Gå till innehåll

NLT - Trn, action preflop med TT

SaInT

Recommended Posts

Har stora problem med att spela mittenpar i senare delen av turneringar, så tänkte posta en hand från senaste eventet.

Sitter och spelar $20000 guaranteed på Eurobet och det är cirka 130 kvar varav 90 får betalt. Jag har runt T10000 på 400/800 blinds. Blev flyttad precis innan denna hand så har ingen read alls på MP.

Sitter i MP+1 och får TT tilldelat. Folk foldar rejält som brukligt innan ITM och jag sitter och funderar på hur mycket jag ska raisa. Då raisar MP, som för övrigt täcker mig, till T3000. Vad gör jag? Släpper jag tiorna och fortsätter inrikta mig på att sno blinds, eller ställer jag in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stora problem med att spela mittenpar i senare delen av turneringar, så tänkte posta en hand från senaste eventet.

Sitter och spelar $20000 guaranteed på Eurobet och det är cirka 130 kvar varav 90 får betalt. Jag har runt T10000 på 400/800 blinds. Blev flyttad precis innan denna hand så har ingen read alls på MP.

Sitter i MP+1 och får TT tilldelat. Folk foldar rejält som brukligt innan ITM och jag sitter och funderar på hur mycket jag ska raisa. Då raisar MP, som för övrigt täcker mig, till T3000. Vad gör jag? Släpper jag tiorna och fortsätter inrikta mig på att sno blinds, eller ställer jag in?

Vet inte hur du ligger till i din egen stack men känns som ett bra tillfälle att dubbla upp.

Alla säger antagligen att du ska slänga den men det kan väl vara ett seriöst steal försök?

Nu när jag läst igenom en gång till, och hunnit dricka en kopp kaffe så känns det nog ändå som du skall slänga den rätt snabbt faktiskt...

Om du har gott om marker så kan du ju se en flop annars.

Länk till kommentar

Vad du gör i det läget beror mycket på hur viktigt det känns att klämma sig in på prisplats. Om du inte bryr dig nämnvärt om annat än finalbord är det antagligen ett bra läge att gå all-in och hoppas på en 55%are som står. Det är ju inte helt ovanligt att se MP öppna med alla par, AK-AT, KQ och lite annat smått och gott. Det som talar mot att ställa in är att du inte har någon som helst read. Det kan ju vara en nötförsäljare men det kan också vara parre.

Länk till kommentar

Edit: Tackar för responsen förresten.

Skulle nog inte heller klara att folda TT här. Känns helt klart som han kommer syna med ett antal sämre händer, du är trots allt bara efter AA-JJ. Foldar han så är det ju riktigt fint det med.

Att han faktiskt kommer syna om jag ställer in har jag ingen tvekan om alls. Men det känns som om jag antingen är en stor underdog eller knapp favorit, och det är dessutom nära till ITM.

Vad du gör i det läget beror mycket på hur viktigt det känns att klämma sig in på prisplats.

Sådär i efterhand ställde jag mig själv den frågan och kom fram till att det förmodligen inte var värt att ta chansen, men nog var det för sent då. Spelar mest lowstakes så $50 för en ITM-plats hade inte varit helt fel.

Å andra sidan så om man bestämmer sig för att blöda långsamt så brukar det gå åt skogen när man väl kommit ITM, rejält shortstackad som man blir. Dessutom hade jag legat riktigt bra till om jag lyckats dubbla upp mig, då jag både hade kunnat spela "passivt" (rikta in sig på blindsteals och undvika floppar) och samtidigt hade haft en någorlunda respektabel stack när bubblan kommit.

Länk till kommentar