Gå till innehåll

SAJT: Purple-Lounge.com


Bein

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

here we go again.

 

man tror sig ha en LITEN chans att hamna top 2 elr 3 i rakeracet då det verkar lugnt första två veckorna. men precis som man trodde börjar megasteam och n_w_ bomba händer lagom till v.3s veckorace. =)

 

blah, frågan är om d e värde att spela skiten ur sig i maj för 2k$(4e pris)? känns inte som så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

here we go again.

 

man tror sig ha en LITEN chans att hamna top 2 elr 3 i rakeracet då det verkar lugnt första två veckorna. men precis som man trodde börjar megasteam och n_w_ bomba händer lagom till v.3s veckorace. =)

 

blah, frågan är om d e värde att spela skiten ur sig i maj för 2k$(4e pris)? känns inte som så...

 

Orkar du förklara hur det funkar med veckorace? läggs det till på det totala månadsracet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

'July Poker Target'

detta har skickats till de flesta medlemmarna antar jag (har 2 kompisar som även de spelar på purple lounge och de har fått detta "erbjudande" med olika krav)

det verkar vara extremt svårt att få in sin lilla bonus, jag fick i mitt mail möjligheten att få 230$ bonus om jag spelar in 2700 VIP poäng mellan 1a och 15e juli. detta är ju löjligt svårt. är riktigt många hände rman måste spela för att få en liten skitbonus egentligen.. tror jag spelade kanske 30k händer förra månaden och det resulterade i 2700 VIP. så ni vill alltså att man ska spela dubbelt så mycket för 230$ (spelar nl200 så ingenting)

 

nej skärpning, om ni vill locka med att man ska spela, ge något att kämpa för i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begärde mitt första från uttag Purple Lounge för en vecka sedan, och har inte fått någon cash än. Hur lång tid är normalt med utbetalningar från den här sidan? ( det rör sig om ett ganska stort belopp)

 

jag tog ut ett lite störrebelopp och fick pengarna inom 1-1.5 vecka. Detta då de helst ville sköta det via bankwire transfer och inte via visakortet som det annars sker via. Annars brukar ett vanligt uttag på visakortet ta 2-5 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej. Jag skulle vilja veta lite detaljer om rakeracet.

 

Är det den 1-31 varje månad? I mitt mail står det att det finns ett första pris på beat the bounty på 3k, vad är det? Sen finns det en lista på monthly rakerace med bra priser och under det står en lista som heter top 50 rake prize med ett pris på 3.5k vad är skillnaden? Sen även ett race för dom som spelar flest händer.

 

Har jag fattat det rätt att om man både spelar flest händer och rakear mest så får man 15k genom Top 50 Hand Prizes och Monthly Rake Race?

 

Hoppas någon orkar svara!

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag skulle vilja veta lite detaljer om rakeracet.

 

Är det den 1-31 varje månad? I mitt mail står det att det finns ett första pris på beat the bounty på 3k, vad är det? Sen finns det en lista på monthly rakerace med bra priser och under det står en lista som heter top 50 rake prize med ett pris på 3.5k vad är skillnaden? Sen även ett race för dom som spelar flest händer.

 

Har jag fattat det rätt att om man både spelar flest händer och rakear mest så får man 15k genom Top 50 Hand Prizes och Monthly Rake Race?

 

Hoppas någon orkar svara!

 

Tack på förhand

 

Vekar som du har fattat det hela rätt :-)

 

Det är alltså 2 olika race, Handrace & Rakerace, helt särskilda, men går du bra i den ena går du ju oftast bra i det andra per automatik.

 

För att vara med i Rakeracet så är det ju en fördel att spela lite högre bord eller helst av allt Sit & gos eftersom du där rejkar mest, fördelen med Handracet är att du kan lira så lågt som NL50 och ändå hänga med bra om du lägger ner mkt tid!

