Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har under en längre period med ganska lyckat resultat spelat 5$ S&G på multipoker.com. Jag funderar nu på att gå upp till 10$ nivån istället. Min fråga är om det är ENORM skillnad på motståndet på 10$ nivån jämfört med 5$?

Tack på förhand!

//M

* RP och flytt till Turneringspoker - QoS *

Postad

Nej, absolut inte. Sen är det bara 10% rake på $10 sng och inte 20% som på $5. En rekommendation är att du byter till party, mer spelare där. Iofs kommer väl multipoker hamna under party igen men det kan nog ta ett tag.

Postad
Nej, absolut inte. Sen är det bara 10% rake på $10 sng och inte 20% som på $5. En rekommendation är att du byter till party, mer spelare där. Iofs kommer väl multipoker hamna under party igen men det kan nog ta ett tag.
Håller med dig till 100%! Att dom på 10+1 skulle vara 10% bättre än dom på 5+1 är inte troligt. Du kommer tjäna mer deg på 10+1 än 5+1, bara genom att betala mindre rake. Byt nu!
Postad
Nu spelar inte jag på Party men har gjort det. Har aldrig kört 10 men generellt så brukar motståndet bli nämvärt svårare (tightare) mellan 30 och 50.
Ja det stämmer. Jag lirar på Party, mest 10+1 och 20+2, men har gjort besök på 50+5 och jag kan bekräfta att det är en stor skillnad på motståndet. Jag spelar hellre fem st 10+1 simultant än en 50+5.