bzkt Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Precis satt mig vid bordet och följande utspelar sig. Ska jag beta ut turn och hoppas på att han lägger sig om han har t.ex. QQ, KK? Eller är det bara check-folda eftersom han förmodligen sitter med AA, Ax? Capen preflop är väl berättigad eller är den onödig? Party Poker 1/2 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is UTG with J:diamond:, J:spade:. Hero raises, 1 fold, Button 3-bets, 2 folds, Hero caps, Button calls. Flop: (9.50 SB) 8:club:, 8:heart:, 8:diamond: (2 players) Hero bets, Button calls. Turn: (5.75 BB) 8:spade: (2 players) Hero ? Citera
bzkt Postad 7 December , 2005 Författare Rapport Postad 7 December , 2005 Ska nog dra igång en FLT dagbok i stil med dem andra också. Går inte så bra som jag vill att det ska göra. Citera
Crazy Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 check-fold fungerar nog bra här, tror att fi synar ner med allt som han 3-betar pre-flop med, finns väldigt många händer som slår dig. Citera
Peter-23 Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 Du har kommandot i potten och ur din motståndares perspektiv kan du lika gärna sitta med A. Du får nästan 6 mot 1 så du behöver bara vinna 15% av gångerna för att gå med plus. Men lägg direkt mot en höjning. Jag inser att det är marginellt spel men helt dumt är det inte. Det är helt beroende på din bedömning av motståndaren. Skulle han syna ned med Kx eller Qx. Spelar du mot någon som har svårt att lägga händer så är det bara check/fold som gäller. Men om du tror att du kan vinna direkt mer än 15% av gångerna ska du beta. Citera
Callahan Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 Du har kommandot i potten och ur din motståndares perspektiv kan du lika gärna sitta med A. Du får nästan 6 mot 1 så du behöver bara vinna 15% av gångerna för att gå med plus. Men lägg direkt mot en höjning. Jo, en bet kanske kan vara rätt här. Fi har oftast ett A men lägger nog 99-QQ. Med KK blir det nog syn men då har man 6 outs till split. Fi kanske till och med synar med ett A och då har man 3 outs till split. Detta antyder att man inte ens behöver 15%. Å andra sidan kan man vinna om man checkar också så den rätta siffran kanske trots allt är ca 15%. Om fi har AA-99/AK/AQ så har han QQ-99 30% av gångerna. Citera
Hjort Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 Om fi har AA-99/AK/AQ så har han QQ-99 30% av gångerna. Fast man ju får ju räkna med att 99-AA är mycket mer höjningsbenägna än essen på floppen, så sannolikheten förskjuts ju hyffsat mycket åt A-händer. Citera
Crazy Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 man får nog se till vilken nivå du spelar på också, på 1/2 är motståndarna väldigt synbenägna Citera
Recommended Posts