 

I handracet är det antalet raked hands som räknas, vad jag har hört är att potten skall rakeas 15 cent för att det ska räknas som en raked hand, alltså skall potten vara på $3. Du behöver inte spela potten själv utan endast bli tilldelad kort i den. Spelar du NL50, blir ca 1 hand på 5 raked medan om du lirar NL100 eller NL200 så blir 1 på 4 raked, spelar du NL400 eller högre blir det ännu fler, kanske 1 på 3.

 

Angående beat the Bounty så är det en extra grej de har nu över sommaren, men inget man behöver bry sig om eftersom Blueplay är bountyn och för att få priset måste man slå honom, mao omöjligt :-)

 

Men skulle man vinna ALLT så att säga, så får du $8K från Handracet, $7K från rakeracet, $3,5K extra för att du är Topraker, $3K för att du slår Blueplay!

 

Hoppas att jag har gjort det klarare för dig, men tänk på att du måste lägga ner sjukt mycket tid för att kunna hänga med bra i racen!

 

Lycka till //Hallqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

hej på er

 

Någon som lirar med rb på PL kanske kan hjälpa mig.. har ni nån gång haft problemet med att vip poängen man får inte stämmer överens med raken ni har betalat?

 

enligt PL så har jag tom den 13 augusti fått ca 2600 vip. men enligt mitt PT så har jag betalat ca 3200$ i rake...För som jag har förstått de så är 1 VIP = 1$ i rake..

 

Ni som vet.. uppdateras siffrorna dagligen. eller kan de vara så att de ligger några dagar efter?

 

Om nån har nån koll så blir jag jätteglad... funderar nämligen på att byta sajt om jag inte får det att stämma på ett ungefär ialla fall... vet ju att PT kan vara lite på ett ungefär, men det har alltid stämt tidigare

 

Tack på förhand

 

Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena. Ja lirar purple och jag har aldrig kikat om vip:en stämmer med pt faktiskt men att uppdateringen vad gäller vip-poängen på purple kan ligga efter någon/några dar på helgerna är sant. I veckorna kan det ibland oxå vara trögt med uppdateringen med vip-poängen, det är lite olika det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej på er

 

Någon som lirar med rb på PL kanske kan hjälpa mig.. har ni nån gång haft problemet med att vip poängen man får inte stämmer överens med raken ni har betalat?

 

enligt PL så har jag tom den 13 augusti fått ca 2600 vip. men enligt mitt PT så har jag betalat ca 3200$ i rake...För som jag har förstått de så är 1 VIP = 1$ i rake..

 

Ni som vet.. uppdateras siffrorna dagligen. eller kan de vara så att de ligger några dagar efter?

 

Om nån har nån koll så blir jag jätteglad... funderar nämligen på att byta sajt om jag inte får det att stämma på ett ungefär ialla fall... vet ju att PT kan vara lite på ett ungefär, men det har alltid stämt tidigare

 

Tack på förhand

 

Tomas

 

Stämmer inte för mig heller.. Trodde de va nån bugg eller nåt för jag är helt färsk på PT,men det fattas en del.. Ska också ta kontakt med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade min affe och fick detta svar,vilket verkar helt okej,och kan mycket väl stämma:

 

Hej Wortex557,

 

 

 

Anledningen till att rake statistiken inet stämmer med pokertrackern är för att pokertracken är baserad på Grossraken och statistiken som vi får från Purple Lounge är baserad på nettoraken. Har du fler frågor är det bara att kontakta mig igen.

 

 

 

Ha en fortsatt bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

tack för svaret...ja så kan de såklart vara,, men de innebär ju att man inte har den rb siffra man blivit erbjuden??? eller har jag fattat fel... för vissa verkar de ju stämma.. spelade tidigare på betonbet.. där stämde de nästan exakt...

 

jag tror ialla fall jag ska sluta spela på sajten.. supporten har varit noll förstående,, men de lovade skicka ett mail med nåt svar så vi får väl se..

 

för säkerhets skulle så frågar jag.. vad är skillnad på grossrake och nettorake?

 

tack igen

 

Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...