående Andkans spel, rätt aggressionsgrad för stealar, men sen drog han upp det för långt. Han behöver spela lite svagare, turneringstaktik är ju ganska weak-aggressive, alltså man får slänga händer när det blir tuggmotstånd. Attityden var ju dock helt rätt.

 

Detta faktum utnyttjades fint när jag dubblade med QQ mot JTs och det var den handen som vann turneringen åt mig.

 

Den och AJ vs 66. Vad gjorde att du spelade AJ så hårt där förresten? Jag kollade inte så noga, men jag har för mig att mörkarna inte var så höga då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe faktum är att jag spelade jäkligt loose (med mina mått mätt), men varenda gång jag blev synad hade jag pocket J,Q eller K eller A + stor kicker. Idag hade man den tur som krävs för att gå långt i turneringar, nästa gång är det säkert nån annans tur ;)

 

men hade du dragit ut mig med 6,9 off mot mina K,K hade jag haft svårt att smälta det :roll:

 

Det var dina re-raisar jag tänkte på, inte dina stealförsök. För övrigt en ganska kritisk hand i mitt turneringsäventyr. Och tror jag ganska dåligt spelad av mig. Ska göra lite analys om den kom med i HH:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du hade ju fortfarande varit i spelet även om du synat, så jag håller nog med. Fast jag tycker definitivt att du borde bettat ut eller slagit om på floppen, högsta paret Q-kicker, plus drag till andra nötfärgen är definitivt värt lite risk. enda gången som du är i rikigt trubbel är ju när jag har AxKs, och det finns det ju inte så många sätt att få. Jag har ju rimligen inte K-hög färg iallafall.

 

Inte mycket att snacka om - med facit spelade jag den handen helt fel. Problemet var att jag tidigt tänkte att du satt med AK och kunde inte släppa det riktigt. Jag kände inte heller att tiden var mogen att åka ut som första person. Nästa gång blir det en playback :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic angående Betsize.

 

Är det någon som vet var man kan läsa intressant läsning (kanske du Johan Hjort från RGP) om hur och när man bör underbetta/överbetta/betta potten etcetera.

 

Självklart ska man alltid försöka betta så att en motståndare inte har oddsen på sin sida att dra ut en men det finns ju så många andra faktorer än så. Slowplay, man kanske inte har bästa handen etcetera.

 

jag kan inet minnas att jag har läst någon direktstrategi kring det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att snacka om - med facit spelade jag den handen helt fel. Problemet var att jag tidigt tänkte att du satt med AK och kunde inte släppa det riktigt. Jag kände inte heller att tiden var mogen att åka ut som första person. Nästa gång blir det en playback :D

 

Fast då vet jag ju om det och håller i AK istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den och AJ vs 66. Vad gjorde att du spelade AJ så hårt där förresten? Jag kollade inte så noga, men jag har för mig att mörkarna inte var så höga då.

 

Game # 006,789,622 - Texas Hold'em No Limit 800/1,500 - Table "POKERFORUM.nu 6053 2"

Game ended Sunday 2004-Mar-28 8:39:20 PM GMT

 

Players:

Nusseman (15,234.00 in seat 4)

matteprof (29,297.00 in seat 7)

andkan (31,469.00 in seat 8)

 

Dealer: Nusseman

Small Blind: matteprof (800)

Big Blind: andkan (1,500)

 

Nusseman was dealt: Jd - As

 

Nusseman Raise (4,500)

matteprof Raise (6,700)

andkan Fold

Nusseman All-In (10,734)

matteprof Call (7,734)

 

Flop 2h - Jh - Ts

Turn 2h - Jh - Ts - Kc

River 2h - Jh - Ts - Kc - Js

 

matteprof shows: 6s - 6h (two pairs, jacks and sixes)

Nusseman shows: Jd - As (three of a kind, jacks)

 

Nusseman wins: 31,968.00 (with three of a kind, jacks)

 

Jag hade tio bb, gjorde en stealraise från knappen, Matte slog om alldeles för lite och då var det bara att ställa in. Jag kan ju inte folda för 2200 när jag nyss slängt in 4500 och jag kan ju inte syna och ge en gratisflopp om jag leder. Var tvungen att ställa in helt enkelt. Hade Matte ställt in direkt hade han vunnit handen utan syn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...